Logo de la Universdad de Valencia Logo Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE) Logo del portal

PLA DE FORMACIÓ D'IMPÚLS AL LIDERATGE DOCENT

Programa

La construcció de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) i el seu procés de reforma ha possibilitat, entre altres aspectes, centrar el focus d’atenció en la importància de repensar els processos d’ensenyament-aprenentatge, en la perspectiva de millorar les metodologies d’ensenyament i fer més efectiu i de qualitat l’aprenentatge dels/de les nostres estudiants. El Centre de Formació i Qualitat Manuel Sanchis Guarner, a través del Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE), ha portat a terme diferents accions formatives, unes més generals i d’altres de més específiques dirigides a facilitar aquest procés de reflexió i de millora.

Aquestes accions i plans formatius es complementen, ara, amb un Pla de Formació d’Impuls al Lideratge Docent (PILD), dirigit a tot el PDI de la Universitat de València, que té com a o objectiu repensar l’ensenyament i caminar cap a la millora de la qualitat docent de tota la comunitat universitària sota el ferm convenciment que el professorat haurà de convertir-se en un líder per al seu grup de classe, referent i catalitzador del clima d’aula. Amb això, a més, fem efectiu el mandat del Manual per a l’avaluació de l’activitat docent del professorat (Programa DOCENTIA) que, de manera experimental es desenvoluparà durant els cursos 2016-17 i 2017-18, i que estableix l’exigència de posar en marxa una acció formativa orientada al desenvolupament professional que permeta superar els punts febles detectats pel sistema d’avaluació.

DESTINATARIS:

Professorat de la Universitat de València que pretenga millorar les seues competències professionals i habilitats docents.

S’estableixen els criteris de priorització següents:

  • Es tindran en compte els resultats de les últimes avaluacions docents, a fi d’acostar la possibilitat de realitzar el curs al professorat docent, l’avaluació del qual no aconseguisca els nivells positius.
  • Es prioritzaran les necessitats de departaments, facultats o serveis de la Universitat, que caldrà justificar documentalment.
  • Les sol·licituds de professors/es que no hagen rebut formació en els últims 5 anys.

CRITERIS EXCLOENTS:

  • No serà compatible la realització d’aquest pla de formació amb la matrícula simultània del pla de formació inicial del professorat universitari (FIPU).
  • L’alumnat es comprometrà a completar positivament un mínim del 20% de les hores del programa durant el primer any de la convocatòria per no ser penalitzat.

ESTRUCTURA DEL PLA DE FORMACIÓ:

Aquest pla de formació aposta per activitats de curta durada, com les ponències, en què es tracten temes d’actualitat i modalitats formatives, i els tallers, que faciliten la interacció, el debat i el treball horitzontal entre els seus membres. 

Aquesta acció formativa tindrà continuïtat en el temps i mantindrà una estructura similar en cada convocatòria, cosa que permetrà als alumnes completar el pla en successives convocatòries.