
El projecte Focused intervention protocols: Addressing perpetrators’ risk factors , presentat per l'equip del Programa Contexto (UV), ha sigut un dels sis projectes seleccionats per European Network for the Work with Perpetrators (WWP-EN) amb l'objectiu de promoure l'eficàcia dels programes d'intervenció amb agressors a Europa.
Després d'una rigorosa avaluació de les propostes, el projecte d'aquest equip ha sigut seleccionat i serà finançat per la Unió Europea.
Amb aquest projecte, l'equip d'investigació del Programa Context elaborarà protocols d'intervenció basats en l'evidència i ajustats als factors de risc de cada participant. Així mateix, es dissenyarà un pla de formació específica per a aplicar els protocols i detectar les estratègies d'intervenció necessàries.
Durant el desenvolupament del projecte, a més, es durà a terme un pilotatge dels protocols amb la finalitat d'avaluar i analitzar la viabilitat de la seua implementació.
Els resultats es difondran, entre altres mitjans, en un congrés organitzat per l'equip del programa i altres entitats col·laboradores. S'espera que aquest projecte impulse millores substancials en la intervenció, fent-la més sensible i ajustada a les necessitats de cada participant, contribuint d'aquesta manera a la prevenció de la violència de gènere.
D'altra banda, l'equip col·laborarà en el disseny de la proposta d'acreditació dels programes d'intervenció amb agressors en l'àmbit europeu que està sent liderada per EN-WWP.
Imatges: