Universitat de ValènciaUVsocietat,UVsocietat Logo del portal

Un congrés internacional repassa la fundació romana de Valentia

  • 13 de novembre de 2025
cartell

La Facultat de Geografia i Història acull una trobada entre estudiosos del trànsit des dels pobles ibers fins a l'estabilització del domini romà en el nostre territori.

Els dies 13 i 14 de novembre es celebra a la Sala Joan Fuster de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València el seminari internacional “La fundación de Valentia y el final de los pueblos itálicos e ibéricos”, coordinat pels professors David Quixal i Iván Fumadó juntament amb els Drs. Albert Ribera (ICAC) i Trinidad Tortosa (IAM-CSIC).

En el seminari, que compta amb la col·laboració d'UV Societat, participa professorat del Departament de Prehistòria, Arqueologia i Història Antiga en diverses ponències. L'activitat està promoguda, entre d'altres institucions, pel Vicerectorat de Cultura i Societat i la Facultat de Geografia i Història i s'emmarca dins del projecte de R+D+i "Paisajes económicos y organización territorial del periodo púnico a la romanización: Estudio comparado entre las áreas de Cartago y las de Arse/Saguntum y Sucro" (PID2022-139214NB-I00).

A més, forma part de les activitats complementàries de l'assignatura "Arqueologia de la Mediterrània", de quart curs del grau en Història.

Accés lliure fins a completar aforament.

PROGRAMA COMPLET