El coneixement generat a través d’una investigació no adquireix ple sentit si no és compartit i difós. D’una banda, s’ha de posar a disposició de la comunitat científica, i de l’altra, ha de ser accessible per als diferents actors socials que puguen beneficiar-se de les seues aportacions. Aquesta necessitat d’arribar a audiències diverses implica que els resultats poden presentar-se en formats variats: escrits, orals o audiovisuals.
En el cas d’investigacions que utilitzen tècniques grupals, com els grups de discussió, la presentació dels resultats requereix una atenció especial a com es comuniquen els significats construïts col·lectivament, incloent-hi matisos, tensions i consensos emergents. Aquestes tècniques produeixen un tipus de coneixement que va més enllà de les dades individuals, i per això la seua presentació ha de reflectir eixa riquesa interpretativa.
Ací teniu un vídeo on s’exposa el procés de presentació dels resultats d’investigació dels grups de discussió:
Per a practicar i entrenar-se en l’escriptura d’un disseny d’investigació, ací trobareu una fitxa per al desenvolupament d’una pràctica.