Llegir en web

Leer en castellano

 

 

Texto

El contenido generado por IA puede ser incorrecto.

Seguiu-nos Compartir_en_Bluesky     | |

VI edició dels Premis de Treball Final de Grau, Treball Final de Màster i Tesis Doctorals Orientats a la transformació social (ODS eix Persones)

Grupo de personas en un parque

El contenido generado por IA puede ser incorrecto.

Oberta la convocatòria per a obtindre els premis.

 

Orientats a la transformació social mitjançant el compliment dels ODS (eix Persones) de la Càtedra Cooperació i Desenvolupament Sostenible UV.

Què és?

  • Premis de 600 € per a TFG i TFM, i de 900 € per a tesis doctorals.
  • La convocatòria dels Premis de l'eix ‘Persones’ dels ODS reconeix aquells treballs de fi de grau (TFG), treballs de fi de màster (TFM) i tesis doctorals que mostren un alt grau d'impacte en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'eix ‘Persones’:
    • ODS 1: Fi de la pobresa.
    • ODS 2: Fam zero.
    • ODS 3: Salut i benestar.
    • ODS 4: Educació de qualitat.
    • ODS 5: Igualtat de gènere.

 

A qui va dirigit?

  • A l'estudiantat de la Universitat de València o altres universitats públiques valencianes que hagen obtingut el títol de grau, màster o doctorat durant els anys 2024 o 2025.

Documentació:

Presentació de sol·licituds des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana fins al 2 de maig de 2025:

  • Si pertanys a la Universitat de València:
  1. Accedeix a la Seu Electrònica UV i identifica't.
  2. En la pestanya “General” has d'emplenar les següents dades:
    • Tipus d'òrgan al qual es dirigeix: Serveis universitaris, generals i centrals.
    • Òrgan al qual es dirigeix: Serveis de Relacions Internacionals i Cooperació.
    • Tramitació desitjada (Gestions específiques de la unitat): Premis TFG/TFM/Tesis.
  • Si no pertanys a la Universitat de València:
    Serà necessari que et dones prèviament d'alta en la seu electrònica de la Universitat de València:
  1. Seleccionar la icona "Els meus tràmits"
  2. Seleccionar "Usuari de la Seu"
  3. Seleccionar en la part inferior "Sol·licita accés"
  4. El sistema posarà a la disposició del sol·licitant un formulari que ha d'emplenar i enviar. Posteriorment, es rebrà un correu d'invitació a concloure el procés d'alta, activant el compte. En cas de necessitar ajuda, no dubtes a consultar les preguntes freqüents de la seu electrònica de la UV.

 

Si tens qualsevol dubte en el procediment ens pots contactar en becascoop@uv.es.

 

V CERTAMEN D'ART URBÀ D'ECO-ESCULTURA

 

Imagen que contiene exterior, pasto, edificio, firmar

El contenido generado por IA puede ser incorrecto.

 

El projecte serà premiat amb 3.200 € i 400 € addicionals per als materials

dirigit a les/els artistes plàctics majors de edat, que podràn participar individualment o de manera col·lectiva

La Facultat de Ciències Socials i la Facultat de Magisteri organitzen el V Certamen de Eco Escultura amb l’objecte de premiar un projecte d'Art Urbá

d'escultures amb materials de reciclatge per a contribuir a la sostenibilitat del planeta i la cura de la vida.

La intervenció artística s’ha de dur a terme en un espai a l'aire lliure a aquest efecte al Campus dels Tarongers, a la parcel· la de la Facultat de Ciències Socials i Facultat de Magisteri.

El termini de presentació de la sol·licitud serà des de l'endemà a la seua publicació en el DOGV fins al 27/06/2025

 

Fòrum Cañada Blanch 2025: La transició verda.

 

Imagen que contiene firmar, exterior, calle, palo

El contenido generado por IA puede ser incorrecto.

 

El pròxim 10 d'abril, Fundació Cañada Blanch organitza en CaixaBank (C/Pintor Sorolla, 2) una trobada d'un matí en el qual experts internacionals es reuniran a València per a analitzar com una Transició Verda eficaç pot ajudar a evitar catàstrofes com la DANA i, al mateix temps, enfortir l'estabilitat econòmica i social a Europa.

En un context de crisi climàtica i laxes normatives mediambientals, els ponents exploraran el dilema de com implementar polítiques audaces i visionàries que promoguen la descarbonització, la circularitat i l'ús responsable dels recursos, mentres es protegixen les ocupacions, la justícia social i el ‘mode de vida europeu’.

Per a respondre a estos reptes, este Fòrum compta amb la direcció d'Andrés Rodríguez-Pose, Catedràtic Princesa d'Astúries, director de Cañada Blanch Centre en la London School of Economics i assessor d'organismes internacionals com la Comissió Europea, el Banc Mundial o el Banc Europeu d'Inversions. Al costat d'ell, participaran ponents que estan a l'avantguarda de la investigació de la transició verda, com Susana Mourato, Vicepresidenta i Vicerectora de la London School of Economics, universitat reconeguda com una de la millors del món.

Esta trobada de referència l'organitza Fundació Cañada Blanch amb Cañada Blanch Centre de la LSE, la Global School of Sustainability de la LSE i CaixaBank Banca Privada.
La inscripció al Fòrum és gratuïta i la traducció simultània a l'espanyol està inclosa.
Descobrix el programa complet i inscriu-te abans que s'esgoten les places. 

 

Inscripció

Programa

 

La aridificació del clima, una silenciosa però implacable amenaça global

Un campo de tierra

El contenido generado por IA puede ser incorrecto.

Un món cada vegada més àrid

Els resultats de l'informe indiquen que entre 1990 i 2020 el 70% de les terres emergides van experimentar condicions de major aridesa que en les dècades anteriors i el 30% restant condicions de major humitat. A més, es va incrementar en un 3% (4 milions de km², l'equivalent a la mitat d'Austràlia) l'extensió del territori categoritzat dins dels tipus de clima àrids.

 

Les regions que van experimentar un major increment de l'aridesa se situen a l'oest dels Estats Units, la península de Yucatán, el nord-est del Brasil, la regió Mediterrània, el Sahel i el Rift Valley a Àfrica, el sud-est d'Austràlia i grans extensions de la Xina i Mongòlia.

 

Esta expansió dels climes àrids, unida a l'augment demogràfic, significa que en les últimes tres dècades s'ha duplicat la població mundial que viu sota condicions d'aridesa, passant d'1 200 milions en 1990 a 2 300 milions d'habitants en 2020. Les projeccions climàtiques a futur indiquen que esta xifra podria pujar fins als 5 000 milions i que un altre 3% de les actuals regions amb clima humit passaran a tindre un clima àrid a la fi de segle.

 

Enrique Morán Tejeda

Profesor de Climatología , Universitat de les Illes Balears

Sergio Vicente Serrano

Profesor de Investigación. Climatología, Instituto Pirenaico de Ecología (IPE-CSIC)

 

 

 

Llegir en castellà en The Conversation

 

 

 

 

 

 

Green Travel with the University of Jyväskylä

S'estrena el tercer episodi del pòdcast "Discovering FORTHEM," un pòdcast en anglès d'EspaiPodcastUV. Aquest episodi compta amb la participació del Dr. Baumeister, convidat especial de la Universitat de Jyväskylä a Finlàndia. Durant l'entrevista, el Dr. Baumeister comparteix detalls sobre el FORTHEM Green Travel RoadShow, un projecte que promou la sostenibilitat en els viatges acadèmics.Una iniciativa on ha recorregut més de 15.000 km a través de 18 països emprant únicament mitjans de transport sostenibles. Amb aquest episodi, "Discovering FORTHEM" continua oferint una visió més àmplia sobre les iniciatives que impulsen la col·laboració entre universitats europees, explorant nous projectes i oportunitats dins de l'aliança FORTHEM.

 

Dirigit i presentat per Guillermo Torán Enguídanos.

 

Enllaç al pòdcast en Ivoox

 

Llegir més

 

 

 

 

Un par de personas de pie

El contenido generado por IA puede ser incorrecto.

VIII Fòrum de Voluntariat, Solidaritat i Sostenibilitat

Logotipo

El contenido generado por IA puede ser incorrecto.

 

El Fòrum de Voluntariat, Solidaritat i Sostenibilitat té com a objectiu posar en valor temes vinculats amb l'esport i la cultura com a esperit de superació, la cooperació internacional, l'economia, així com la lluita contra l'exclusió social, la pobresa i la desigualtat. De la mateixa manera, promou iniciatives destinades a fomentar la sostenibilitat en diferents àmbits, com el dia a dia de les persones, l'educació i la investigació.

Les associacions que participen en aquest esdeveniment, disposaran d'un estand per a brindar informació detallada sobre els projectes que estan duent a terme. A més, el fòrum comptarà amb taules redones en les quals s'abordaran diversos temes, permetent-nos conéixer de primera la realitat de les organitzacions participants.

Des de la Facultat d'Economia volem educar-nos en la cultura de la solidaritat i sostenibilitat, i ajudar a millorar la situació d'una part important de la societat.

16 d’abril de 9 a 14h a la Facultat d’Economia

Programa VIII Fòrum

 

Interfaz de usuario gráfica, Texto, Aplicación, Correo electrónico

El contenido generado por IA puede ser incorrecto.

Reps aquest correu per haver-te subscrit a ell o per formar part dels contactes d'UV Sostenibilitat.

Si desitges donar-te de baixa del butlletí, envia un correu amb la paraula Baixa a

sostenibilitat@uv.es

Si t’han reenviat aquest butlletí i vols rebre’l directament, escriu amb la paraula Inscripció

sostenibilitat@uv.es