-
Control of freeway traffic flow by variable speed signs
Smulders, S.
(2002). ArticleTransportation Research Part B: Methodological. Num.24(2), pp. 111-132
In this paper a freeway traffic control problem is considered. Control is exerted by means of the variable speed signs of the Dutch Motorway Control and Signalling System. After determining an important effect of the advisory speed signals on driver behaviour, a model for traffic in one section of a freeway is presented and its stability properties are investigated. Based on this model a hysteresis type control policy is proposed that optimizes the throughput of the freeway section and succeeds in postponing congestion. The latter is illustrated by means of a simulation.
-
Assessment of drivers' comprehension of traffic signs based on their traffic, personal and social characteristics
Al-Madani, H., & Al-Janahi, A. R.
(2002). ArticleTransportation research part F: Traffic psychology and behaviour. Num.5(1), 63-76
The relationship between drivers' personal characteristics and their comprehension of posted signs is investigated in this study. The characteristics considered here include: experience, accident per experience ratio, age, marital status, sex type, nationality, educational background and monthly income. The populations sampled are from Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar and United Arab Emirates. A total of 28 posted signs were considered. On an average, drivers comprehended only 56% of the posted signs. Education, monthly income and nationality were related to drivers' comprehension of traffic signs. Western drivers comprehend the signs better than other nationalities. Gulf Cooperation Council...
The relationship between drivers' personal characteristics and their comprehension of posted signs is investigated in this study. The characteristics considered here include: experience, accident per experience ratio, age, marital status, sex type, nationality, educational background and monthly income. The populations sampled are from Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar and United Arab Emirates. A total of 28 posted signs were considered. On an average, drivers comprehended only 56% of the posted signs. Education, monthly income and nationality were related to drivers' comprehension of traffic signs. Western drivers comprehend the signs better than other nationalities. Gulf Cooperation Council States and Arab drivers comprehended the signs less well. Male drivers scored higher than female ones. Age, marital status, experience and accident rates had no effect on drivers comprehension of signs. The results raise serious questions about the applicability of the signing system worldwide. The results indicate that drivers' personal characteristics are primarily associated with their understanding capabilities and not with their accident involvement rates. These findings are believed to be important for the designers of road signs. They are also important for the decision makers for proper allocation of resources in the field of traffic education.
Llegir més Ocultar DOI: 10.1016/S1369-8478(02)00006-2 -
Señalización móvil de obras
España. Ministerio de Fomento.
(1997). LlibreDocument de caràcter tècnic que pren com a base les disposicions de la Norma de Carreteres 8.3-IC (d'aplicació a obres fixes), en el qual s'adeqüen aquelles disposicions en el cas de senyalització mòbil d'obres, que per les seues característiques exigeixen un tractament específic.
-
Manual de ejemplos de señalización de obras fijas
España. Ministerio de Fomento. Dirección General de Carreteras.
(1997). LlibreManual de ejemplos de señalización de obras fijas.
Document de caràcter tècnic el propòsit del qual és facilitar l'aplicació de la Norma de Carreteres 8.3-IC, que contempla una sèrie d'exemples pràctics, seguint les pautes i especificacions de l'esmentada Norma, que puguen servir als responsables de les obres per a efectuar la seua senyalització en cadascun dels casos considerats, seguint l'indicat en els exemples
-
Señalización de obras. Norma de Carreteras 8.3-IC
España. Ministerio de Obras Públicas, Transportes y Medio Ambiente
(1994). LlibreSeñalización de obras. Norma de Carreteras 8.3-IC.
Document normatiu de caràcter tècnic, sobre senyalització, abalisament i, en el seu cas, defensa d'obres fixes fora de poblat que afecten la lliure circulació per les carreteres de la xarxa d'interés general de l'Estat en tal situació. Aquesta instrucció desenvolupa les mesures que hauran d'adoptar-se en cada ocasió, per a efectuar la senyalització de les obres que s'executen en les carreteres i que d'alguna forma dificulten la lliure circulació de vehicles per elles, entre altres les mesures relatives a limitacions de velocitat, tancament de carrils i desviacions a carrils provisionals, incloent un catàleg dels elements de senyalització, abalisament i defensa, que es podran emprar en la...
Document normatiu de caràcter tècnic, sobre senyalització, abalisament i, en el seu cas, defensa d'obres fixes fora de poblat que afecten la lliure circulació per les carreteres de la xarxa d'interés general de l'Estat en tal situació. Aquesta instrucció desenvolupa les mesures que hauran d'adoptar-se en cada ocasió, per a efectuar la senyalització de les obres que s'executen en les carreteres i que d'alguna forma dificulten la lliure circulació de vehicles per elles, entre altres les mesures relatives a limitacions de velocitat, tancament de carrils i desviacions a carrils provisionals, incloent un catàleg dels elements de senyalització, abalisament i defensa, que es podran emprar en la citada senyalització de les obres.
Llegir més Ocultar -
Señales verticales de circulación. Tomo II. Catálogo y significado de las señales
España. Ministerio de Obras Públicas y Transportes
(1992). LlibreSeñales verticales de circulación. Tomo II. Catálogo y significado de las señales.
Document normatiu de caràcter tècnic, en el qual s'exposa un catàleg dels senyals verticals de circulació, identificant cadascuna d'elles en funció de la seua tipologia i indicant la seua nomenclatura i significat legal en correspondència amb la legislació vigent (Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària; Reglament General de Circulació, entre altres).
-
Señales verticales de circulación. Tomo I. Características de las señales
España. Ministerio de Obras Públicas y Transportes
(1992). LlibreSeñales verticales de circulación. Tomo I. Características de las señales.
Document normatiu de caràcter tècnic, en el qual es recullen d'una manera precisa i pràctica les característiques de cada senyal vertical pel que fa a les seues dimensions, proporcions, colors i disseny dels símbols utilitzats. Aquesta publicació va sorgir a conseqüència de la introducció progressiva de nous senyals duta a terme amb el pas del temps, i de la necessitat d'introduir algunes modificacions i addicions derivades de la posada al dia de determinats criteris de senyalització, així com altres modificacions que recollien els canvis necessaris per a posar d'acord la senyalització espanyola amb els continguts dels diferents Convenis, Acords i recomanacions europees en matèria de...
Document normatiu de caràcter tècnic, en el qual es recullen d'una manera precisa i pràctica les característiques de cada senyal vertical pel que fa a les seues dimensions, proporcions, colors i disseny dels símbols utilitzats. Aquesta publicació va sorgir a conseqüència de la introducció progressiva de nous senyals duta a terme amb el pas del temps, i de la necessitat d'introduir algunes modificacions i addicions derivades de la posada al dia de determinats criteris de senyalització, així com altres modificacions que recollien els canvis necessaris per a posar d'acord la senyalització espanyola amb els continguts dels diferents Convenis, Acords i recomanacions europees en matèria de senyalització viària.
Llegir més Ocultar -
Convención sobre la Señalización Vial, Viena
Comisión Económica de las Naciones Unidas para Europa (UNECE)
(1968). LlibreConvención sobre la Señalización Vial, Viena.
Tractat multilateral acordat pel Consell Econòmic i Social de les Nacions Unides en la seua Conferència sobre Trànsit per Carretera a Viena del 7 d'octubre al 8 de novembre de 1968, amb el propòsit de donar uniformitat internacional als senyals i símbols viaris i de les marques viàries per a facilitar la circulació internacional per vies públiques terrestres i per a augmentar la seguretat en aquestes vies, La convenció, que a l'agost de 2016 havia sigut signada per 69 països, entre ells Espanya, estableix criteris relatius a la classificació, forma, colors, dimensions i símbols, fonamentalment dels senyals verticals de trànsit, encara que també algunes disposicions de les marques viàries i...
Tractat multilateral acordat pel Consell Econòmic i Social de les Nacions Unides en la seua Conferència sobre Trànsit per Carretera a Viena del 7 d'octubre al 8 de novembre de 1968, amb el propòsit de donar uniformitat internacional als senyals i símbols viaris i de les marques viàries per a facilitar la circulació internacional per vies públiques terrestres i per a augmentar la seguretat en aquestes vies, La convenció, que a l'agost de 2016 havia sigut signada per 69 països, entre ells Espanya, estableix criteris relatius a la classificació, forma, colors, dimensions i símbols, fonamentalment dels senyals verticals de trànsit, encara que també algunes disposicions de les marques viàries i semàfors.
Llegir més Ocultar