Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en LegalTech & Compliance Officer

Dades generals
Objectius
El màster persegueix dotar l'alumnat de les competències necessàries per saber desenvolupar-se amb soltesa en l'àmbit del Dret digital i de la tecnologia legal, permetent-los conèixer l'àmplia oferta de plataformes i eines de LegalTech que existeix al mercat per facilitar l'exercici de les noves professions jurídiques i entrenant-los en el seu ús i personalització, a fi que puguin seleccionar aquelles que puguin ser seleccionades tercers en la matèria i fins i tot crear els seus propis assistents virtuals en forma dapp o chatbots. Per fer-ho, s'utilitza una metodologia basada en l'experimentació, amb una tecnologia accessible per a l'estudiant llec en programació basada en sistemes no-code o low-code.
A l'ampli espectre de professions jurídiques que cobreix el Màster adquireix especial significat la de responsable de compliment normatiu (compliance officer), que rep atenció extensa a les sis assignatures que provenen del Diploma del mateix títol que s'integra a l'estructura modular del Màster. Dins de les funcions pròpies d'aquest operador, el Màster proporciona formació addicional en algunes àrees complementàries com la relativa a la protecció de dades i la pròpia de la prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme. En totes aquestes àrees es pretén l'adquisició per l'estudiant/a de les competències tècniques i digitals adequades per utilitzar les eines i plataformes tecnològiques disponibles al mercat per tal de dur a terme aquestes funcions i càrrecs d'una manera més eficient. En particular, el Màster ofereix la possibilitat de fer servir el programari icloudCompliance, el més avançat i polivalent que existeix al nostre país.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:Semipresencial
Preu matrícula 2.100 € (Importe preu al públic)
200 € (Importe preu al públic)
Estudiants que hagen superat el Diploma i l'Expert 
Termini de preinscripció26/09/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs juny 2026
Edició3 ª
Codi títol25231040
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari De dilluns a dijous, de 15.30 a 20.00 hores
Lloc d'imparticióAula Virtual UV LegalTech Lab
Eixida professional
El Màster prepara per exercir una àmplia gamma de professions jurídiques noves, per a les quals no hi ha al mercat laboral professionals amb el perfil adequat: advocats i assessors especialitzats en Dret digital, professionals dret dedicats a l'optimització de processos d'empreses i altres organitzacions, oficials de compliment normatiu i delegats de protecció de dades capaços d'utilitzar la tecnologia específica per al desenvolupament d'aquests llocs, etc. Però, a més, el Màster es pot utilitzar com a instrument de capacitació, actualització o reciclatge d'operadors jurídics tradicionals de tota mena, perquè la tecnologia legal amplia constantment les àrees d'implantació. Així, la formació adquirida permetrà comptar amb majors competències i habilitats als advocats integrats en despatxos que tinguin com a objectiu assolir cotes de digitalització més grans, els membres de la magistratura que vulguin aprofitar-se de les noves funcionalitats que ofereix la tecnologia legal, els fedataris i funcionaris públics que hagin d'enfrontar-se al repte del trànsit en els programes d'administració en els programes de compliment normatiu dotats de tecnologia avançada.
Direcció
OrganitzadorFacultat de Dret
DireccióRafael Marimón Durá
Departament de Dret Mercantil "Manuel Broseta Pont". Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció26/09/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Marc normatiu: Mercat digital, IA i protecció de dades
 1. La societat de la transformació digital: compliment normatiu des del disseny i per defecte.
Reptes professionals.
- Evolució científica i tecnològica.
- Sistemes d'informació
- La investigació.
La tecnologia.
Reptes jurídics.
Evolució del marc normatiu de la Unió Europea.
- Transformació digital nacional i europea
- Ciberseguretat.

2. Marc de regulació dels subjectes a l'entorn digital.
- Els prestadors de SSI.
- Intermediaris i plataformes.
- Nova regulació dels Mercats i Serveis Digitals a la UE.
- Dret de la competència i plataformes: límits a les conductes unilaterals.
- EBT i Startup.

3. IA i implicacions legals:
- Aspectes jurídics i ètics del LegalTech i la IA.
- Marc legal general: Proposta Europea de Llei IA (2021).
- La responsabilitat per lús de IA.
- Iniciatives legislatives Reglament del 2020 i Proposta de Directiva de 28 de setembre del 2022.
- Subjectes responsables i sistemes de responsabilitat.
- Responsabilitat per producte defectuós.
Protecció de creacions.
- Propietat intel·lectual.
- Propietat industrial.

4. Protecció de dades. Un dret fonamental marc.
Protecció de dades, conceptes bàsics.
El Reglament General de Protecció de Dades: conceptes bàsics.
El Reglament General de Protecció de Dades: principis i drets.
- Les obligacions de responsables i encarregats del tractament. Metodologies de compliment normatiu.
- Noves regulacions a la UE: transformació Digital de la UE i drets.
 
Contractació i finançament al mercat digital
 1. La contractació al mercat digital.
- Contractació tecnològica.
- Opensource i llicències dús.
- Internet de les coses.
- Contractació de serveis a cloud.
- Models de negoci basats en blockchain.
- Els usuaris i la seua protecció.
- Publicitat.
- Contractació a distància.

2. Finançament diniciatives empresarials.
- El FinTech com a instrument de finançament.
- Crowdfunding, crowdlending i préstecs participatius.
- Finançament a través del capital de risc (venture capital & private equity).
- El mercat cripte.
- La protecció de lusuari i la protecció del client minorista.
- Vies de col·laboració publicoprivada.
- Implicacions tributàries.

3.Seminari sobre la Indústria Fintech a València.
 
Aspectes generals del LegalTech
 1.La indústria Legaltech: Agents participants, tecnologies, actualitat i tendències.

2.Legaltech i administració pública.

3.Interoperativilitat i neutralitat tecnològica.

4.IA basada en Regles i en dades per a aplicacions Legaltech.

5.Legal Analytics i PNL.

6.Classificació d'eines tecnològiques.
- Tècniques i eines facilitadores:
- Explotació de ferramentes Legaltech 1.0 per a advocats.
- Eines no-code i low-code i Sistemes experts.
- Contract Lifecycle Management (Plataforma de Bounse).
- Eines de gestió de compliment normatiu (iCloudCompliance).

7.Computational Law.
 
Hands-on
 1. Introducció a la programació. Especial atenció a blockchain i smart contracts.
- Fonaments bàsics de programació informàtica
- Fonaments bàsics de sistemes informàtics
- Introducció a la Tecnologia DLT
- Introducció al desenvolupament de Smart Contracts basats en el BlockChain

2. Coding for lawyers.

3. Bounsel flow.

4. Built a legal app with no-code tool.

5. Training with Docassemble and Josef.

6. Taller negoci conversacional i Whatsapp.
 
Legal Operations: anàlisi, gestió i desenvolupament d'un projecte d'operacions legals
 1.Operacions legals:
-Abast, evolució dels LO, funcions, objectius, rols i responsabilitats.
- Beneficis que reporta i com es mesura la funció del LO. Eines d'anàlisi del nivell de maduresa operacional (the CLOC 12 core/ACC LO).
- Planificació estratègica: com iniciar un projecte de transformació digital de l'assessoria, guia per traçar una estratègia alineada amb l'empresa i claus per fer una anàlisi interna eficaç. (Lucía Carrau)Estructura i reporting intern de la funció legal.
- Mesurament de la funció legal. Com mesurar l'eficiència, establir KPI, anàlisi de mètriques i aprenentatge del registre de dades clau.
Relacions amb proveïdors. Anàlisi solucions legaltech per verticals, anàlisi d'altres models alternatius de prestadors de serveis. Taller de presentació de propostes de proveïdors, redacció de models RFP.

2.Gestió d'un projecte legal (Legal project management)
- Creació dels mapes de fluxos de treball
- Automatització dels fluxos de treball, exemple d'eina
- Metodologies de gestió de projecte
- Gestió de canvi
- Knowledge management: gestió de coneixement legal

3.Taller de metodologies àgils per al desenvolupament dun projecte legal (design thinking, scrum, kamban, lean).
 
Entorn normatiu del compliance corporatiu i penal
 1. Actuació de les persones jurídiques per mitjà dels seus òrgans i els seus representants voluntaris.
- L'estructura i les competències de l'òrgan d'administració a les societats de capital
- L'administrador persona jurídica i altres subjectes responsables (extensió subjectiva dels deures i de la responsabilitat dels administradors).
- La intervenció de la junta general a l'administració de les societats.
- Deures dels administradors. Aspectes generals (remissió al mòdul 3).
La representació voluntària i representació orgànica.
- Lempresa de grup: especial referència a ladministració.
- La representació en altres tipus de persones jurídiques

2.Règim de responsabilitat penal de les persones jurídiques al Codi Penal
- Responsabilitat penal de les persones jurídiques
-Model del Codi Penal espanyol
- Pressuposts i fets de connexió
- Penalitat i conseqüències jurídiques

3. ISO 37301 i 37001. I altres estàndards.

4. Circulars internacionals

5. Jurisprudència nacional i internacional
 
Prevenció del delicte, anàlisi i avaluació de riscos i principals àmbits de risc penal
 1 Prevenció del delicte: Cultura preventiva.
- Urgent vs important, prioritats
- Prevenció - Detecció, davant de la clàssica reacció
- Anàlisi: quan passa l'incident, el problema, el delicte o la crisi
- Condicions i requisits per a l'eficàcia eximent o atenuant dels programes de compliment.

2 Anàlisi i avaluació de riscos. Metodologia Cós.
- Components:
Ambient de control.
- Establiment dobjectius.
- Identificació desdeveniments.
- Avaluació de Riscos.
- Resposta als riscos.
Activitats de control.
- Informació i comunicació.
- Supervisió.
- Objectius (estratègics, operatius, informació subministrada a tercers, compliment regulatori).
-Beneficis.

3. Principals àmbits de risc penal de conformitat amb lordenament jurídic espanyol.
- Blanqueig de capitals.
- Normes internacionals sobre això.
- Subjectes obligats vs. Conductes punibles.
- Metodologia preventiva. Protocols i formes.
- Integració dins del mapa de riscs de lentitat. Evolució als esquemes corporatius.
- Corrupció.
- Corrupció als negocis. Corrupció entre particulars. Corrupció a les transaccions comercials internacionals. Tipus agreujats.
Prevaricació dels funcionaris públics. Qüestions generals. Anàlisi del tipus. Aspecte subjectiu. Formes daparició del delicte.
-Infidelitat en la custòdia de documents. Sostracció, destrucció, inutilització i ocultació de documents. Destrucció o inutilització de mitjans que impedeixen accés a documents restringits. Accés a documents secrets.
- Violació de secrets. Revelació de secrets i informacions. Aprofitament del secret o de la informació privilegiada.
- Suborn.
- Trànsit dinfluències. Influència exercida per funcionari. Influència exercida per particular. Oferiment dinfluències.
-Malversació. Aspectes comuns. Conductes típiques. Ànim de lucre. Formes d'aparició
 
Compliance i empresa. Fases dimplantació del programa de compliment. El canal ètic
 1 Compliance i empresa.
- Relació del compliance amb altres àrees de lempresa.
- Compliance, Govern Corporatiu i RSC.
- Bon govern corporatiu.
a) Antecedents internacionals.
b) Antecedents en el context nacional.
c) Instruments de govern corporatiu.
- RSC.
a) Antecedents de la responsabilitat corporativa a nivell internacional.
b) Responsabilitat social corporativa a Espanya.
- Compliance i deures i responsabilitats dels administradors.
- Els deures dels administradors de societats de capital.
- Conductes constitutives de conflictes dinterès.
- Règim societari de la responsabilitat dels administradors.

2.Fases dimplantació del programa de compliment.
- Situació actual i pla dactuació.
- Planificació (elaboració docs.).
- Implantació i implementació.
- Avaluació, control i monitorització.

3. Habilitació dun canal ètic.
Normes i Directives internacionals.
- Abast objectiu i subjectiu.
- Òrgan de recerca.
Procediment.
- Canals de denúncia i investigacions internes: la perspectiva penal.
- ¿ Què es pot denunciar? Qui pot denunciar? Com es pot denunciar? Davant qui denunciar?
- El procés de gestió de la denúncia i lestratègia processal (penal).
- Mitjans de recerca, límits i validesa en el procés (penal).
- Protecció al denunciant.
 
Protecció de dades i garantia de drets digitals
 1. Protecció de dades. Un dret fonamental marc.
- Protecció de dades conceptes bàsics.
- El Reglament General de Protecció de Dades: conceptes bàsics
- El Reglament General de Protecció de Dades: principis i drets.
- Les obligacions de responsables i encarregats del tractament.
- Noves regulacions a la UE: Transformació Digital de la Unió Europea i drets.
- Estàndards internacionals en matèria de protecció de dades i seguretat de la informació.

2. Delegat de Protecció de Dades (DPO).
- Necessitat de designació/possibilitat de designar DPO comú.
- Perfil del DPO.

3. Registre dactivitats de tractament de dades.

4. Avaluació de limpacte.

5. Bretxa de seguretat.

6. Autoritat competent.

7. Infraccions i sancions.
 
La figura del Compliance Officer i l'entorn del control de l'empresa
 1 Antecedents.

2 Rols i responsabilitats.

3 Òrgan de compliment.

4 Qüestions penals del responsable de compliment.
- Fonts de la responsabilitat penal: escenaris dactuació i conseqüències jurídiques.
- Responsabilitat civil subsidiària (en el marc del procés penal).

5 Qüestions corporatives que fan que la figura del Compliance Officer es transversal.
 
Cas pràctic i desenvolupament d'un PCN
 1. Programa de pràctiques en empresa
2. Desenvolupament d'un projecte de programa de compliance
 
Treball de Fi de Màster
 1. Elecció del tema i disseny del projecte.

2. Configuració dels objectius i estructura del treball.

3. Selecció del tipus d'eina o solució a desenvolupar i de la tecnologia necessària.

4. Consulta dels materials i bibliografia necessària.

5. Elaboració del Treball des de la perspectiva jurídica.

6. Desenvolupament de l'eina o solució legaltech plantejada.

7. Presentació i defensa del TFM.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
María Luisa Atienza Navarro Profesora Titular de Universidad. Departament de Dret Civil. Universitat de València + info
Jesús Bonet Martínez Letrado y Co-Director. Estudio Jurídico Jesús Bonet, S.L.
Marta Carbonell Lozano Asociada del Área TMT. Ecija Legal Valencia, S.L.
Lucía Carrau Mínguez Fundadora Innova.Legal
Vicente Casaña Gil Icloud Compliance. Project Manager
José Juan Castelló Pastor Contratado/a Doctor/a + info
Christian Crespo León Chief Executive Officer. ICloud Compliance
Vicente Alberto García Moreno Profesor/a Titular de Universidad + info
José Luis González Cussac Catedrático/a de Universidad + info
Marta Granell Hervas Asociada Senior del Área TMT
Cristina Guisasola Lerma Catedrático/a de Universidad + info
Paul Handal Montoya Socio LegalTech
Iga Kurowska Head of Innovation & Legaltech
Nuria Latorre Chiner Catedrático/a de Universidad + info
José Leon Alapont Profesor/a Titular de Universidad + info
Rafael Marimón Durá Catedrático/a de Universidad + info
Jaime Martí Miravalls Catedrático/a de Universidad + info
Cristina Martínez Garay Abogada. Deuxtic Abogados, S.L.P.
Ricard Martínez Martínez Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Ángela Matallin Evangelio Profesor/a Titular de Universidad + info
Salvador Montesinos Oltra Profesor/a Titular de Universidad + info
Jesús Olavarría Iglesia Profesor/a Titular de Universidad + info
José Ramón Pérez Fernández Delegado División Baja Tensión. Ing.Tec.Industrial. ABB Sistemas Industriales, S.A.
Pilar Prados Puchades CEO. Bounsel, S.L.
Rodrigo Recondo Porrúa Presidente. Instituto de Capital Riesgo
Carmen Rodilla Martí Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Concepción Saiz García Profesora Titular de Universidad. Departament de Dret Civil. Universitat de València + info
Marcos Sanz Latorre CEO. Willowi Insurance Services
Salvador Silvestre Camps Abogado. Deuxtic Abogados, S.L.P.
Llorenç Toldrà Albert Director tecnológico y de producción (CTO)
María José Vañó Vañó Profesor/a Titular de Universidad + info
Catalina Vidales Rodriguez Catedrática de Derecho penal en la Universidad de Valencia + info
Ana Vives López Contenidos de la BBDD Jurídica. Tirant Lo Blanch. S.L. Editorial
Metodologia
Metodologia
El desenvolupament de les diferents assignatures es recolza d'una forma molt decidida en una visió pràctica de formació en el maneig d'instruments de LegalTech, amb l'aportació teòrica necessària per conèixer-ne la funcionalitat. però amb un enfocament pràctic constant, perquè els coneixements adquirits s'apliquen de forma continuada en una dinàmica de laboratori, que permet l'ús experimental de la tecnologia disponible (plataformes, aplicacions i altres productes), que les entitats col·laboradores posen a disposició dels alumnes, amb especial incidència en aquelles que són de codi obert i aquelles que permeten la formació en coneixements per als propis. Tot i així, el Màster compta amb mòduls d'iniciació a la programació pensats per tecnòlegs amb l'assessorament de juristes, perquè resultin accessibles als estudiants del Màster. En el plànol concret de la formació per a l'exercici del lloc de responsable de compliment normatiu l'estudiant/a rebrà l'entrenament necessari per a l'ús d'una tecnologia específicament creada per generar i gestionar programes de compliance: la plataforma IcloudCompliance. Penal & Corporatiu, ESG Sostenibilitat, RGPD, Ciberseguretat o SGSI, Ambiental, Firma Digital, Formació, Blanqueig de Capitals, Qualitat, Canal de Denúncies, PRL, Residus, Petjades de Carboni, Hídrica, Seguretat i Salut a
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Per ser admès al títol els/les sol·licitants han d'acreditar haver cursat estudis de llicenciatura o grau, preferentment en dret, i estar en possessió del títol corresponent. En cas que hi hagi places lliures es podran admetre titulats d'altres disciplines, preferentment de la branca de ciències socials. De manera excepcional, es podran admetre estudiants que es trobin a l'últim curs d'algun dels Graus que s'imparteixen a la Facultat de Dret, amb la condició que els quedi com a màxim un 10% dels crèdits per obtenir el grau, i amb el compromís de finalitzar els seus estudis durant el mateix curs acadèmic.
Criteris admissió
El Màster està pensat per a juristes de totes les àrees i perfils professionals, tant aquells que han d'ingressar al mercat laboral en un futur proper, com aquells que ja tinguin una trajectòria professional dilatada però vulguin aprofitar-se dels avantatges que reporta la tecnologia legal en termes d'economia de temps, estalvi de costos o augment de l'eficiència en els serveis prestats.
El títol és apte i profitós per a tot tipus d'operadors jurídics, tant advocats autònoms o integrats en despatxos, com aquells altres que presten els seus serveis a empreses o organitzacions, públiques o privades, membres de la magistratura, fedataris públics, desenvolupadors de projectes empresarials, responsables de compliment normatiu, delegats de protecció de dades o professionals dedicats a l'assessorament a tercers en matèria de LegalTech i Dret Digital.
Resultats d'aprenentatge
Ser capaç d'interpretar i aplicar el règim jurídic de la responsabilitat penal de les persones jurídiques a l'ordenament espanyol, especialment en el marc de l'empresa;
- Realitzar un disseny bàsic dun mapa de riscos penals.
- Ser capaç d'inserir els models de compliment normatiu en protecció de dades als models de gestió i/o processos basats o dependents de l'ús de dades personals.
- Ser capaç d'integrar les metodologies d'anàlisi de riscos i protecció de dades des del disseny i per defecte en el disseny, el desenvolupament i la implementació de processos, sistemes d'informació i tecnologies digitals.
- Utilitzar una plataforma tecnològica de gestió integral de riscs normatius.
- Exercir el càrrec de compliance officer.
- Conèixer el règim jurídic dels operadors a la societat de la informació, dels mercats i els serveis digitals.
- Conèixer les normes existents i en projecte sobre la intel·ligència artificial.
- Realitzar prompting en Intel·ligència Artificial Generativa.
- Tindre nocions bàsiques de programació.
- Conéixer el funcionament de Blockchain.
- Entendre, interpretar i aplicar el dret digital.
- Seleccionar les eines de legaltech més apropiades per a les necessitats d'una empresa o d'un altre tipus d'organització, entre les existents al mercat.
- Entendre i utilitzar tecnologia de gestió íntegra de la vida del contracte (contract lifecycle).
- Dissenyar app amb llenguatges de programació low-code.
Contacte