Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en Neurorrehabilitación

Dades generals
Objectius
Els objectius d'un màster de formació permanent en Neurorrehabilitación inclouen els següents:
1) Proporcionar coneixements especialitzats: Oferir una formació profunda sobre els fonaments teòrics i pràctics de la neurorrehabilitación, incloent aspectes neurològics, fisiològics i psicològics.
2) Desenvolupar competències clíniques: Capacitar als estudiants perquè avaluen i dissenyen plans d'intervenció específics per a pacients amb diverses afeccions neurològiques, utilitzant enfocaments basats en l'evidència.
3) Promoure la interdisciplinarietat: Fomentar la col·laboració entre diferents disciplines de la salut, com a fisioteràpia, teràpia ocupacional, neuropsicologia, logopèdia i medicina rehabilitadora, per a abordar la rehabilitació de manera integral.
4) Actualitzar coneixements sobre tecnologies i mètodes innovadors: Introduir als estudiants en les últimes tecnologies i teràpies emergents en el camp de la neurorrehabilitación, incloent l'ús de robatori-teràpia, neuromodulación i aplicacions de realitat virtual (VR)
5) Fomentar habilitats d'investigació: Desenvolupar capacitats per a la investigació científica i l'aplicació de resultats en la pràctica clínica, estimulant una mentalitat crítica i analítica.
6) Impulsar l'enfocament centrat en el pacient i la seua família: Promoure una atenció que tinga en compte les necessitats, preferències i circumstàncies del pacient i els seus familiars, incloent la formació en habilitats de comunicació i estratègies de motivació.
7) Facilitar la gestió de casos complexos: Capacitar als professionals per a abordar i gestionar de manera efectiva els casos de neurorrehabilitación que presenten múltiples desafiaments i necessitats.
8) Estimular l'ètica professional i l'empatia: Formar als estudiants en principis ètics i en la importància de l'empatia i el respecte cap als pacients i les seues famílies.
9) Preparar per a la realitat laboral: Equipar als graduats amb eines pràctiques i coneixements sobre l'entorn laboral en neurorrehabilitación.
10) Contribuir al desenvolupament professional continu: Fomentar un compromís amb l'aprenentatge permanent i la formació contínua en un camp que està en constant evolució. Aquests objectius dissenyen un marc integral que busca desenvolupar professionals altament capacitats i compromesos amb la millora de la qualitat de vida dels pacients en l'àmbit de la neurorrehabilitación.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:Semipresencial
Preu matrícula 4.000 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció30/09/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs setembre 2026
Edició1 ª
Codi títol25731220
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari Informació no disponible
Lloc d'imparticióAula Virtual -UV (ADEIT)
Eixida professional
Les eixides professionals d'un màster en neurorrehabilitación que abasta tot el cicle vital poden ser les següents: 1. Treballar per compte d'altri en una empresa de Neurorrehabilitación amb un enfocament transdisciplinar 2. Treballar com a autònom/a en l'àmbit de la Neurorrehabilitación en qualitat d'emprenedor/a o oferint serveis a domicili. En tot cas, donat l'enfocament transdisciplinar d'aquest màster, entenem des de la Direcció que totes les figures que contempla aquest màster (Metge rehabilitador, fisioterapeuta, psicòleg/a, logopeda i terapeuta ocupacional) són figures necessàries en el procés rehabilitador holístic.
Direcció
OrganitzadorDepartament de Psicobiologia
Col·laboradorNEURAL Servicios de Salud, S.L.
DireccióRaúl Espert Tortajada
Profesor Titular de Universidad, Departament de Psicobiologia, Universitat de València
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció30/09/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Desenvolupament del sistema nerviós: De l'embrió al cervell humà adult
 Continguts de l'Assignatura
1. Introducció al Desenvolupament del Sistema Nerviós. Conceptes bàsics d'embriologia i neurobiología del desenvolupament. Etapes del desenvolupament humà: fecundació, gastrulació i neurulación.
2. Formació Inicial del Sistema Nerviós. Desenvolupament del tub neural: inducció, tancament i defectes associats (espina bífida, anencefalia). Diferenciació del sistema nerviós central (SNC) i perifèric (SNP). Formació de les vesícules encefàliques i segmentació del cervell.
3. Proliferació, Migració i Diferenciació Cel·lular. Neurogènesi: origen i proliferació de les cèl·lules mare neurales. Migració neuronal: patrons radials i tangencials. Diferenciació en neurones i glies: mecanismes genètics i moleculars.
4. Sinaptogènesi i Organització de Circuits. Formació de sinapsi: guia axonal i factors tròfics. Establiment de xarxes neuronals funcionals. Poda sináptica i refinament de circuits.
5. Plasticitat i Desenvolupament Postnatal. Plasticitat sináptica en el desenvolupament primerenc.
Maduració de funcions cognitives, motores i sensorials. Rol de l'experiència i l'ambient en l'organització del cervell.
6. Desenvolupament del Cervell en l'Edat Adulta. Manteniment i regeneració neural en el cervell adult. Neuroplasticidad en l'aprenentatge i la memòria. Factors que afecten el desenvolupament cerebral: genètica, epigenètica i entorn.
 
Avaluació neuropsicològica aplicada a la Neurorrehabilitación
 -Fonaments de la neuropsicologia: Coneixement de les bases neuropsicològiques que sustenten l'avaluació de les funcions cognitives.
-Mètodes d'avaluació neuropsicològica: Eines, tècniques i proves estandarditzades per a avaluar diferents dominis cognitius (memòria, atenció, llenguatge, funcions executives).
-Diagnòstic neuropsicològic diferencial: Identificació i diferenciació d'alteracions cognitives i conductuals en diversos trastorns neurològics.
-Instruments d'avaluació: Capacitació en l'ús d'eines com a entrevistes, proves psicomètriques, escales i observacions clíniques.
-Interpretació de resultats: Anàlisi i síntesi de les dades obtingudes en l'avaluació neuropsicològica per al disseny d'un pla d'intervenció.
 
Anamnesi i exploració neurològica
 1. Introducció a l'Avaluació Neurològica.
-Importància de l'anamnesi i l'exploració neurològica en el diagnòstic.
-Components bàsics de l'avaluació neurològica.
2. Anamnesi Neurològica
-Estructura de l'entrevista clínica: antecedents personals, familiars i context social.
-Caracterització de símptomes neurològics: Cefalees i dolor neuropàtic, Crisis epilèptiques i episodis sincopales, Dèficit motor i sensorial.
-Trastorns de l'equilibri, la coordinació i la marxa.
-Identificació de xarxa flags en neurologia.
3. Exploració Neurològica Sistemàtica
Avaluació de l'estat mental:
-Nivell de consciència, orientació, atenció, memòria i llenguatge.
-Nervis cranials: Mètodes d'exploració (olfactori, òptic, facial, auditiu, etc.).
-Funció motora: Força, to muscular, reflexos osteotendinosos i moviments anormals.
-Funció sensorial: Percepció tàctil, dolorosa, tèrmica, vibratòria i propioceptiva.
-Coordinació i equilibri: Proves de Romberg, índex-nas i taló-genoll.
-Marxa: Avaluació de patrons de marxa normals i patològics.
4. Correlació Clínica
-Relació entre símptomes/signes i localització neurològica.
-Identificació de síndromes neurològiques comunes: hemiparèsia, afàsia, atàxia, entre altres.
 
Tècniques de neuroimagen
 -Fonaments de Neuroimagen
-Introducció a les tècniques de neuroimagen.
-Principis físics i tècnics de les tecnologies utilitzades.
-Comparació entre diferents modalitats de neuroimagen.
-Ressonància Magnètica (RM) i RM Funcional (fMRI). Fonaments i aplicacions de la RM estructural i funcional. Ús de fMRI per a estudiar l'activitat cerebral en temps real.
-Tomografia per Emissió de Positrons (PET): Principis de PET i la seua aplicació en la investigació de malalties neurològiques. Relació entre la PET i l'avaluació metabòlica cerebral.
Tomografia computada (#TC). Principis tècnics i aplicacions clíniques de la #TC en el diagnòstic neurològic. Comparació entre #TC i altres tècniques d'imatge en termes de resolució i cost.
-Electroencefalografia (EEG) i Magnetoencefalografía (MEG): Principis de EEG i MEG. Ús de EEG en el diagnòstic de trastorns cerebrals i la seua relació amb altres tècniques de neuroimagen.
-Aplicacions Clíniques de la Neuroimagen
-Estudi de casos clínics utilitzant neuroimagen per a l'avaluació de trastorns neurològics.
-Interpretació d'imatges i el seu impacte en el diagnòstic i tractament de malalties.
 
Neurorrehabilitación en el Dany Cerebral Adquirit
 Codi ICTUS, Tipologies de dany cerebral adquirit (DCA). Principis de neurorrehabilitación i neuroplasticidad. Exploració inicial, prescripció de tractament, predictors d'evolució, Atenció clínica al pacient neurològic en diferents fases, Plans de tractament i unitats específiques. Elaboració d'informes.
 
Raonament clínic, establiment i abordatge d'objectius en un equip transdisciplinar en l'àmbit de la Neurorrehabilitación
 1. Raonament Clínic en Neurorrehabilitación: Conceptes i processos de raonament clínic. Identificació de problemes i priorització de necessitats del pacient. Presa de decisions basades en evidència.
2. Treball en Equips Transdisciplinars: Dinàmiques i rols en equips transdisciplinars. Comunicació efectiva i resolució de conflictes en contextos clínics. Coordinació en el disseny i execució de plans d'intervenció.
3. Establiment d'Objectius Terapèutics: Metodologia SMART (Específics, Mesurables, Assolibles, Rellevants, Temporals). Perspectiva biopsicosocial en la definició de metes funcionals. Participació activa del pacient i el seu entorn en l'establiment d'objectius.
4. Planificació i Implementació d'Intervencions: Selecció d'estratègies terapèutiques basades en objectius. Adaptació del tractament segons l'evolució del pacient. Control i avaluació del progrés cap als objectius establits.
5. Ètica i Reflexió en el Context de la Neurorrehabilitación: Principis ètics en la presa de decisions clíniques. Respecte per l'autonomia i l'entorn sociocultural del pacient. Reflexió crítica sobre l'impacte de les decisions clíniques en la qualitat de vida del pacient.
 
Noves tecnologies i innovació aplicada a la neurorrehabilitación
 Dispositius tecnològics en neurorrehabilitación. Principis de neurorrehabilitación aplicat a l'ús de noves tecnologies. Disseny de plans terapèutics amb sistemes robòtics. Monitoratge, avaluació i tractament. Aplicacions clíniques i evidència científica. Models d'intervenció basats en l'ús de NNTT dirigides a millorar la funció sensori-motora. Aspectes cognitius i emocionals basats en les NNTT.
 
Principals trastorns del neurodesenvolupament: Trastorns de l'Espectre Autista i TDAH
 -Neurodesenvolupament: Bases biològiques i psicològiques.
-Trastorn de l'espectre autista (TEA): Característiques, diagnòstic, etiologia i comorbilidades.
-Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH): Tipus, criteris diagnòstics, neurobiología i tractaments.
-Intervencions i estratègies en TEA i TDAH: Terapèutiques, educatives i socials.
-Investigació actual: Avanços en diagnòstic, avaluació i tecnologia aplicada.
 
Logopèdia en Neurorrehabilitación
 - Fonaments neurològics de la logopèdia.
- Teràpia respiratòria: abordatge del pacient neurològic.
- Trastorns de la deglució i rehabilitació dels problemes de la deglució en patologia neurològica.
- Alteracions de la veu en patologia neurològica.
- Abordatge transdisciplinar: tècniques de neuroimagen en l'avaluació de la disfagia, rehabilitació fisioteràpica, suport psicològic i teràpia ocupacional neurològica.
 
Fisioteràpia en neurorrehabilitación infantil
 -Fonaments de neurorrehabilitación: Principis neurofisiològics i biomecánicos aplicats a la fisioteràpia.
-Alteracions neurològiques: Estudi de patologies com a accidents cerebrovasculars, traumatismes cranioencefàlics, esclerosi múltiple, Parkinson i lesions medul·lars.
-Avaluació fisioterapèutica: Instruments i tècniques de valoració de les capacitats motores i sensorials.
-Intervenció terapèutica: Tècniques específiques per a millorar la mobilitat, la postura i la funcionalitat.
-Mètodes i enfocaments avançats: Conceptes com Bobath, Kabat, Vojta, PNF i estimulació multisensorial.
-Rehabilitació integral: Coordinació interdisciplinària en programes de neurorrehabilitación.
 
Fisioteràpia en Neurorrehabilitación d'adults
 -Introducció a la Neuromodulación
-Definició i principis bàsics.
-Plasticitat neuronal i la seua relació amb la rehabilitació.
-Paper de la neuromodulación en el tractament de trastorns neurològics.
-Tècniques de Neuromodulación No Invasiva
-Estimulació Magnètica Transcraneal (TMS).
-Estimulació Transcraneal per Corrent Directe (tDCS).
-Tecnologies emergents (estimulació del nervi vague, entre altres).
-Tècniques de Neuromodulación Invasiva
-Estimulació Cerebral Profunda (DBS).
-Estimulació de la Medul·la Espinal.
-Estimulació de Nervis Perifèrics.
-Avaluació Neurofisiològica i Monitoratge
-Ús d'eines com EEG i EMG per a avaluar activitat neural.
-Identificació de biomarcadores per a guiar la rehabilitació.
-Aplicacions Clíniques en Patologies Neurològiques
-Rehabilitació en pacients post-ictus.
-Tractament del dolor crònic i l'espasticitat.
-Millora de funcions cognitives i físiques mitjançant neuromodulación.
-Aspectes Ètics i de Seguretat: Identificació de riscos i contraindicacions, Consideracions ètiques en la selecció de pacients, Tendències Futures i Innovació-
Teràpies combinades i personalitzades. El paper de la neuromodulación ambulatòria (at home)
 
Teràpia Ocupacional en Neurorrehabilitación: Una figura transversal
 Neurorrehabilitación Funcional del Membre Superior Neurològic.
Impacte de les alteracions sensitives en la funcionalitat del pacient.
Establiment d'objectius funcionals. Avaluació i abordatge de les activitats bàsiques, instrumentals i avançades de la vida diària.
Valoració i tractament del Muscle subluxado i muscle dolorós; aspectes pràctics.
Objectius cognitius, sensoriomotores, funcionals i socials del pacient.
 
Neuropsicologia holística en neurorrehabilitación: Cognició, conducta i emoció
 Cognició, conducta i emoció; triada neuropsicològica després d'un DCA.
Impacte de la conducta i l'emoció en la neurorrehabilitación.
Principals afectacions cognitives després d'un DCA i la seua repercussió funcional.
Fases de la neurorrehabilitación.
Pautes de maneig cognitiu-conductual per a l'equip transdicisplinar. Casos pràctics.
 
Rehabilitació dels estats alterats de la consciència (Coma, síndrome de vigília sense resposta, estat de consciència mínima i estat confusional posttraumàtic)
 1. Introducció als Estats Alterats de la Consciència (EAC)
-Definició i classificació dels EAC (coma, síndrome de vigília sense resposta, estat de mínima consciència i estat confusional posttraumàtic).
-Etiologia i causes comunes (traumatismes, accidents cerebrovasculars, malalties neurodegeneratives).
-Avaluació Clínica dels EAC

2. Eines d'avaluació clínica per a EAC
-Avaluació neurocognitiva i motores en aquests pacients.
-Identificació primerenca de signes de recuperació.
-Intervencions Terapèutiques en Neurorrehabilitación

3. Estratègies de rehabilitació física i motora.
-Teràpies cognitives i neuropsicològiques.
-Ús de tecnologies avançades com l'estimulació cerebral profunda, l'estimulació transcraneal de corrent directe (tDCS) i la realitat virtual.
-Aspectes Psicològics i Socials

4. Suport emocional i psicològic per a pacients i familiars.
-Intervenció interdisciplinària: treball amb psicòlegs, treballadors socials i terapeutes ocupacionals.
-Impacte dels EAC en la vida social i familiar del pacient.
-Investigació i Avanços en Neurorrehabilitación de EAC

5. Avanços científics i tecnològics en el tractament dels EAC.
-Noves tendències en neurorrehabilitación: neuroplasticidad, estimulació cerebral, i teràpies innovadores.
-Ètica i Aspectes Legals

6. Consideracions ètiques en la presa de decisions sobre el tractament de EAC.
-Drets dels pacients en estats alterats de consciència (decisions de fi de vida, consentiment informat).
 
Abordatge terapèutic en malalties neurodegeneratives
 1. Conceptualització i Característiques de les Malalties Neurodegeneratives: Definició i classificació de les malalties neurodegeneratives. Característiques clíniques, etiologia i fisiopatologia.
2. Tractament Farmacològic i No Farmacològic: Medicaments utilitzats per a tractar els símptomes i alentir el progrés de la malaltia. Teràpies no farmacològiques: fisioteràpia, teràpia ocupacional i estimulació cognitiva.
3. Tècniques i Enfocaments de Rehabilitació: Teràpies de rehabilitació motores, cognitives i socials. Intervencions per a millorar la funcionalitat diària i l'autonomia del pacient.
4. Treball Multidisciplinari en l'Abordatge Terapèutic: La importància del treball en equip: neuròlegs, psicòlegs, fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals i logopedes.Estratègies de coordinació en l'atenció centrada en el pacient.
5. Maneig de Símptomes i Cures Pal·liatives: Maneig dels símptomes no controlables, com l'ansietat, depressió, i els trastorns del somni. Cures pal·liatives en fases avançades de la malaltia.
 
Treball Final de Màster
 El TFM (Treball Final de Màster) en el Màster de formació Permanent en Neurorrehabilitación ha d'incloure els següents continguts:
1. Introducció
Plantejament del Problema: Presentació del tema central, rellevància clínica i científica en el camp de la neurorrehabilitación.
Objectius: Definició dels objectius generals i específics del treball.
Justificació: Importància del tema triat en el context de la rehabilitació de pacients amb alteracions neurològiques.
2. Marc Teòric
Revisió de la Literatura: Anàlisi crítica d'estudis previs relacionats amb el tema.
Bases Neurocientífiques: Explicació dels fonaments neurofisiològics rellevants.
Models de Rehabilitació: Descripció d'enfocaments i tècniques en neurorrehabilitación (e.#g., teràpia física, neuromodulación, realitat virtual).
3. Metodologia
Disseny de l'Estudi: Tipus d'estudi (quantitatiu, qualitatiu, mixt) i mètode emprat (experimental, observacional, etc.).
Població i Mostra: Definició de criteris d'inclusió i exclusió, grandària de mostra i característiques dels participants.
Intervencions: Detalls de les tècniques o estratègies utilitzades en el projecte (e.#g., exercicis terapèutics, tecnologies assistides).
Instruments i Eines: Descripció de les eines d'avaluació i mesurament (proves funcionals, biomarcadores, qüestionaris).
4. Resultades
Anàlisis de Dades: Presentació de resultats quantitatius (gràfics, taules) o qualitatius (temes emergents).
Impacte Clínic: Comparació entre grups, evolució funcional, o beneficis observats després de la intervenció.
Troballes Rellevants: Identificació de patrons, correlacions o diferències significatives.
5. Discussió
Interpretació de Resultats: Comparació amb estudis previs, rellevància de les troballes i explicació de les possibles causes dels resultats.
Limitacions de l'Estudi: Reflexió sobre possibles biaixos, limitacions metodològiques o reptes oposats.
Implicacions Clíniques: Rellevància pràctica
 
PRACTICUM
 -Aplicació de coneixements teòrics: Permetre a l'estudiant traslladar conceptes i tècniques estudiades a l'aula a casos clínics reals.
-Desenvolupament de competències clíniques: Afavorir habilitats en avaluació, diagnòstic, planificació i execució d'intervencions en neurorrehabilitación.
-Adquisició d'habilitats interdisciplinàries: Promoure el treball col·laboratiu amb altres professionals de la salut (metges, fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, neuropsicòlegs, etc.).
-Adaptació a contextos reals: #Familiaritzar amb els reptes clínics, tecnològics i ètics presents en els entorns de neurorrehabilitación.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Ana Abadín García Fisioterapeuta neurológica en Neural Intensive Madrid. Bineure
Anabel Crespo Roch Neurologopeda en Neural Intensive
Esther Domínguez Fernández Fisioterapeuta neurológica en Neural Intensive Madrid. Bineure.
Raúl Espert Tortajada Profesor Titular de Universidad, Departament de Psicobiologia, Universitat de València + info
María Engracia Gadea Domenech Profesora Titular de Universidad. Dpto de Psicobiología. UV + info
Jessica García Bernuz Neuropsicóloga clínica. Dirección de Neural Intensive
Emma Gil Orejudo Neuropsicóloga Clínica. Centro Sociosanitario Hermanas Hospitalarias (València)
Esperanza González Bono Catedrática de Universidad. Dpto de Psicobiología, UV + info
Joaquin Lis García Coordinador de Prácticum. Neural S.L.
Marta Lull Perez Neurologopeda en Neural Intensive
Sonia Martínez Sanchís Profesora Titular de Universidad, Dpto de Psicobiología UV + info
Helena Mondragon Llorca Doctora en psicología. Neuropsicóloga y dirección en Neural Intensive Castellón
Marta Inmaculada Ramirez Sánchez Terapeuta Ocupacional y dirección en Neural KIDS Valencia
Ben Raza Canicoba Neuropediatra, Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València). IMED.
Maritze Redondo Aguirre Medicina Física y Rehabilitación. Dirección médica en Neural Intensive
Claudia Marcela Romero Delgado Neuropsicóloga infantil en Neural Kids
María de la Luz Sánchez Sánchez Profesora titular de Universidad. Facultad de Fisioterapia UV + info
Lorena Vallejo Ortega Doctora en psicología. Neuropsicóloga en Neural Intensive Valencia
Metodologia
Metodologia
S'empraran tecnologies de la informació i comunicació (Tics) per a impartir una formació online asíncrona, conjuntament amb conferències (una per professor) de 60 minuts (més 15 minuts de preguntes). Per a això s'usarà l'aula virtual de la Universitat de València per a poder pujar power-points locutados, enregistraments i/o documents en format PDF sobre els continguts del màster que s'actualitzaran periòdicament. Al final de cada assignatura, l'alumnat realitzarà un examen tipus test de 20 preguntes amb 3 alternatives (només una serà vertadera) sobre la base del material pujat a l'aula virtual. A més, l'alumnat presentarà un Treball Final de Màster (TFM) amb un límit de 20 pàgines que pujarà a l'aula virtual per a la seua correcció i passe per programa antiplagio. Tota aquesta formació teòrica es veurà complementada per la realització de 225 hores pràctiques en les diferents seus de l'empresa NEURAL S.L. amb professionals acreditats d'aquesta empresa que brindaran un aprenentatge experiencial de competències en neurorrehabilitación, tant en l'àmbit infantojuvenil (trastorns del neurodesenvolupament), del dany cerebral adquirit o en trastorns neurodegeneratius.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Graduats en Psicologia, Medicina, Logopèdia, Fisioteràpia i Teràpia Ocupacional
Criteris admissió
Graduats en Psicologia, Logopèdia, Medicina, Fisioteràpia i Teràpia Ocupacional amb el grau acabat o estudiants d'últim any interessats en la Neurorrehabilitación integral de tot el cicle vital. Criteris d'admissió: En cas que la demanda de places d'aquest màster siga superior a l'oferta, es procedirà a acceptar a l'alumnat graduat per ordre de sol·licitud de la plaça en ADEIT (prematricula).
Resultats d'aprenentatge
Els resultats d'un procés de formació i aprenentatge en un màster de formació permanent en neurorrehabilitación abasten una àmplia gamma de competències, coneixements i habilitats, que són essencials tant per al desenvolupament professional com per a l'impacte positiu en els pacients. A continuació, es descriuen els principals resultats esperats després de cursar el Màster de Formació Permanent en Neurorrehabilitación:
1. Adquisició de coneixements especialitzats: Fonaments teòrics: Comprensió profunda dels principis de la neurociència, fisiopatologia de les lesions neurològiques i els processos de plasticitat cerebral.
Enfocaments terapèutics actuals: Coneixement de les tècniques més avançades de neurorrehabilitación (teràpia ocupacional, fisioteràpia neurològica, neuropsicologia, logopèdia, etc.). Innovacions tecnològiques: Familiarització amb dispositius com a exoesquelets, robòtica, realitat virtual, i neuroestimulación.
2. Desenvolupament de competències clíniques i pràctiques. Avaluació multidimensional: Capacitat per a realitzar avaluacions clíniques detallades de pacients amb afeccions neurològiques utilitzant eines estandarditzades. Intervenció personalitzada: Disseny i execució de plans de tractament adaptats a les necessitats individuals del pacient. Treball interdisciplinari: Col·laboració amb equips multidisciplinaris per a optimitzar la recuperació funcional del pacient.
3. Millora d'habilitats professionals Presa de decisions basada en l'evidència: Capacitat per a integrar la investigació científica i les millors pràctiques en la planificació del procés neurorrehabilitador.
4. Desenvolupament d'habilitats interpersonals i professionals. Treball multidisciplinari: Capacitat per a col·laborar amb fisioterapeutes, neuropsicòlegs, terapeutes ocupacionals, logopedes, metges i altres professionals.
Comunicació amb pacients i famílies: Desenvolupament d'estratègies per a informar i educar a pacients i cuidadors, promovent la seua participació activa en el procés de rehabilitació.
5. Ètica professional: Sensibilitat cap als aspectes ètics, emocionals i socials implicats en el treball amb pacients neurològics.
6. Investigació i formació contínua. Aplicació de l'evidència científica: Habilitat per a interpretar i utilitzar investigacions actuals en la millora de les intervencions terapèutiques.
Disseny i desenvolupament de projectes: Capacitat per a crear i gestionar estudis o iniciatives que amplien el coneixement en neurorrehabilitación.
7. Actualització professional: Formació en estratègies per a mantenir al dia amb els avanços del camp al llarg de la carrera.
8. Impacte en la pràctica clínica per a la millora en els resultats terapèutics: Aplicació d'enfocaments efectius que optimitzen la recuperació funcional dels pacients.
9. Prevenció de complicacions: Identificació primerenca de riscos i aplicació d'estratègies per a minimitzar discapacitats secundàries.
10. Apoderament del pacient: Facilitar l'autonomia i qualitat de vida de les persones afectades per trastorns neurològics.
Aquests resultats asseguren que els professionals egressats del màster estiguen altament capacitats per a afrontar els reptes clínics, acadèmics i ètics en l'àmbit de la neurorrehabilitación, promovent un impacte significatiu en els seus pacients i en els seus respectius entorns laborals.
Contacte