El programa DRAC concedeix ajudes econòmiques per a estudiants per assistir a cursos, seminaris, estades de recerca o altres activitats presencials organitzades per la Xarxa Vives, per les universitats que hi participen en el programa i per a altres activitats específiques detallades en les bases.
L’import concedit cobreix part de les despeses d’allotjament, inscripció i desplaçament amb l’objectiu de promoure la mobilitat d’estudiants de grau, de màster i de doctorat entre les universitats de la Xarxa Vives que participen en el programa DRAC i que podeu consultar en www.vives.org/programes/mobilitat, en l’apartat “Universitats participants”.
Convocatòria 2025
Persones beneficiàries
Persones matriculades en centres propis de la Universitat de València en estudis oficials de grau, màster o doctorat en el moment de realitzar l’activitat.
En els estudis de grau, cal tenir un mínim de 12 crèdits aprovats i incorporats a l’expedient en el moment de fer la sol·licitud. En el cas d’estudis de màster oficial i de doctorat, no es requereix el compliment d’aquest requisit.
Termini de presentació de sol·licituds
Aquesta convocatòria oberta té dos terminis de presentació de sol·licituds i dues resolucions:
- Primer termini: del 5 de febrer al 18 de febrer de 2025, inclusivament, per a les activitats realitzades entre el 21 de novembre de 2024 i el 15 de setembre de 2025.
- Segon termini: de l’1 de març de 2025 al 15 de setembre de 2025, inclusivament, per a les activitats realitzades entre el 16 de setembre de 2025 i el 28 de febrer de 2026.
Les peticions es resoldran, com a màxim, en un mes des de les dates límit de presentació de sol·licituds de cada termini.
Requisits de les activitats
- Han de ser cursos, seminaris, estades de recerca o altres activitats presencials, organitzades per la Xarxa Vives d’Universitats o per les universitats de la Xarxa que participen en el Programa Drac. [https://www.vives.org/programes/mobilitat/]
- A més, es pot sol·licitar aquesta ajuda per a participar en les següents activitats:
- XV Curs d’Introducció a la Didàctica de la Llengua com a Idioma Estranger
- Concurs Monòlegs del Club de la Ciència
- Universitat Catalana d'Estiu 2025
- Escola de Formació Guillem Agulló
- Congrés de Cultura Catalana (2024-2025)
- Les activitats han d’implicar un desplaçament superior a 50 quilòmetres entre la universitat de procedència i la de destinació i s’han de realitzar fora de la comarca de residència habitual de la persona sol·licitant.
- Queden excloses d’aquesta convocatòria les activitats no presencials i les activitats que formen part del pla d'estudis de la titulació que cursa la persona sol·licitant.
- L’estudiantat procedent de programes de mobilitat (Erasmus, SICUE i altres programes internacionals) no podrà sol·licitar aquesta ajuda.
Dotació econòmica
L’ajuda cobreix les despeses d’allotjament, inscripció i desplaçament. En cap cas s’hi inclouen les despeses de manutenció.
D’una banda, s’estableix un màxim de 435,00 € destinats a cobrir despeses d’allotjament, d’inscripció i matrícula (si escau) en l’activitat per a la qual se sol·licita l’ajuda. Independentment de la durada de l’activitat, el càlcul d’aquest import es farà per un màxim de 15 dies.
D’altra banda, es fixa l’import màxim per a les despeses de desplaçament, d’acord amb el quadre següent fixat per la Xarxa Vives d’Universitats:
Alacant (àrea) | 77 € |
Andorra | 196 € |
Barcelona (àrea) | 134 € |
Castelló de la Plana | 31 € |
Illes Balears | 124 € |
Girona | 155 € |
Lleida | 149 € |
Perpinyà | 165 € |
Tarragona | 165 € |
Sàsser | 309 € |
Vic | 155 € |
Fases del procediment i documentació a presentar
1. Publicació de les bases
- Convocatòria i bases [tauler oficial de la UV].
- Publicació en el DOGV: 04/02/2025.
2. Sol·licitud de l’ajuda
- Accés al formulari de sol·licitud en la Seu Electrònica de la UV. Juntament amb la sol·licitud cal aportar la documentació següent:
- Programa de l’activitat per a la qual se sol·licita l’ajuda.
- Si se sol·licita l’ajuda per a una estada de recerca departamental, cal presentar el vistiplau de la universitat d’origen i de la universitat de destinació, en un imprès normalitzat que facilita el Servei d’Informació i Dinamització d’Estudiants (Sedi).
- En cas que la persona sol·licitant indique un compte bancari diferent del facilitat en la matrícula, o en cas que n’aporte un de nou, cal adjuntar un certificat de titularitat del compte, emès per l’entitat corresponent. En qualsevol cas, la titularitat ha de ser de la persona que sol·licita l’ajuda.
- En cas de no haver cursat a la Universitat de València la titulació d’accés als estudis de màster oficial o de doctorat, cal adjuntar còpia de l’expedient acadèmic, amb indicació de la nota mitjana sobre 10.
3. Concessió de les ajudes
- Resolució d’adjudicació de les ajudes DRAC, primer termini [tauler oficial de la UV].
En cas que s’adjudique l’ajuda per a una activitat no realitzada, cal presentar, a través de la Seu Electrònica UV, el document d’acceptació de l’ajuda, en un termini de 10 dies hàbils des de l’endemà de la publicació de la concessió. Si no es presenta emplenat i signat es revocarà automàticament l’ajuda.
En cas que s’adjudique l’ajuda per a una activitat ja realitzada, cal procedir directament a la justificació, tal com s’indica a continuació.
4. Justificació i pagament
Per a justificar les ajudes, cal presentar la documentació en el termini màxim d’un mes des de la data de realització de l’activitat o des de la data de la resolució de la concessió, si la concessió és posterior a la data de finalització de l’activitat.
El fet de no justificar l’ajuda dins el termini establert suposa la seua revocació automàtica.
Documentació a aportar:
- Certificat d’assistència i/o d’aprofitament de l’activitat, emès per l’entitat organitzadora.
- Informe econòmic en imprès normalitzat que facilita el Sedi.
En aquest informe s’han de detallar les despeses de transport d’anada i tornada al lloc on es fa l’activitat, les d’allotjament i les de matrícula o inscripció. - Factures, rebuts, tiquets, bitllets de transport, etc., de les despeses de les quals es demane justificació: desplaçament, allotjament i inscripció en l’activitat, si escau, segons el punt 11.2 de les bases.
El pagament es farà una vegada s’haja comprovat que la documentació justificativa és correcta
Hi teniu dubtes?
Recomanem llegir les bases de la resolució de la convocatòria. A més a més, en cas que necessiteu fer-nos alguna consulta podeu escriure’ns a ajudesdrac@uv.es.