University of Valencia logo Logo Research Group on Cultural Pedagogies - CREARI Logo del portal

I Congrés Internacional DECHADOS Museus Educació Creativitat

  • October 17th, 2024

En aquest I Congrés Internacional DECHADOS Museus Educació Creativitat combinen els tres àmbits amb la intenció d'arribar a conclusions interessants dins de la innovació en creativitat i educació patrimonial

cartell DECHADOS

 

El congrés forma part de les activitats promovides pel Projecte I+D “DECHADOS. Creativitat inclusiva en secundària mitjançant la relació entre centres educatius i museus” amb referència PID2021-123007OB-I00 del Ministeri de Ciència i Innovació, Govern d’Espanya.

El congrés consolida els treballs que ha vingut realitzant el grup CREARI (GIUV2013-103) durant els últims anys, tractant aspectes referits a la creativitat i el patrimoni des de l’àmbit pedagògic.

Un encontre acadèmic pensat per a implicar aquelles persones que tant des de la perspectiva professional com des de la pràctica educativa puguen estar interessades a analitzar la situació actual i gestionar propostes de futur en el terreny de l’educació patrimonial, l’educació artística, la creativitat i els museus, sempre atents als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible ODS.

Analitzem les novetats i els nous usos educatius i creatius de les derives socials, culturals i formatives que concurrixen en els àmbits de l’educació en museus, la creativitat i la pedagogia crítica.

A causa de la nostra tradició en investigació sobre imatge i educació, així com en la formació del professorat, havent treballat durant dècades en qüestions relacionades amb la cultura visual i l'ensenyament, el grup CREARI d'Investigació en Pedagogies Culturals (GIUV2013-103) de la Universitat de València assumeix aquest repte acadèmic i universitari que requereix una investigació curosa i solvent del que està passant i del que desitgem millorar en relació amb la creativitat, els museus i les seues extensions pedagògiques.