Requisits titulació

Graduats i graduades, diplomats i llicenciats amb interés en l'educació lectora i literària en els seus diferents vessants, especialment mestres i docents d'educació infantil, primària i secundària, Màster en Professor en Educació Secundària i Màster d'Investigació en Didàctiques Específiques, però també, bibliotecaris, gestors culturals i altres professionals relacionats amb l'educació lectora i literària com a mediadors, il·lustradors o treballadors d'editorials

Criteris admissió

Graduats de qualsevol àmbit

Resultats d'aprenentatge

En acabar el curs l'alumnat serà capaç de:

- Reflexionar sobre la lectura i el món del llibre com a eixos per a establir les bases de l'educació lectora i literària en la formació de l'ésser humà en les diferents etapes escolars i al llarg de la vida (life-long-learning).
- Aprofundir en la didàctica de la lectura i la lectura literària en els diferents nivells educatius (Educació Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat).
- Desenvolupar i millorar la competència lectoliteraria docent i dels diferents professionals implicats en l'ensenyament de la literatura i la lectura.
- Promoure pràctiques innovadores, d'investigació i de millora professional en didàctica de la literatura i la lectura.
- Promoure la lectura, la lectura literària i l'escriptura crítica i creativa com a fonaments de l'educació lectora i literària i la construcció de la identitat personal i social.
- Desenvolupar capacitats, habilitats, estratègies, destreses i hàbits per a l'ensenyament de la lectura i la lectura literària en àmbits formals i no formals.

- Conéixer els reptes i les dificultats de l'educació lectora i literària en el segle XXI.
- Explorar i conéixer les possibilitats dels diferents factors implicats en la didàctica de la lectura i la literatura.
- Aprendrer a analitzar i generar materials didàctics adequats als diferents nivells educatius, etapes i interessos lectors.
- Aprofitar el potencial de l'educació lectoliteraria en la construcció de la ciutadania i la formació integral de l'ésser humà.
- Generar un espai de reflexió i de diàleg crític entre tots els implicats en l'educació lectora i literària.
- Aprendre a dissenyar, sistematitzar i coordinar accions, experiències, activitats i dinàmiques entorn de l'ensenyament de la lectura i la lectura literària.