-
Candel, C.; Máñez, I.; Cerdán, R.; & Vidal-Abarca, E.
(2021)
Delaying elaborated feedback within computer-based learning environments: the role of summative and question-based feedback. Journal of Computer Assisted Learning. ISSN: 0266-4909
-
k. Candel, C.; Vidal-Abarca, E.; Cerdán, R.; Lippmann, M.; & Narciss, S.
(2020)
Effects of timing of formative feedback in computer-assisted learning environments. Journal of Computer Assisted Learning, 36, pp. 718 - 728
. ISSN: 0266-4909
-
Máñez, I.; Vidal-Abarca, E.
(2020)
Question-Answering skills: the role of feedback in digital environments. Enfance, 3, pp. 313 - 335
. ISSN: 0013-7545
-
-
Máñez, I., Vidal-Abarca, E., & Martínez, T.
(2019)
Does Computer-based Elaborated Feedback Influence the Students' Question-Answering Process?. Revista electrónica de investigación psicoeducativa y psicopedagógica, 17(1), pp. 81 - 106
. ISSN: 1699-5880
-
Mañez, I, Vidal-Abarca, Kendou, P. and Martínez, T.
(2019)
How do students process complex formative feedback in question-answering tasks? A think-aloud study. Metacognition And Learning, 14(1), pp. 65 - 87
. ISSN: 1556-1623
-
-
-
-
-
-
-
Mañá, A.; Vidal-Abarca, E.; Salmerón, L.
(2017)
Effect of delay on search decisions in a task-oriented Reading environment. Metacognition And Learning, 12, pp. 113 - 130
. ISSN: 1556-1623
-
-
-
-
Gil, L., Martínez, T. & Vidal-Abarca
(2015)
On-line Assessment of Strategic Reading Literacy Skills-. Computers & Education, 82, pp. 50 - 59
. ISSN: 0360-1315
-
LLorens, A.; Vidal-Abarca, E.; Cerdán, R. y Avila, V.
(2015)
Does Formative Feedback on Search Behavior Help Students in Answering Comprehension Question from an Available Text?. Infancia y Aprendizaje, 38(4), pp. 808 - 841
. ISSN: 0210-3702
-
Salmerón, L.; Vidal-Abarca, E.; Martínez, T.; Mañá, A.; Gil, L.; Naumann, J.
(2015)
Strategic decisions in task-oriented reading. Spanish Journal Of Psychology(18), pp. 1 - 18
. ISSN: 1138-7416
-
LLorens, A.C; Cerdán, R.; Vidal-Abarca, E.
(2014)
Adaptive Formative Feedback to Improve Strategic Search Decisions in Task-Oriented Reading. Journal of Computer Assisted Learning, 30, pp. 233 - 251
. ISSN: 0266-4909
-
Vidal-Abarca, E.; Gilabert, R.; Ferrer, A.; Ávila, V.; Martínez, T.; Mañá, A.; Llorens, A-C; Gil, L.; Cerdán, R.; Ramos, L.; Serrano, M-A.
(2014)
TuinLEC, an intelligent tutoring system to improve reading literacy skills. Infancia y Aprendizaje, 37(1), pp. 25 - 56
. ISSN: 0210-3702 -
Cerdán, R.; Gilabert, R. & Vidal-Abarca, E.
(2013)
Self-generated explanations on the question demands are not always helpful. Spanish Journal Of Psychology, 16(26), pp. 1 - 11
. ISSN: 1138-7416
-
Ramos, L.; Vidal-Abarca, E.
(2013)
Diferencias entre estudiantes con alta y baja competencia lectora: un estudio con metodología de pensar en voz alta. Cultura y Educacion, 25(3), pp. 295 - 308
. ISSN: 1135-6405
-
Vidal-Abarca, E.; Cerdán, R.
(2013)
Read&Answer: an application to study task-oriented reading situations. Information Design Journal, 20(1), pp. 70 - 78
. ISSN: 1876-486X
-
Cerdán, R., Gilabert, R., Vidal-Abarca, E.,
(2011)
Selecting information to answer questions: strategic individual differences when searching texts. Learning and Individual Differences, 21, pp. 201 - 205
. ISSN: 1041-6080
-
Llorens, A.C., Gil, L., Vidal-Abarca, E., Martínez, E., Mañá, A., & Gilabert, R.
(2011)
Evaluación de la competencia lectora: la prueba de Competencia Lectora para Educación Secundaria (CompLEC). Psicothema, 23(4), pp. 808 - 817
. ISSN: 0214-9915
-
Llorens, A.C., Gil, L., Vidal-Abarca, E., Martínez, T., Mañá, A., & Gilabert, R.
(2011)
Evaluación de la competencia lectora: la prueba de Competencia Lectora para Educación Secundaria (CompLEC). Psicothema, 23(4), pp. 808 - 817
. ISSN: 0214-9915
-
Vidal-Abarca, E., Martínez, T., Salmerón, L., Cerdán, R., Gilabert, R., Gil, L., Mañá, A., Lloréns, A. & Ferris, R.
(2011)
Recording on-line processes in task-oriented reading with Read&Answer. Behavior Research Methods(43), pp. 179 - 192
. ISSN: 1554-351X
-
Cerdán, Raquel; Vidal-Abarca, E. y Gilabert, R.
(2010)
Estrategias de selección de información en tareas de contestación a preguntas. Infancia y Aprendizaje, 33(4), pp. 449 - 460
. ISSN: 0210-3702
-
Gil, L.; Braten, I.; Vidal-Abarca, E.; Stromso, H.
(2010)
Understanding and Integrating Multiple Science Texts: Summary Tasks are Sometimes Better than Argument Tasks. READING PSYCHOLOGY, 31, pp. 30 - 68
. ISSN: 0270-2711
-
Gil, L.; Braten, I.; Vidal-Abarca, E.; Stromso, H.
(2010)
Summary versus argument tasks when working with multiple documents: Which is better for whom?. Contemporary Educational Psychology, 35, pp. 157 - 173
. ISSN: 0361-476X
-
Vicente Sanjosé; Juan-José Fernández; Eduardo Vidal-Abarca
(2010)
Importancia de las destrezas de procesamiento de la información en la comprensión de textos científicos. Infancia y Aprendizaje, 33(4), pp. 529 - 541
. ISSN: 0210-3702
-
Vidal-Abarca, E.; Mañá, A.; Gil, L.
(2010)
Individual differences for self-regulating task oriented reading activities. Journal of Educational Psychology, pp. 817 - 826
. ISSN: 0022-0663
-
Bråten, I., Gil, L., Strømsø, H.I., & Vidal-Abarca, E.
(2009)
Personal epistemology across cultures: Exploring Norwegian and Spanish university students' epistemic beliefs about climate change. Social Psychology Of Education(12), pp. 529 - 560
. ISSN: 1381-2890
-
Cerdán, R., Vidal-Abarca, E., Martínez,T., Gilabert, R. y Gil, L.
(2009)
Impact of question-answering tasks on search processes and reading comprehension. Learning and Instruction(19), pp. 13 - 27
. ISSN: 0959-4752
-
Cerdán, R.; Vidal-Abarca, E.; Salmerón, L.; Martínez, T. y Gilabert, R.
(2009)
Read&Answer, a tool to capture on-line processing of texts. The Ergonomics Open Journal, 2, pp. 133 - 140
. ISSN: 1875-9343
-
Mañá, A., Vidal-Abarca, E., Domínguez, C., Gil, L., & Cerdán, R.
(2009)
Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con textos escritos. Infancia y Aprendizaje(32), pp. 553 - 565
. ISSN: 0210-3702
-
Martínez, T., Vidal-Abarca, E., Gilabert, R., & Gil, L.
(2009)
On-line assessment of comprehension processes. Spanish Journal Of Psychology(12), pp. 308 - 319
. ISSN: 1138-7416
-
Vidal-Abarca, E.
(2009)
PISA: datos y reflexiones. Aula de Innovación Educativa, 179, pp. 44 - 46
. ISSN: 1131-995X
-
Braten, I., Gil, L., Stromso, H. & Vidal-Abarca, E.
(2008)
Personal Epistemology Across Cultures: Exploring the Dimensionality of Topic-Specific Epistemic Beliefs Among Norwegian and Spanish University Students. Scandinavian Journal Of Educational Research. ISSN: 0031-3831
-
Cerdán,R., Vidal-Abarca, E.
(2008)
The effects of tasks on integrating information from multiple documents. Journal of Educational Psychology, 100 (1), pp. 209 - 222
. ISSN: 0022-0663
-
Duñabeitia, J.A., Vidal-Abarca,E.
(2008)
'Children like dense neighborhoods: Orthographic neighborhood density effects in novel readers'. Spanish Journal Of Psychology, 11 (1), pp. 26 - 35
. ISSN: 1138-7416
-
Gil, L., Vidal-Abarca, E., & Martínez, T
(2008)
La eficacia de tomar notas para integrar información de varios textos. Infancia y Aprendizaje(31), pp. 259 - 272
. ISSN: 0210-3702
-
Martínez, T., Vidal-Abarca, E., Gil, L., Gilabert, R.
(2008)
El Test Electrónico de Estrategias de Comprensión TEC-e: evaluación On-Line de Procesos. Spanish Journal Of Psychology. ISSN: 1138-7416
-
Martinez,T., Vidal-Abarca,E., Sellés,P., Gilabert,R.
(2008)
Evaluación de estrategias y procesos de comprensión: El test de procesos de comprensión. Infancia y Aprendizaje(31), pp. 319 - 332
. ISSN: 0210-3702
-
Sanjose, V., Vidal-Abarca, E., y Padilla
(2006)
A connectionist extension to Kintsch' Construction-Integration model. Discourse Processes, 1(42), pp. 1 - 35
. ISSN: 0163-853X
-
Eduardo Vidal-Abarca, Ramiro Gilabert y Jean François Rouet
(2005)
El papel de las preguntas intercaladas en los textos de ciencias. Tarbiya (Madrid)(36, 2º semestre), pp. 129 - 147
. ISSN: 1132-6239
-
Gilabert, Ramiro; Martínez, Gabriel y Vidal-Abarca, Eduardo
(2005)
Some good texts are always better: text revision to foster inferences of readers with high and low prior background knowledge. Learning and Instruction, 15, pp. 45 - 68
. ISSN: 0959-4752
-
Vidal-Abarca, E., Gilabert, R. y Abad, N
(2002)
Una propuesta para hacer buenos textos expositivos: Hacia una tecnología del texto expositivo. Infancia y Aprendizaje, 4(25), pp. 499 - 514
. ISSN: 0210-3702
-
Vidal-Abarca, E., Reyes, H., Gilabert, R., Calpe, J., Soria, E.y Graesser, A.
(2002)
ETAT: Expository Text Analysis Tool. Behavior Research Methods Instruments & Computers, 1(34), pp. 93 - 107
. ISSN: 0743-3808
-
Rouet, J.F., Vidal-Abarca, E., Bert-Erboul, A. y Millogo, V
(2001)
Effects of information search tasks on the comprehension of instructional text. Discourse Processes, 2(31), pp. 163 - 186
. ISSN: 0163-853X
-
Vidal-Abarca, E., Martinez,G., Gilabert, R.
(2000)
'Two procedures to improve instructional text: Effects on memory and learning'. Journal of Educational Psychology, 92 (1), pp. 1 - 10
. ISSN: 0022-0663
-
Vidal-Abarca,E., Martinez, G.
(1999)
'¿Por qué los textos son difíciles de comprender?Las interferencias son la respuesta'. Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 16, pp. 85 - 96
. ISSN: 1133-9829
-
Vidal-Abarca,E., Sanjosé,V.
(1998)
'Levels of comprehension of scientific prose:the role of text variables'. Learning and Instruction, 8(3), pp. 215 - 233
. ISSN: 0959-4752
-
Miranda,A., Villaescusa,M.I. y Vidal-Abarca,E.
(1996)
'Is attribution retraining necessary?Effects of self-regulation procedures in acquiring cognitive and metacognitive reading comprehension skills in children with learning disabilities'. Journal of Learning Disabilities, 30(5), pp. 503 - 512
. ISSN: 0022-2194
-
Soriano, M., Vidal-Abarca,E., y Miranda,A
(1996)
'Comparación de dos procedimientos de instrucciónen comprensión y aprendizaje de textos: Instrucción directa y enseñanza recíproca'. Infancia y Aprendizaje, 74, pp. 57 - 56
. ISSN: 0210-3702
-
Vidal-Abarca,E., Gilabert,R.
(1995)
'Teaching strategies to create visual representations of key ideas in content area text materials: a longterm intervention inserterd in school curriculum'. European Journal of Psychology of Education. ISSN: 0256-2928
-
Vidal-Abarca,E., Sanjosé,V. y Solaz,J.J.
(1994)
'Efectos de las adaptaciones textuales, el conocimiento previo y las estrategias de estudio en el recuerdo, la comprensión y el aprendizaje de textos científicos'. Infancia y Aprendizaje, 67-68, pp. 75 - 90
. ISSN: 0210-3702
-
Gilabert,R.,Vidal-Abarca,E.
(1993)
'¿Podemos favorecer el aprendizaje autónomo del significado de palabras?'. Comunicación, Lenguaje y Educación, 18, pp. 81 - 89
. ISSN: 0214-7033
-
Sanjosé,V.,Solaz,J.J., Vidal-Abarca,E.
(1993)
'Mejorando la efectvidad instruccional del textoeducativo en ciencias: primeros resultados'. Ensenanza de las Ciencias, 11,2, pp. 137 - 148
. ISSN: 0212-4521
-
Vidal-Abarca,E.
(1993)
2diferencias evolutivas en el procesamiento de textos mediante una tarea de ordenación de frases'. Infancia y Aprendizaje, 61, pp. 89 - 106
. ISSN: 0210-3702
-
Vidal-Abarca,E., Gilabert,R.
(1993)
'Un programa de enseñanza de estrategias de conprensión de textos en 6º curso de E.G.B'. Revista de Psicología de la Educación, 4,2, pp. 67 - 80
. ISSN: 0214-7599
-
Máñez, I.; Vidal-Abarca, E.
(2020)
Question-answering skills: the role of feedback in digital environments. Enfance(3), pp. 313 - 335
. ISSN: 0013-7545