Sistema de Protecció i reforma de menors. Agents i actors implicats |
1.1.- Principals agents implicats en la protecció de menors, les seues funcions i la coordinació entre ells.o Introducció o Paraules clau o Desenrotllamento Conceptes jurídics utilitzats en protecció de menorso Normativao Àmbits d'aplicacióo Competèncieso Institucions de protecció de menorso Àrees d'intervenció del sistema de protecció de menors en la C. Valencianao Servicis especialitzats del sistema de protecció de menors de la C. Valenciana.1.2.- La Família i la seua funció socialitzadora.o Marc conceptual: la família com a entitat socialitzadora dels fillso El rol mediador de la família en el desenrotllament dels fillso Estils de criançao Alguns dels resultats de la investigació sobre criança o Control i autodomini com a maneres d'exercir l'autoritat o Les normes, concepte i manera d'inculcar-les1.3.- Xiquets/as amb problemes de conducta1.4.- El rol de l'educador social en estos establimentso L'educador com a tutor/a de resiliència i figura d'inclinacióo Principis filosòfics i pedagògicso Competències de l'educador/a1.5.- El funcionament diari dels centres de menorso Fases de la intervenció educativa (acolliment, intervenció, reinserció)o Nivells de la intervenció (individual, grupal i familiar)o Mètode pedagògico Programes educatius i activitatso Diferents figures educatives1.6.- Evolució de la justícia juvenil al llarg del temps a Espanyao Marc Històric i Legislatiuo Evolució de la justícia juvenil al llarg del temps a Espanya1.7.- La llei del menor. Introducció a les LORP 5/200 i el seu esperit. Descripció de les mesures judicials, privatives i no privatives de llibertat i la seua aplicació:o Mesures judicials al mig obert- El marc legal en la intervenció al mig obert- L'organització dels programes de mig obert en la comunitat andalusa- El marc teòric de la intervenció al mig obert- El marc metodològic de les mesures judicials al mig obert-Desenrotllament de les mesures de mig obert- Legislació i normativao Mesures judicials privatives de llibertat- Contextualització històrica- Principis legals i el seu *proyeccióneducativa- Mesures d'internament; marc jurídic i soci educatiu- Projecte educatiu i reglament de *régimeninterno- Avaluació en centres d'internament |
|
Situacions familiars. Tipologia i conseqüències en els menors |
2.1.- Les separacions traumàtiques.2.2.- Adopcions. Característiques, procés i peculiaritats.o La família adoptiva i els menors adoptats.o Característiques i processoso Factors de risc 2.3.- Violència filie parentalo Descripció de la VFP. Conceptualització del problema, prevalença i perfilso Etiologia i models explicatius de la *VFPo Avaluació de la VFP. Anàlisi funcional de les conductes de maltractamento Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball individual amb hij@s i amb pares/mares.o Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball en grup amb hij@s;Escola de Pares i sessions conjuntes pares/hij@so Correlació de la VFP amb altres problemes específics (drogues, TIC´s i Bulling) |
|
Jóvens i adolescents violents |
3.1.- Violència juvenil a les aules: Assetjament escolar i ciber violència escolaro Caracteristicaso Tipus d'assetjamento Factors de risco El ciber assetjament3.2.- Violència juvenil en la parella: la violència de gènere entre els jóvenso Introducció per a professionals de l'educació: xifres i veuso Aproximació a les relacions de gènere desiguals en l'adolescència o la socialització diferenciada des de la infancia.o Terminologia: violència contra les dones, violència masclista, violència de gènereo Causeso Tipuso El cicle de la violència de gènere 3.3.- Violència juvenil en altres contextos:o Delictes violents o Actes vandàlics o Bandes |
|
Intervencions específiques amb infants, adolescents i jóvens |
4.1.- Salut mental i addiccions. Descripció i abordatge.o Situació de partidao Fonament de prevencióo Tipus de programes preventiuso Ultimes consideracions a tindre en compte en un programa preventiu eficaço Recursos documentals complementaris 4.2.- Problemes de conducta. Descripció i abordatge.o L'entrevista motivacionalo Programes de competència *Psico socialo Programa informatiu- motivacionalo Programa de conductes violentes4.3.- Menors immigrants no acompanyats. Descripció i abordatge.o Sobre l'ús del concepte de menor immigrant no acompanyato Persones refugiadeso Intervenció soci educativa en els centres d'acollimento Adolescències i jóvens migrants |
|