University of Valencia logo Logo Rector Peset Hall of Residence Logo del portal

.
.
.
.
.
.
.

Presentació del llibre ‘La Unió Europea. Història d'un èxit després de les catàstrofes del segle XX’ de Ricard Pérez Casado

  • June 14th, 2017
Image de la noticia

A més de l’autor, en l’acte intervindran Josep Sorribes, assagista i professor d’Economia Urbana, i Antonio Ariño, vicerector de Cultura i Igualtat. El llibre ha sigut editat pel Servei de Publicacions de la Universitat de València (PUV).


Data: 14.06.17 (dimecres).

Hora: 19.00h.

Lloc: Sala de la Muralla.

Entrada lliure. Aforament limitat.


La història de la Unió Europea no ha sigut mai fàcil; s’hi han viscut molts inconvenients, sotsobres, salts endavant i reculades que han configurat el seu camí fins a la situació crítica que vivim en l’actualitat. L’eixida del Regne Unit suposa un nou reajustament per a la UE i els efectes de l’anomenat Brexit es desconeixen en les seues dimensions exactes. Però el repte més gran a què s’enfronta és el de la desafecció de la ciutadania, ja que tota l’arquitectura institucional, política i econòmica és percebuda com una cosa llunyana i aliena. La percepció ciutadana de les institucions de la UE es redueix a les subvencions, a la millora de les infraestructures o a la major o menor llibertat de circulació de les persones.

Pérez Casado tracta, en aquest llibre, de resumir alguns dels reptes i de les amenaces que planen sobre el futur de la UE, i d’oferir algunes propostes per a la seua refundació.

Ricard Pérez Casado és doctor en història i un dels fundadors del Partit Socialista Valencià (PSV). Alcalde de València pel PSPV-PSOE (1979-1988), president del Comité Espanyol de la Federació Mundial de Ciutats (1979-1982) i vicepresident del Consell Europeu de Municipis i Regions (1983). Entre abril i juliol de 1996 va ser nomenat administrador de la Unió Europea per a la ciutat de Mostar (Bosnia-Herzegovina).


Organitza:

 

Col·labora:


 

 

 

 

Links:

Images: