Logo de la Universitat de València Logo Consell Social Logo del portal

Els consells socials valencians reforçen el seu paper en la planificació científica i d'innovació de la Comunitat Valenciana

  • 17 de febrer de 2026
Image de la noticia

Abordar el paper dels Consells Socials en la definició del futur Pla Estratègic de Ciència, Innovació i Emprenedoria Científica de la Comunitat Valenciana. Aquest ha sigut el principal objectiu de la reunió de treball convocada per la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de la Generalitat Valenciana, Carmen Ortí, a la que van assistir les persones que exerceixen la presidència dels Consells Socials de les universitats públiques valencianes.

Ortí ha subratllat la importància amb els Consells Socials «per a l'elaboració del futur Pla Estratègic de Ciència, Innovació i Emprenedoria Científica de la Comunitat Valenciana, actualment en fase de disseny».

En la reunió celebrada van participar la presidenta del Consell Social de la Universitat de València, Ángela Pérez; la presidenta del Consell Social de la Universitat Politècnica de València, Mónica Bragado; el president del Consell Social de la Universitat Jaume I, Sebastià Pla; i el president del Consell Social de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, Joaquín Pérez. També van assistit a la trobada la secretària autonòmica d'Universitats, Esther Gómez; els directors generals d'Universitats i Ciència i Investigació, així com les secretaries dels cinc Consells Socials.

La consellera Ortí ha subratllat que l'objectiu principal de la reunió ha sigut enfortir els canals de comunicació directa i consolidar una relació fluida, estable i basada en la cooperació lleial entre la conselleria i els consells socials.

Així mateix, ha anunciat que el primer focus group amb tots els agents implicats se celebrarà el pròxim 5 de març, en el marc del procés participatiu que permetrà definir les línies estratègiques del pla.

La consellera d'Universitats també ha posat en valor la modificació de la Llei de Consells Socials, i ha destacat que la Comunitat Valenciana ha sigut la primera comunitat autònoma en adaptar la seua normativa a la Llei orgànica del Sistema Universitari, i que ho ha fet a més amb aprovació per unanimitat en Les Corts. «Aquest consens ens situa com a referent nacional i reforça la seguretat jurídica i l'estabilitat del sistema universitari valencià», va assenyalar Ortí.

La trobada va concloure amb el compromís de mantindre una interlocució periòdica i de continuar avançant en un model valencià de governança universitària basat en el consens, l'estabilitat normativa i la cooperació institucional.