
Vols conèixer la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació? Quines titulacions impartim?
La Universitat de València organitza el programa Conèixer la Universitat amb l’objectiu d’acostar la Universitat als centres de secundària i mostrar al futur estudiantat la seua oferta formativa i de serveis.
Conèixer la Universitat és una iniciativa del Vicerectorat d’Estudis que està coordinada pel Servei d'Informació i Dinamització (Sedi) i que compta amb la participació dels centres i serveis de la Universitat de València.
El títol de grau en Pedagogia té per objectiu formar professionals en intervenció, sistemes, institucions, contextos, recursos i processos educatius i formatius, així com també en els processos de desenvolupament personal, professional, social i cultural que concorren d’una forma integrada en les persones i els grups al llarg de la vida.
Aquest grau ofereix els coneixements teòrics i pràctics per a la comprensió dels processos educatius des dels aspectes didàctic, científic, polític, organitzatiu i tècnic. Així mateix, permet la capacitació per a la intervenció educativa en processos d’aprenentatge, orientació, avaluació, disseny i planificació. La persona titulada en Pedagogia pot treballar en la planificació, l’organització, el desenvolupament, l’administració, la investigació i l’avaluació de sistemes educatius i d’activitats de formació, bé en els sistemes formals d’educació, bé en els sistemes no formals (temps lliure, formació d’adults, etc.).
Aquest grau i el grau en Educació Social tenen un nombre elevat de crèdits comuns. Comparteixen els dos primers anys (120 crèdits), i ofereixen una formació de base comuna i una especialització posterior en tercer i quart cursos.
Aquesta Facultat és pionera en innovació i noves metodologies d’ensenyament. El grau en Pedagogia promou i incorpora l’aprenentatge autònom, l’aprenentatge basat en problemes, l’aprenentatge per projectes, l’aprenentatge cooperatiu, l’estudi de casos, el Service Learning, etc.
Les pràctiques externes obligatòries tenen 31 crèdits, fet que repercuteix positivament en el coneixement de la realitat professional i sistematitzada i millora l’enfocament laboral de l’estudiantat.
Les ponderacions són els coeficients multiplicadors que s’utilitzen en el càlcul de la nota d’admissió a la titulació (NAT). S’estableixen segons la relació que existeix entre les assignatures examinades en les PAU i una titulació concreta.Poden ser 0, 0,1 o 0,2.
Les taules amb la ponderació que correspon a cada assignatura i grau són fixades per cada universitat.En aquest apartat del web podeu consultar les ponderacions vigents a la Universitat de València.
El títol de grau en Educació Social té per objectiu formar professionals experts que duguen a terme intervencions socioeducatives amb persones en els seus contextos a fi d’aconseguir un major desenvolupament personal i social i la seua integració i participació en diversos àmbits socials.
La persona titulada en Educació Social es pot desenvolupar professionalment en l’àrea d’animació i de gestió sociocultural, en l’àmbit de l’educació d’adults, en la inserció i en l’orientació sociolaboral, i també en el camp de l’educació especialitzada amb col·lectius socials específics.
Les ponderacions són els coeficients multiplicadors que s’utilitzen en el càlcul de la nota d’admissió a la titulació (NAT). S’estableixen segons la relació que existeix entre les assignatures examinades en les PAU i una titulació concreta.Poden ser 0, 0,1 o 0,2.
Les taules amb la ponderació que correspon a cada assignatura i grau són fixades per cada universitat.En aquest apartat del web podeu consultar les ponderacions vigents a la Universitat de València.
El pla d’estudis del grau en Filosofia té per objectiu la formació de professionals que coneguen els conceptes, les teories i els mètodes de treball més importants en el camp de la filosofia. I, a un nivell de coneixements corresponent al del grau, que sàpiguen aplicar-los als diversos àmbits de la vida, que sàpiguen ampliar-los mitjançant la investigació i l’anàlisi de nous problemes, i que sàpiguen transmetre’ls i difondre’ls a tots els àmbits.
Aquesta titulació es dedica a l’estudi del saber com a tal i investiga la realitat i l’ésser humà des dels vessants antropològics, ètics, sociològics i estètics. El contingut d’aquests estudis és, doncs, ampli: lògica, política, ciència, llenguatge, etc. I permet treballar en el camp de l’ensenyament, de la investigació, de la comunicació i de la cultura.
Les ponderacions són els coeficients multiplicadors que s’utilitzen en el càlcul de la nota d’admissió a la titulació (NAT). S’estableixen segons la relació que existeix entre les assignatures examinades en les PAU i una titulació concreta.Poden ser 0, 0,1 o 0,2.
Les taules amb la ponderació que correspon a cada assignatura i grau són fixades per cada universitat.En aquest apartat del web podeu consultar les ponderacions vigents a la Universitat de València.
El títol de Màster Universitari en Educació Especial per la Universitat de València té per objectiu proporcionar una formació acadèmica i professional que garantisca la capacitació per a l’elaboració, l’aplicació i l’avaluació de programes i d’accions d’intervenció i assessorament a les institucions, les famílies i les persones que presenten necessitats especials i/o específiques de suport educatiu.
El fi últim és formar els professionals per garantir la inclusió escolar, laboral i social de les persones en totes les situacions de risc.
El màster en Educació Especial té tres itineraris i està dissenyat per completar la formació en aquest camp de les titulacions en Magisteri, Psicologia, Pedagogia, Educació Social, Psicopedagogia i afins.
A més, per a accedir al màster serà requisit el coneixement, degudament acreditat, d'un nivell adequat de castellà. El coneixement del dit idioma es podrà acreditar per mitjà d'un certificat de, almenys, el nivell C1 de castellà de l'Escola Oficial d'Idiomes, del Centre d'Idiomes de la Universitat de València, el Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera (Institut Cervantes), o certificacions equivalents. Així mateix, s'entendrà que acrediten el coneixement de castellà en el nivell C1 aquelles persones que aporten un títol de grau universitari, o equivalent, espanyol o de qualsevol país on el castellà siga llengua oficial.
Criteris de selecció:
Ajust de la titulació d'accés al màster (10%).
Currículum:
· Expedient acadèmic (60%).
· Experiència professional afí als continguts del màster (15%).
· Realització de cursos complementaris afins als continguts del màster i/o assistència a congressos relacionats amb la temàtica del màster (15%).
El màster universitari en Professor/a d’Ensenyament Secundari proporciona l’habilitació professional que permet exercir a centres públics i privats d’ensenyament com a professor i professora d’ensenyament secundari obligatori i batxillerat, formació professional i ensenyament d’idiomes. S’estructura en les especialitats: Biologia i Geologia; Dibuix; Economia; Educació Física; Filosofia; Física i Química; Llengua Estrangera: alemany, francès, anglès, italià i portuguès; Geografia i Història; Llengües i Cultures Clàssiques: Grec i Llatí; Llengua Castellana i la seua Literatura; Llengua Catalana i la seua Literatura; Matemàtiques; Música; Orientació Educativa; Tecnologia i Processos Industrials; Formació i Orientació Laboral; Àrees de FP en les especialitats: Biosanitària; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Empresa, Comerç i Turisme; Informàtica i Sistemes Electrònics.Tal com exigeix l’ordre ECI/3858/2007, de 27 de desembre, és un requisit indispensable per accedir a aquest màster el domini de les competències relatives a l’especialitat que es desitge cursar. Mitjançant la seua titulació universitària o a través d’una prova dissenyada a aquest efecte, les persones interessades han de demostrar que posseeixen els coneixements bàsics del camp disciplinari corresponent.
Així mateix, haurà d'acreditar-se el domini d'una llengua estrangera equivalent al nivell B1 del Marco Comú Europeu de Referència per a les Llengües, d'acord amb la Recomanació N.º R (98) 6 del Comité de Ministres d'Estats Membres de 17 d'octubre de 2000.
Per a l'acreditació del domini d'una llengua estrangera equivalent al nivell B1 del Marco Comú Europeu de Referència per a les Llengües s'aplicarà la Taula d'equivalències que en cada moment haja sigut aprovada pel Consell de Govern i, per tant, en vigor en la Universitat de València.
Taula d'equivalències d'acreditació de llengües L2 de la UV.
Es reconeixerà la competència de nivell B1 als estudiants que hagen cursat i superat batxillerat bilingüe, excepte acreditació oficial que ho modifique.
L'alumnat que no puga acreditar el Nivell B1 del *MCERL (Marc Europeu de Referència per a les Llengües), podrà obtindre-ho, superant les Proves d'Acreditació de Coneixement de Llengües Estrangeres (PACLES), que realitza la Universitat a través del Centre d'Idiomes de la Universitat de València.
La configuració bilingüe del sistema educatiu valencià determina l'exigència que els futurs docents tinguen una adequada capacitació en les nostres dos llengües oficials. Així, per a obtindre el títol de màster es requerix l'acreditació, a la finalització del mateix, de les competències lingüístiques en català/valencià, almenys en el seu nivell C1. Els estudiants procedents de sistemes educatius estrangers la llengua materna dels quals siga diferent del castellà deuran també acreditar per a l'obtenció del títol el nivell C1 de castellà.
Partint del perfil d'ingrés per a l'accés a cadascuna de les especialitats del màster en Professor/a d'Educació Secundària a la Universitat de València, s'estableixen els nivells de priorització de titulacions següent:
Nivell de prioritat 1: Titulacions que permeten l'accés directe i de manera preferent a cada especialitat.
Nivell de prioritat 2: Titulacions que permeten l'accés directe a cada especialitat, només en cas que l'oferta siga superior a la demanda existent de les titulacions preferents.
Nivell de prioritat 3: Titulacions que permeten l'accés a cada especialitat, només en cas que l'oferta siga superior a la demanda existent de les titulacions de les anteriors prioritats i sempre mitjançant prova d'accés.
Les sol·licituds s'ordenaran d'acord amb la prioritat de la titulació d'accés. En el cas que siga major l'oferta que la demanda de titulacions de prioritat 1, es podran completar les places restants amb estudiants de titulacions de prioritat 2. Si, tot i això, encara és major l'oferta que la demanda de titulacions de prioritat 1 i prioritat 2, les places restants es podran completar amb estudiants de titulacions de prioritat 3 que hagen superat la prova d'accés.
La prova d'accés serà única per a cada especialitat. Estarà dissenyada per a acreditar el domini dels coneixements disciplinares propis de l'especialitat de màster que es desitja cursar i versarà sobre els continguts de les matèries pròpies de cadascuna d'aquestes especialitats.
Les titulacions de cada nivell de prioritat per a cada especialitat del màster són les següents:
|
Prioritat 1 |
Biologia Bioquímica i Ciències Biomèdiques Biotecnologia Ciències Ambientals Geologia Enginyeria Geològica |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciències de la Mar Farmàcia Enginyeria Agrònoma Enginyeria forestal Medicina Odontologia Veterinària |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències o ciències de la salut, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Arquitectura Arquitectura Tècnica Belles arts Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes Disseny i Tecnologies Creatives |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Conservació i Restauració Història de l'Art Enginyeria Industrial Enginyeria Civil Enginyeria d'Obres Públiques Altres títols de disseny equivalents al grau |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Administració i Direcció d'Empreses Economia Finances i Comptabilitat Intel·ligència i Analítica de Negocis Negocis Internacionals Turisme |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciències Actuarials Comerç i Màrqueting Ciències Polítiques i de l'Administració Pública Dret Enginyeria d'Organització Industrial Relacions Laborals i Recursos Humans Sociologia |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències socials i jurídiques o enginyeria i arquitectura, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Ciències de l'Activitat Física i l'Esport |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Mestre/a en Educació Primària, menció en especialista en Educació Física Títol superior de Dansa |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Altres titulacions amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Filosofia |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Humanitats Història Antropologia Sociologia |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació d'humanitats o ciències socials i jurídiques, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Física Química Enginyeria Química |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Bioquímica i Ciències Biomèdiques Biotecnologia Farmàcia Enginyeries: Elèctrica, Electrònica, Mecànica, de Materials, de l'Energia |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències, ciències de la salut o enginyeria i arquitectura, amb realització de prova d'accés de física, de química, o d'ambdues, depenent de la titulació cursada |
|
Prioritat 1 |
Administració i Direcció d'Empreses Dret Relacions Laborals i Recursos Humans |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciències Polítiques i de l'Administració Pública Criminologia Comerç i Màrqueting Economia Finances i Comptabilitat Gestió i Administració Pública Enginyeria d'Organització Industrial Psicologia Sociologia |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències socials i jurídiques, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Arqueologia Geografia i Medi Ambient Història Història de l'Art |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Humanitats |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació d'humanitats o ciències socials i jurídiques, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Estudis Hispànics (Filologia Hispànica) |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Llengües Modernes i les seues Literatures, amb minor en Estudis Hispànics Altres filologies, amb minor en Estudis Hispànics |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació d'humanitats o ciències socials i jurídiques, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Filologia Catalana |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Altres filologies, amb minor en Filologia Catalana Llengües Modernes i les seues Literatures, amb minor en Filologia Catalana |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació d'humanitats o ciències socials i jurídiques, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Filologia Corresponent Llengües Modernes i les seues Literatures, amb maior en llengua corresponent Traducció i Mediació Interlingüística, amb llengua B corresponent |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Altres filologies, amb minor en llengua corresponent Llengües Modernes i les seues Literatures, amb minor en llengua corresponent Traducció i Mediació Interlingüística, amb llengua C corresponent Mestre/a en Educació Primària, menció en especialista en la llengua estrangera corresponent |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
No hi ha altres opcions d'accés |
|
Prioritat 1 |
Filologia Clàssica |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Altres filologies, amb minor en Filologia Clàssica |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
No hi ha altres opcions d'accés |
|
Prioritat 1 |
Matemàtiques Matemàtica Computacional Estadística Física |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciència de Dades Enginyeria Informàtica Enginyeria Multimèdia |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació d'arquitectura, enginyeria, ciències o ciències socials, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Títol Superior de Música Història i Ciències de la Música Musicologia |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Maestre/a en Educació Primària, menció en especialista en Educació Musical Titulacions equivalents al títol Superior de Música |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Graduat universitari més grau professional de Música |
|
Prioritat 1 |
Pedagogia Psicologia Psicopedagogia |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Educació Social |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
No hi ha altres opcions d'accés |
|
Prioritat 1 |
Arquitectura Enginyeria (totes) |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Biotecnologia Ciència i Tecnologia dels Aliments Física |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Administració i Direcció d'Empreses Comerç i Màrqueting Finances i Comptabilitat Intel·ligència i Analítica de Negocis Negocis Internacionals Turisme |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Dret Economia Geografia i Medi Ambient Enginyeria d'Organització Industrial Relacions Laborals i Recursos Humans |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències socials, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Biologia Bioquímica i Ciències Biomèdiques Biotecnologia Ciència i Tecnologia dels Aliments Infermeria Farmàcia Fisioteràpia Medicina Nutrició Humana i Dietètica Odontologia Òptica i Optometria Veterinària |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Logopèdia Podologia Psicologia Química |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències o ciències de la salut, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Enginyeria Informàtica Enginyeria Multimèdia Enginyeria Electrònica Enginyeria de Telecomunicació (totes les seues modalitats) |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciència de Dades Qualsevol altra titulació d'enginyeria o arquitectura |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències, amb realització de prova d'accés |
|
Prioritat 1 |
Antropologia Educació Social Mestre/a en Educació Infantil Mestre/a en Educació Primària Pedagogia Psicologia Psicopedagogia Sociologia Turisme Treball Social |
|
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciències Polítiques i de l'Administració Pública Criminologia Comunicació Audiovisual Geografia i Medi Ambient Història Història de l'Art Periodisme Publicitat i Relacions Públiques |
|
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències socials o humanitats, amb realització de prova d'accés |
La llista anterior es refereix a titulacions de grau, si bé té caràcter extensiu a les llicenciatures, enginyeries, arquitectura, diplomatures, enginyeries tècniques i arquitectura tècnica de les quals, en el seu cas, deriven. D'altra banda, i com que no existeix un catàleg de titulacions que determine la denominació de les titulacions, la llista anterior s'entén aplicable a titulacions amb diferent denominació, però amb contingut equivalent a les de la taula.
Per a l'admissió a cada especialitat s'aplicarà la priorització de titulacions indicada en els requisits d'accés.
Dins de cada nivell de prioritat de titulacions els estudiants s'ordenaran d'acord amb el seu expedient acadèmic (d'1 a 10).
L'Ètica i la Filosofia Política són dos dimensions de la Filosofia molt demandades per la societat. El màster "Ética i Democracia" intenta respondre a estes demandes, tractant a fons els grans temes de l'Ètica i la Política, amb especial referència a la democràcia, comptant per a això amb el bagatge dels filòsofs clàssics i contemporanis i amb altres fonts del saber, com la literatura i les ciències. El màster s'estructura en dos grans parts. La primera es referix als Fonaments de l'Ètica i la Política, i inclou tres blocs que tracten qüestions com les següents: democràcia, ciutadania, Estat i societat civil, multiculturalisme i interculturalitat, justícia global, cosmopolitisme, desenrotllament humà, solidaritat, drets humans, teoria feminista i religió. La segona part se centra en les Ètiques Aplicades a distintes esferes de la vida social: a l'educació moral en una societat pluralista i democràtica, a l'economia i l'empresa, als mitjans de comunicació, i a la ciència i la tecnologia, amb especial dedicació a la bioètica, la biopolítica i l'ètica ecològica. El màster té vinculació amb el Doctorat Interuniversitari en Ètica i Democràcia, amb Menció cap a l'Excel·lència, des del que es desenrotlla una investigació puntera en Ètica, Filosofia Política i Ètiques Aplicades. Esta investigació pionera ha permés que el grup de professors que ho impartix haja sigut reconegut com a Grup d'I+D+i d'Excel·lència de la Generalitat Valenciana.
El màster es dirigix a un ampli palmito de titulats en filosofia, humanitats, economia, empresarials, ciències polítiques, sociologia, comunicació, ciències de l'educació, psicologia, medicina, infermeria i ciències de la salut, però també a professionals i agents socials, perquè puguen completar la seua formació en l'àmbit de l'Ètica i la Filosofia Política, i desenrotllar la investigació en el programa de doctorat. Este caràcter interdisciplinari ha sigut molt positiu per als propòsits formatius i d'investigació de l'alumnat, així com per a la seua incorporació en el món laboral.
Els criteris de selecció són els següents:
- Currículum, que tindrà un pes total del 80% de la nota final.
Se’n tindran en compte els aspectes següents:
- Expedient acadèmic, fins a 40 punts.
- Experiència professional, fins a 20 punts.
- Tallers i seminaris realitzats, assistència a congressos, cursos de formació, publicacions, estades en altres universitats (programa Erasmus), etc., fins a 30 punts.
- Coneixement de llengües d'interès científic, fins a 10 punts.
- Entrevista personal, que tindrà un pes total d'un 20% de la nota final.
El màster en pensament filosòfic contemporani ofereix formació amb rigor filosòfic sobre idees, conceptes, corrents de pensament i debats dominants en els discursos públics contemporanis sobre filosofia, cultura, art, política, religió, ciència i tecnologia.
El màster està obert a dues perspectives: una formativa i l’altra investigadora. La primera perspectiva està dirigida a fomentar en els estudiants el coneixement dels problemes principals i els debats contemporanis de rellevància filosòfica, així com la comprensió de les relacions de la filosofia amb diferents esferes de la cultura i el pensament. Aquesta perspectiva és d’interès especial per a graduats o llicenciats en Filosofia, Humanitats, Història, Història de l’Art, Ciències Polítiques, Sociologia, Periodisme, Comunicació Audiovisual, Filologia, Arquitectura i Belles Arts. La segona perspectiva pretén, a més, afavorir l’accés en condicions òptimes, dels estudiants que així ho desitgen, al Tercer Cicle d’estudis de Filosofia, és a dir, al doctorat.
Recentment, hem renovat el pla d’estudis per tal de:
(a) cobrir disciplines filosòfiques anteriorment desateses, com l’estètica, la filosofia moral i la filosofia política, i
(b) incrementar l’optativitat per a facilitar que l’estudiant puga organitzar-se els estudis d’acord amb els seus interessos intel·lectuals.
Eixides professionals: Tercer Cicle dels estudis de Filosofia; gestió cultural, gestió editorial, comunicació, crítica cultural i assessoria intel·lectual; investigació, especialment en ciències humanes i ciències socials; ensenyament de la filosofia i matèries afins a diferents nivells.El màster Pensament filosòfic contemporani està obert a dos tipus d’estudiants:
1.- Llicenciats i graduats en filosofia.
2.- Altres titulacions (fonamentalment en ciències humanes, socials i amb formació artística) interessats en la reflexió sobre els fonaments teorico-conceptuals dels seus camps d'especialització.
La Comissió valorarà el curriculum vitae dels estudiants (la qual cosa determinarà el 100% de l'avaluació de cada sol·licitud d'admissió), aplicant els criteris següents:
- Expedient acadèmic: fins a 40 punts.
- Llicenciatura o Grau en Filosofia: 20 punts.
- Experiència professional (docència o investigació en Filosofia o Humanitats), estades internacionals d'investigació, participació en congressos, cursos o altres titulacions, publicacions i semblants: fins a 20 punts.
- Coneixement d'idiomes filosòficament rellevants: francés, alemany i italià (certificat oficial del nivell B1 o superior del MCER o homologable); anglés (certificat oficial de nivells superiors a què s'hagen fet valdre en compliment dels requisits d'accés, o homologable) : fins a 20 punts.
Per a poder ser admés en este Màster, a més d'estar en possessió d'un títol universitari que permeta l'accés a les ensenyances de màster, els estudiants amb nacionalitat de països no angloparlants que a més procedisquen del sistema educatiu d'un país la llengua dels quals no siga l'anglés, hauran d'acreditar el nivell B1 de coneixement d'anglés, definit en la classificació del Marco Comú Europeu de Referència. D'altra banda, per a poder ser admés en este Màster, a més d'estar en possessió d'un títol universitari que permeta l'accés a les ensenyances de màster els estudiants amb nacionalitat de països no castellanoparlants que a més procedisquen del sistema educatiu d'un país la llengua dels quals no siga l'espanyol, hauran d'acreditar el nivell C1 de coneixement d'espanyol, definit en la classificació del Marco Comú Europeu de Referència, o, alternativament, el nivell B2 de coneixement d'espanyol i el nivell C1 de coneixement d'anglés, anàlogament definits. Ara bé, del requeriment del nivell C1 d'anglés en este últim cas seran exclosos estudiants que procedisquen de sistemes educatius la llengua de docència del qual siga l'anglés.
La capacitació del personal que intervé en la definició i el desenvolupament de polítiques educatives i en les diverses instàncies de gestió de les institucions educatives, exigeix una formació que faça possible la qualificació i la professionalització adequades per a la millora de la seua qualitat. És evident la demanda social, política i tècnica existent perquè els gestors del sistema educatiu, a més de cert lideratge en els seus entorns, disposen de coneixements, habilitats i tècniques dirigides a donar resposta a les situacions i desafiaments que aquelles funcions requereixen.Considerem que en l’educació participen professionals que tenen titulacions de diferents àrees de coneixement. Per això, aquest màster no estableix cap restricció en les titulacions d’accés al curs. Tanmateix, per a l’admissió prevaldran els candidats que tinguen experiència professional en l’àmbit de l’educació, així com els que provinguen de les titulacions de grau, diplomatura o llicenciatures en magisteri (en les diferents especialitats), educació social, pedagogia o psicopedagogia (o els equivalents de l’estranger).
Es considera interessant, encara que no és un requisit d’entrada, certa experiència professional (o almenys de pràctiques) en els àmbits del màster, per a permetre una assimilació més significativa de les competències d’aquest.
Criteris de selecció:
Els coneixements psicopedagògics s’han concretat i consolidat els últims anys com un dels elements fonamentals de l’estructura de suport del sistema educatiu. De tal manera, que la Llei orgànica d’educació actual recull entre els principis de l’educació al nostre país l’“orientació educativa i professional dels estudiants”, l’“educació per a la prevenció de conflictes i per a la resolució pacífica d’aquests” o el “foment de la igualtat efectiva entre home i dones”. Aquests plantejaments s’han desenvolupat amb molt major detall en la normativa que regula els centres docents de primària i secundària mitjançant la creació de comissions de coordinació pedagògica i dels departaments d’orientació. Tot això ha consolidat la figura del psicopedagog fins a convertir-la en un element fonamental de la intervenció amb els alumnes, fermament assentada en l’estructura del sistema educatiu.
Les funcions del professional de la psicopedagogia se centren en els processos educatius d’orientació, ensenyament i aprenentatge. Aquests professionals acompleixen la seua tasca en un ampli ventall d’ocupacions, en l’entorn tant educatiu com sociolaboral.
El màster Psicopedagogia està obert a dos tipus d’estudiants:
1. Llicenciats i graduats de l’àmbit de la psicologia o de l’educació (pedagogia, psicologia, magisteri i educació social).
2. Llicenciats o graduats i diplomats d'altres especialitats. En qualsevol cas, aquests alumnes han d'optar per una de les dues especialitats d'accés al màster: Psicologia o Educació. Per poder-ho fer, han de demostrar haver cursat, almenys, 15 crèdits de matèries específiques d'aquest àmbit. Tot això, sense perjudici d'altres requisits que, per permetre un aprofitament adequat del màster, eventualment puga considerar la comissió que gestiona aquest títol.
Criteris de selecció:
a) Currículum vítae 100 % de l’avaluació total (o 70% en els casos en què es faça una entrevista al candidat), jutjat d’acord amb aquest tenor:
• Expedient acadèmic: fins a 40 punts.
• Coneixement de llengües estrangeres: fins a 10 punts.
• Experiència professional: fins a 30 punts.
• Cursos, congressos, estades en altres universitats, etc.: fins a 20 punts.
b) Entrevista personal, si escau, realitzada per la Comissió del màster, en els casos en què determine que és necessària. El resultat serà un 30% de la puntuació total.
- Els estudiants procedents de països on la llengua oficial no és una de les dues que són pròpies de la Universitat de València, han d’acreditar, mitjançant certificat oficial, un coneixement d’una d’aquestes llengües de nivell B2, d’acord amb el Marc Lingüístic europeu o, supletòriament, realitzar-ne una prova de nivell.
El continu desenvolupament i apoderament professional i investigador dels egressats en els diferents títols de l'àmbit de l'educació, les ciències socials i les humanitats, i específicament del context de l'educació social, requereix una oferta formativa que aprofundisca nous camps de coneixement interdisciplinari i oferisca eines conceptuals i procedimentals que milloren la competitivitat professional i la capacitat investigadora. El mapa curricular ofert en aquests graus mostra un ample ventall de coneixements relacionats amb la formació psicosociopedagògica del professional que intervindrà en els projectes i programes de la intervenció socioeducativa. Però, aquesta formació de nivell de grau no pot impedir que el tractament de les problemàtiques socioeducatives siga en molts casos d'escassa profunditat. En efecte, com s’ha assenyalat des de diferents anàlisis del món social, la complexitat estructural és creixent i l'actual fase del capitalisme, abans focalitzada en el treball i la producció, mostra ara nous rostres relacionats amb el consum, la individualització o la precarietat dels vincles humans. La desregulació i la globalització econòmica produeixen noves formes de relació social i cultural molt més fràgils i canviants, i sobre aquesta realitat transitòria i líquida (en el sentit de Bauman) la mirada de l'educador i l'educadora social ha de situar nous interrogants, dissenyar noves estratègies i habilitar noves formes de recerca i construcció de coneixement social i educativament ment útil. El títol de màster en Educació i Acció Social es fonamenta, tant des del punt de vista acadèmic, com professional, en aquestes noves analítiques i pretén interessar-hi els egressats cap a les noves problemàtiques i conrear el coneixement necessari per obtenir respostes adients. El disseny d'aquest màster se centra en la professionalització de l'acció socioeducativa, i obre simultàniament la porta a la recerca. Aquesta és una característica fonamental per als egressats en educació social, que des de la diplomatura mai no han tingut un camí directe i específic a la recerca. Paral·lelament, també és una proposta interessant per a titulats d’altres estudis amb més tradició (pedagogs, mestres, psicòlegs, treballadors socials...) que de fet també estan desenvolupant la seua tasca professional en aquest àmbit que per definició és interdisciplinari. El màster proposat, a més, integrar l'experiència i les xarxes de treball acumulades en els dos títols propis que s’hi vinculen i que s'han desenvolupat en els últims anys a la Facultat, el diploma de Mediació en la Intervenció Socioeducativa i de el màster europeu en Anàlisi i Innovació de la Intervenció Social i Educativa.L'alumnat que vulga cursar aquest màster ha d'acreditar formació prèvia a nivell de grau en qualsevol dels diferents títols de l'àmbit de l'acció social i educativa, i/o experiència professional en aquesta àrea. L'anàlisi i la reflexió sobre la societat en què vivim, i l'interès per l'educació com a element per facilitar l'emancipació i el desenvolupament integral de les persones i dels grups, són fonamentals per a l'adequat seguiment del màster.
L'admissió es fa de manera personalitzada, tenint en compte el currículum i l'expedient de la persona sol·licitant i d'acord amb els paràmetres globals que estableixen les normes vigents. Dins dels criteris d'admissió, cal assenyalar que aquelles persones interessades a accedir a aquest màster, la llengua materna del qual no siga alguna de les llengües oficials de la Comunitat, han de justificar un nivell de coneixement d’alguna d’aquestes llengües que els permeta seguir de manera òptima les classes, bé mitjançant un document acreditatiu, bé posant-se en contacte amb els directors amb la finalitat d'establir-ne un procediment alternatiu.
Criteris de selecció:
a) Currículum, que es jutjarà d’acord amb aquests criteris:
• Titulació. Es donarà preferència als titulats en Educació Social, Pedagogia, Psicopedagogia, Magisteri o Treball Social, en les seues diferents especialitats (o els seus equivalents estrangers), i entre aquests, els titulats per la Universitat de València.
• Expedient acadèmic.
• Experiència professional.
• Implicació en organismes i/o moviments socials (associacions, ONG…).
• Col·laboració en equips i línies de treball pròpies de les problemàtiques de què tracta el màster.
• Realització de cursos, assistència a congressos, estades a altres universitats o institucions, implicació en equips de treball i xarxes professionals, etc.
b) Entrevista personal, si s’escau, realitzada per la comissió del màster, en els casos en què aquesta comissió determine que és necessària. El resultat d'aquesta entrevista és determinant per a la decisió de selecció. Els criteris utilitzats en l'entrevista són:
• Ajust al perfil.
• Motivació i interès pel màster.
• Formació i experiència prèvia.