Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Expert Universitari en Polítiques i Economia per a una Societat Longeva

Dades generals
Objectius
En finalitzar el curs d'Expert Universitari en Polítiques i Economia per a una Societat Longeva, els professionals del sector hauran adquirit les competències necessàries per a respondre als desafiaments que presenta una societat longeva, bé siga des de l'àmbit públic, bé siga des de l'àmbit privat privat diferenciant entre l'àmbit empresarial i el social-. Els estudiants aprendran perquè la longevitat és un èxit de la humanitat, que brinda grans oportunitats per a un desenrotllament socioeconòmic propi d'una societat inclusiva, sostenible i igualitària, sota els paràmetres dels Objectius de Desenrotllament Sostenible de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.

El curs combina la base teòrica amb casos pràctics des d'una òptica interdisciplinària, donades les característiques del canvi demogràfic. Es pren com a punt de partida la dimensió socioeconòmica d'este fenomen, per a aportar nous coneixements i habilitats als estudiants, que siguen aplicables en la societat actual. El programa ha sigut dissenyat i desenrotllat, i és impartit per un equip multidisciplinari de professionals de reconegut prestigi en el camp de la longevitat.

En concret, al final del curs està previst que l'estudiant haja adquirit la capacitació per a:
1) Concebre la vellesa, com una etapa més de la vida;
2) Desxifrar la naturalesa multidimensional del canvi demogràfic;
3) Conéixer els desafiaments que presenta una societat longeva;
4) El tractament i anàlisi de dades;
5) Elaborar i implementar polítiques públiques per a una societat longeva;
6) Identificar les necessitats heterogènies de les persones d'edat avançada;
7) Distingir el canvi en les pautes de consum i oferta de les persones majors;
8) Aprendre les oportunitats que brinda la tecnologia per al benestar de les persones majors;
9) Diferenciar entre activitats de naturalesa privada, social i pública en l'àmbit de les persones d'edat avançada;
10) Ser original en la formulació de productes i servicis destinats a satisfer les necessitats de l'heterogeni col·lectiu de ciutadans majors.
El canvi demogràfic que suposa l'envelliment acompanyat d'un increment del benestar es preveu que continue avançant en els pròxims anys. Per consegüent, la nostra societat requerix de professionals capaços d'entendre este canvi, i amb competències per a donar respostes als desafiaments que presenta una societat longeva. Amb este curs, els estudiants tindran les habilitats requerides davant grandària repte, i cobriran la demanda d'un capital humà especialitzat.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursExpert Universitari
Modalitat:On-line
Preu matrícula 590 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció15/02/2026
Data d'inici curs febrer 2026
Data de finalització curs maig 2026
Edició1 ª
Codi títol25223630
Crèdits:15.00 Crèdits ECTS
Horari Informació no disponible
Lloc d'imparticióOnline
Eixida professional
El programa del curs d'Expert Universitari en Polítiques i Economia per a una Societat Longeva amb una metodologia teoricopràctica obri un ventall d'eixides professionals, que abasta: 1) Consultoria en el camp de l'envelliment i la longevitat en posseir les habilitats necessàries per a assessorar i elaborar un pla estratègic de treball per a la digitalització de l'entitat pública o privada en destinacions urbanes; 2) Adreça d'empreses de productes i servicis per a persones majors; 3) Direcció de la gestió pública destinada a atendre les necessitats de les persones majors; 4) Gestor públic en entitats públiques que atenen persones majors.
Direcció
OrganitzadorDepartament d'Economia Aplicada
DireccióMaría Ángeles Tortosa Chulia
Departament d'Economia Aplicada. Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Rosa Mari Roig Berenguer
Departament d'Economia Aplicada. Universitat de València
Profesor/a Permanente Laboral PPL
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció15/02/2026

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
La transversalitat de la longevitat: noves polítiques
 1. La vellesa, una etapa més de la vida
2. El canvi de l'estructura demogràfica
3. Els impactes multidimensionals de l'envelliment
4. Polítiques públiques per a una societat longeva
 
Les dades parlen
 1. Adquirir habilitats sòlides en la manipulació de dades amb Excel.
2. Realitzar anàlisis estadístiques per a extraure informació rellevant.
3. Comunicar efectivament els resultats i troballes.
4. Comprendre els aspectes ètics de l'anàlisi de dades en el context de la longevitat.
5. Col·laborar en projectes d'anàlisis de dades relacionades amb l'envelliment i les polítiques públiques
 
De l'economia de la vellesa a l'economia de la longevitat
 a. L'economia de la longevitat
b. La fiscalitat i les transferències en la vellesa
c. La longevitat, una oportunitat econòmica: l'economia de les cures i noves professions.
d. L'envelliment rural *vs. l'envelliment urbà
e. L'economia social i la longevitat
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Soledad Alonso Ara Gerente. Secopsa Gesmed Ballestera UTE
Silvia María Magalhaes Costa Investigadora GEGOP
Juan Carlos Dalmau Llisó Profesor/a Titular de Universidad + info
Josep Lledó Benito Ayudante/a Doctor/a + info
Virgilio Pérez Giménez Ayudante/a Doctor/a + info
Carmen Pineda Nebot Investigadora GIGAPP
Rosa Mari Roig Berenguer Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
María Ángeles Tortosa Chulia Profesor/a Titular de Universidad + info
Néstor Vercher Savall Ayudante/a Doctor/a + info
Metodologia
Metodologia
La metodologia d'estudi pren com a referència de treball el material didàctic que publicarà el professorat. L'Aula Virtual es convertix en el motor de desenrotllament de la matèria per a l'alumne. A l'Aula Virtual es faran constar els manuals i estudis complementaris, el Fòrum de Debat on els professors del mòdul aniran fent aportacions per a complementar la matèria i l'apartat de Tutories de l'Aula Virtual on podran consultar directament amb els professors els possibles dubtes que pogueren tindre.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Este pla de formació està destinat a tota mena de professionals que treballen entorn de les persones majors, incloses les àrees de direcció, tecnologia, treball social, salut i benestar, gestors de l'administració pública, i emprenedors que treballen o vulguen treballar amb el col·lectiu de persones d'edat avançada.
Criteris admissió
Es requerix disposar d'un títol d'estudis de grau o llicenciatura, màster universitari o doctorat.
Les places són limitades.
Resultats d'aprenentatge
Els resultats del procés de formació i aprenentatge seran la capacitació de l'estudiant en les següents competències:
1) Revisar l'actual concepció pejorativa de la vellesa des d'una òptica positiva;
2) Interpretar i discutir els impactes i el caràcter interdisciplinari de l'envelliment;
3) Analitzar i identificar els reptes que presenta la longevitat;
4) Aprendre a treballar amb dades a partir de fonts oficials;
5) Proposar i formular polítiques públiques i privades d'acord amb una societat longeva;
6) Diferenciar i definir les necessitats pròpies de les persones majors;
7) Avaluar les demandes de béns i servicis de les persones majors;
8) Identificar l'oferta de béns i servicis d'i per a les persones majors;
9) Aprendre a distingir i proposar activitats de naturalesa privada, social i pública en l'àmbit de les persones d'edat avançada;
10) Desenrotllar la creativitat respecte de productes i servicis dirigits a les persones majors.
Contacte