Càtedra Joventut UV GVAUniversitat de València Logo del portal

[TFM] “Pensa després actua”: un programa d'intervenció per a la promoció de la tolerància a través del pensament crític en adolescents

  • Autors: Bakonyi, Lilla. Tutora: Viguer Seguí, Paz.
  • Lloc de realització, Editorial, Any: València, Universitat de València , 2024.
  • Tipus de publicació: Projecte fi de màster
  • URL Publicacio: [TFM] “Pensa després actua”: un programa d'intervenció per a la promoció de la tolerància a través del pensament crític en adolescents
  • Resum:

    Les societats actuals es caracteritzen per una gran diversitat cultural i estan formades per persones amb diferents valors, característiques psicològiques, físiques i socials.

  • La intolerància a les diferències culturals i individuals, així com no respectar els drets humans ni analitzar la informació rebuda de manera crítica, afavorix la discriminació i l'exclusió. L'objectiu del present treball és realitzar una proposta d'intervenció de promoció de la tolerància a través del pensament crític dirigida a adolescents de 14 a 16 anys de la Comunitat Valenciana. Es realitza una revisió dels conceptes bàsics relacionats amb la tolerància i les principals característiques de l'adolescència, perquè és una etapa clau en esta promoció. En el programa d'intervenció es treballa la sensibilització i l'adquisició de ferramentes d'actuació relatius a la tolerància, l'educació intercultural, l'educació en i per al conflicte, els drets humans i els mitjans de comunicació i noves tecnologies, a través del foment del pensament crític. En el programa s'aplica una  metodologia participativa que inclou la intervenció a nivell cognitiu, emocional i conductual; amb una avaluació pre-test i post-test mitjançant grup control i experimental per a la valoració dels resultats.