Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Política Econòmica i Economia Pública Logo del portal

La responsabilitat de l'àmbit privat de l'economia en la societat

Un dels principals objectius de les empreses privades és el benefici econòmic de la seua activitat. En els últims anys les companyies privades estan adaptant els seus valors i assumint una responsabilitat social perquè el negoci tinga també en consideració als ciutadans i el medi ambient.

1 de de juliol de 2016

En el món de l'economia conflueixen valors, opinions, ideologies i tendències molt diferents. Una d'aquestes corrents d'estudi s'ha centrat en preguntar-se quin paper tenen les diferents àrees de la economia en la societat. L'àmbit privat té com a principal objectiu l'obtenció de beneficis en el mercat, un fet que no té per què ser negatiu per al conjunt dels ciutadans.

"A llarg termini, els interessos de les empreses convergeixen amb els interessos de la comunitat en general"

Un assaig de l'institut McKinsey assegura que les empreses tenen, cada vegada més, una important influència sobre els problemes socials o el medi ambient, per la qual cosa transmeten amb la seua activitat una sèrie de valors positius. Les companyies privades que duen a terme activitats lucratives i que fins ara no s'han vist amb la necessitat de tenir en compte aquests valors estan adquirint l'obligació de mantenir un compromís amb la societat.

Els estudis dels efectes del capitalisme a llarg termini demostren que les empreses presten major atenció als efectes i conseqüències de la seua activitat i tracten de cuidar el rol que tenen en l'àmbit social. “A llarg termini, els interessos dels actors convergeixen amb els interessos de la comunitat en general”, apunten els autors de l'informe.

Beneficis comuns

Els continus canvis dels societats que és desenvolupen en un món interconnectat requereixen que els empreses assumisquen la seua responsabilitat social i mediambiental i és preocupen, no solament dels beneficis dels seus inversors, sinó també dels beneficis socials que són capaços d'aportar amb la seua activitat.

Les empreses poden fer societats més fortes de formes en què al mateix temps també enforteixen els seus negocis

Aquests efectes positius dels quals es beneficia el conjunt dels ciutadans també actuen a favor de les companyies fomentant el pilar de la sostenibilitat de la seua activitat en tots els nivells del procés empresarial.

En los últimos 20 años, el ámbito privado de la economía se ha centrado en la relación entre la compañía, sus inversores y sus clientes. Los autores del ensayo del instituto McKinsey indican que en los próximos 20 años los esfuerzos de las empresas van a ir dirigidos generalmente a construir redes de negocio sostenibles con una consante interacción con la sociedad y preocupación por sus problemas. De este modo, la confluencia de intereses entre empresas privadas y los ciudadanos conducirán los esfuerzos hacia un panorama en el que se obtengan beneficios comunes procedentes de todas las partes involucradas en el funcionamiento de los sistemas sociales y económicos actuales.

En els últims 20 anys, l'àmbit privat de l'economia s'ha centrat en la relació entre la companyia, els seus inversors i els seus clients. Els autors de l'assaig de l'institut McKinsey indiquen que en els pròxims 20 anys els esforços de les empreses van a anar dirigits generalment a construir xarxes de negoci sostenibles amb una consante interacció amb la societat i preocupació per els seus problemes. D'aquesta manera, la confluència d'interessos entre empreses privades i els ciutadans conduiran els esforços cap a un panorama en el qual s'obtinguen beneficis comuns procedents de totes les parts involucrades en el funcionament dels sistemes socials i econòmics actuals.