Diplomats o Graduats en Treball Social i Educació Social; Llicenciats o Graduats en Psicologia i Pedagogia, Psicopedagogia, o qualsevol altres estudis relacionats amb les ciències socials i humanes, que vulguen ampliar la seua formació i/o experiència professional en l'àmbit de la intervenció social.Professionals, amb titulació universitària, amb experiència en el sector, el col·lectiu del qual siga la infància i adolescència en situació de risc d'exclusió o exclosa.
Tindran preferència els diplomats o graduats en Treball Social i Educació Social; Llicenciats o Graduats en Psicologia i Pedagogia, Psicopedagogia. No obstant això, si es cobrixen el mínim de places, s'admetrà per orde de preinscripció.
- L'alumnat ha d'obtindre una visió globalitzada del sistema de protecció de menors que engloba des de les polítiques publiques d'atenció a este col·lectiu al costat dels agents institucionals i socials implicats en esta tasca.- A més, l'alumnat ha d'elaborar una visió general del que significa educar i acompanyar a estos xiquets i xiquetes. Una visió general a prop de la importància del seu rol, fonamentat en uns principis pedagògics bàsics, unes habilitats com a educador i educadora social i un model o mètode en el qual desenrotllar l'acompanyament a estos xics/as en la quotidianitat del dia a dia, que abaste des de les activitats als moments de *convivència.- D'altra banda, és important que l'alumnat conega de primera mà tots els aspectes rellevants del sistema penal juvenil espanyol, ja siga des dels seus antecedents legislatius i la normativa actual en matèria de reforma, fent un aclariment especial entre els sistemes de mig obert com les mesures judicials privatives de llibertat.- Ha d'obtindre una visió globalitzada dels principals problemes que es detecten en l'àmbit familiar, en el tema de les adopcions, separacions traumàtiques i sobre la violència en el si familiar, en un espai íntim i privat en el qual se suposa hi ha relacions d'afectivitat, i per tant encara flama més l'atenció i preocupa en gran manera: la violència filioparental, el maltractament exercit dels fills cap als pares.- Ha de tindre una aproximació específica al fenomen de la violència juvenil a les aules, en la parella i en altres contextos socials i als diferents tipus d'intervenció terapèutica que s'estan duent a terme amb un cert èxit, en l'actualitat *realacionadas amb situacions específiques: salut mental, problemes de conducta, menors no acompanyats.