Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

University Expert in International Legal English (ILEX)

Dades generals
Objectius
a) ILEX teaches intermediate to advanced students how to use English in a legal environment, and provides highly specialised training to ESP professionals, translators and lawyers who work or intend to work in the international legal community, in international organisations or in legal offices where a good command of legal English is a major advantage. ILEX also helps prepare for the international certification TOLES (Test of Legal English Skills, International Division of the Law Society of England and Wales) a test recognised as proof of legal English skills by major law firms, corporations, and international organisations.

b) Master the four basic language skills (reading comprehension, writing, listening comprehension, and speaking) through a selection of legal topics. This will give lawyers, legal translators and ESP professionals a competitive edge in the development of their careers.

c) Provide highly specialised training in legal English, with special emphasis on the language of commercial law: company law, contract law, intellectual property law, real property law, employment law and sale of goods. Important areas such as negotiable instruments, secured transactions, debtor-creditor, competition law and transnational law are also discussed in detail.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursExpert Universitari
Modalitat:On-line
Preu matrícula 775 € (Importe preu al públic)
Sol·licita 300€ - Beca Santander Becas Santander 2025  
Termini de preinscripció07/12/2025
Data d'inici curs desembre 2025
Data de finalització curs maig 2026
Edició11 ª
Codi títol25312280
Crèdits:15.00 Crèdits ECTS
Horari N/A (modalitat asíncrona), N/A (modalitat asíncrona)
Lloc d'imparticióUV Virtual classroom
Eixida professional
ILEX improves the employability of lawyers, translators and linguists. This postgraduate degree is essential for anyone who wishes to have a competitive edge in any field (law, translation, ESP, etc.) where skills in International Legal English are required, such as legal offices, international firms, NGOs, bilateral and multilateral organisations, Civil Service, the European Union, UN, etc.
Direcció
OrganitzadorDepartament de Filologia Anglesa i Alemanya
DireccióMiguel Martínez López
Departament de Filologia Anglesa i Alemanya. Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció07/12/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
The Practice of the law and the language of company law
 Unit 1: Introduction to legal systems and legal practice in the Anglo-Saxon world. Regulatory systems, jurisdictional bodies, areas of legal practice, inquisitorial vs. adversarial systems, etc. Writing of a summary of the content of a piece of legislation. Description of the structure and operation of an international law firm. Week 1

Unit 2: Commercial Law. Legal requirements for the formation and management of a company in the English-speaking world. Writing techniques for a letter of legal advice in English. English terminology of business management; use of auxiliary modal verbs in legal English. Week 2

Unit 3: The capitalization of a company. Shareholders and supervisory bodies. Writing techniques for summary of legislation in English. Paraphrase and oral expression of opinions. Expression of the comparison and contrast of information in English. `Placements¿ grammar verb + name. Week 3

Unit 4: Corporate changes. Mergers, spin-offs, winding-up, etc. Convening an AGM; meetings¿ agendas and minutes. Shareholder rights. How to explain in English the legal aspects of an acquisition and a merger of companies? Formulas for starting and closing letters, emails and reports. How to present orally a case of a merger of companies. Week 4.

* Weeks 5 & 6: Revision, final test and feedback.
 
The language of contract law and employment law
 Unit 1: Introduction to contract formation. Negotiation techniques. How to write an informative memorandum in English. How to use different contract models. How to emphasise in English. Expressions of negotiation. Week 7

Unit 2: Types of breach of contract; remedies; damages; English writing of follow-up correspondence with a client; interview techniques (review of the WASP strategy in lawyer- client interviews). Terminology of damages. Use of repetition as an English language resource. Week 8

Unit 3: Assignments and third-party rights. Interpretation of contractual clauses. Argumentation techniques and preparation of closing arguments in English. The suffixes `-¿or¿ and `-¿ee¿ and the structures `verb + -¿ ing¿. Oral and written persuasion techniques in English. Week 9


Unit 4: Labor Law in English-speaking countries. Types of discrimination. Types of dismissal. Liability risks. Writing emails with explanations about advantages and disadvantages, expressions of agreement and disagreement, etc. -ing participles. Week 10

* Weeks 11-12: Revision units 1-4, final test and feedback.
 
The language of sale of goods, real property law and IP law
 Unit 1: Fundamentals of sales legislation. Drafting of sales contract clauses in English. Terms and conditions of sale in English. Retention of title. How to make an oral presentation in English: structure and transitions. Writing and presenting a case brief. Week 13.

Unit 2: Real estate property law in the United Kingdom and the USA. Lease and rental agreements. Home sale contracts. Easements. Terminology on parties and documents. Oral presentation techniques. A reference email. Week 14

Unit 3: Intellectual property law. Legislation on trademarks and patents. Training junior lawyers. Paraphrasing techniques in English and useful structures for debates in English. Speech markers and opening formulas in English. Week 15

* Weeks 16 and 17: Revision, final test and feedback.
 
The language of negotiable instruments, secure transactions and debtor-creditor
 Unit 1: Negotiable instruments. Promissory notes. Bills of exchange. Regulations on electronic negotiable instruments (negotiation, endorsement, etc.) Expression of opinion and legal advice in English. How to suggest and recommend a legal option to a client. Week 18.

Unit 2: Legislation governing secured transactions in the United Kingdom and the USA. Warranty agreements: review of applicable legislation. Writing corporate emails (style codes) in English: Request and offer of information. How to write a polite refusal. Adverb - verb placements; English formulation of comparison and contrast. Week 19.

Unit 3: Creditors and debtors: remedies in case of default and insolvency. Job opportunities in the field of insolvency. Terminology on embargo types. Cover letters, thank you notes and job interviews. Week 20
* Weeks 21 & 22: Revision, final test and feedback. TOLES practice test.
 
The language of competition law and international commercial law
 Unit 1: Competition Law/Anti-trust law. Anti-competitive activities and anti-trust measures. Cartels. Merger regulation. Writing informative emails in English. The use of passive constructions. Giving opinions on competition-law cases. Warning customers about risks. Week 23

Unit 2: Transnational Commercial Law. Conflict of laws in private international law. Alternative dispute resolution (ADR). International arbitration. Short presentations in English about positions on cross-border disputes. Planning the contents and structure of a letter. Terminology and textual cohesion. Week 24

*Weeks 25-26: Revision, final test units 1 and 2, and feedback .
**Weeks 27-29: TOLES Practice tests (Toles higher and Toles advanced).
***Week 30: make-up tests (second call; subjects 1-5)
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Rosa Giménez Moreno Profesor/a Titular de Universidad + info
Terriann Jeffrey Bourne Profesor/a Asociado de Universidad + info
Miguel Martínez López Catedrático/a de Universidad + info
María de los Ángeles Orts Llopis Catedrático/a de Universidad. Universidad de Murcia
Metodologia
Metodologia
ASYNCHRONOUS LEARNING: Sessions are taught asynchronously via UVEGs Moodle-based virtual classroom. You will have study aids uploaded to the virtual classroom, such as introductory notes with each unit's key objectives and content, prerecorded lectures or lecture notes online, activities (tasks) and quizzes. You will also have a forum for each subject, where you can ask questions and interact with your classmates and the instructor. You may also ask for an appointment or a videoconference tutorial each week. You may also contact your instructor via email. Once you complete your work on each unit and upload any required files, you will receive feedback on your work and progress. ILEX ASSESSMENT: A) First call. Participation: 50%; final test (written and oral component): 50% B) Second call: final cumulative test (100%): oral interview.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
ILEX is designed for lawyers, linguists and translators who are not native speakers of English and are interested in the language of the law; it is also particularly valuable for Masters (and final-year) students, who meet admission requirements, in the areas of law, economy, translation and English studies. This postgraduate degree will also prove instrumental for those preparing for the English language tests in competitions launched by the Central State Administration, Regional Governments, Local Administrations, Autonomous Agencies, European Union, etc.
Target audience also includes legal scholars, candidates pursuing a career with an international institution, legal and economic translators, legal researchers, paralegals, ESP instructors, etc. International students -who currently represent c. 40% of the total registration- are also welcome.

A good command of English is required at CEFR B2 level (upper intermediate) or above. In the absence of proof of language ability, applicants will be called for an interview and/or asked to take an online English language placement test.
Criteris admissió
Requirements: B.A. degree or above, and B2+ level of English (intermediate) or above
Resultats d'aprenentatge
Upon completing this course, students will be able to:
-Solve legal problems in English within the scope of Common law.
-Understand and navigate the key institutions of the legal systems in Common law countries.
-Analyze and interpret legal texts in English.
-Speak and write with sufficient fluency and accuracy on legal topics.
-Develop proficiency in using appropriate legal terminology related to company law, contract law, real estate law, IP law, commercial law, competition law, transnational commercial law, etc.
-Improve their command of English as a language of professional communicationprofessional
Contacte