Grau o Llicenciatura en Criminologia, Psicologia, Dret, Ciències de l'Educació, Treball Social, Medicina i Infermeria. Altres titulacions en ciències de la seguretat, socials i de la salut o que guarden relació amb el diagnòstic, prevenció i tractament de la violència.Els requisits generals d'accés són:- Títol oficial espanyol o estranger que atorgue accés a ensenyaments oficials de postgrau.- Estudiants als quals els quede menys d'un 10% per a obtindre el seu títol de grau, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic.
Es tindrà en compte la motivació per la qual s'opta a la realització de l'expert, així com els coneixements previs relacionats amb la Neurocriminologia.
Assignatura 1: Introducció a les neurociències.RA.1.- Identificar les principals estructures del cervell i les seues funcions específiques.RA2.- Descriure l'estructura cel·lular i neuronal bàsica del sistema nerviós central.RA3.- Analitzar les connexions neuronals específiques involucrades en processos cognitius superiors.RA4.- Enumerar les principals funcions del sistema nerviós autònom.RA5.- Nomenar les glàndules principals del sistema endocrí i descriure les seues funcions.RA6.- Definir el concepte de neurotransmissió i explicar el seu paper en la comunicació neuronal.RA7.-Reconéixer els components clau del sistema immune relacionats amb el sistema nerviós.RA8.- Analitzar les interaccions entre el sistema nerviós central, el sistema endocrí i el sistema immune, identificant com els senyals hormonals poden modular la resposta immunològica i neuronal i viceversa.Assignatura 2: Introducció a la neurocriminologia.RA.1.- Comprendre la fenomenologia de la conducta violenta, identificant les seues manifestacions i característiques fonamentals.RA2.- Explicar els diferents tipus de violència i el seu impacte en la societat des d'una perspectiva fenomenològica.RA3.- Relacionar les estadístiques de violència amb els factors que poden contribuir al seu augment o disminució.RA4.- Relacionar les teories psicològiques de la violència amb casos concrets, identificant els seus punts de convergència i divergència.RA5.- Classificar i explicar els conceptes fonamentals relacionats amb la neurocriminologia, destacant la importància de la comprensió neurocientífica en l'anàlisi de la conducta criminal.RA6.- Aplicar dades provinents de les teories neurocientífiques en la interpretació de comportaments criminals, facilitant la resolució de casos pràctics.RA7.- Realitzar una anàlisi crítica de les implicacions de la neurocriminologia en la presa de decisions sobre la penalització de la conducta criminal.RA8.- Discriminar entre diverses aplicacions de la neurocriminologia, avaluant la seua eficàcia en la prevenció i predicció de la conducta delictiva.Assignatura 3: Bases neurobiològiques de la violència.RA1.- Comprendre les bases neurobiològiques de la violència, destacant els aspectes fonamentals de la relació entre el cervell i el comportament agressiu.RA2.- Explicar la connexió entre el sistema nerviós central i el sistema nerviós autònom en la manifestació de conductes violentes.RA3.- Descriure la influència de la neuroquímica i l'endocrinologia en l'expressió i regulació de la violència.RA4.- Aplicar coneixements sobre el sistema endocrí i immune per a explicar la influència d'aquests sistemes en la predisposició a la violència.RA5.- Aplicar conceptes genètics per a analitzar la interacció entre gens i comportament violent.RA6.- Realitzar una anàlisi crítica de les evidències neurobiològiques que recolzen les teories sobre les bases cerebrals de la violència.RA7.- Discriminar entre diferents teories neurobiològiques de la violència, avaluant les seues implicacions per a la comprensió i prevenció de comportaments agressius.RA8.- Analitzar la contribució relativa de factors biològics i ambientals en la manifestació de la violència.RA9.- Sintetitzar informació sobre les bases neurobiològiques de la violència per a proposar noves estratègies interdisciplinàries d'investigació i prevenció en el camp de la neurocriminologia.