1234, abril, 9: Blasco d’Alagó dóna el lloc de Coratxà al monestir aragonés d’Escarp. AHN, Clero, Benifassà, pergamins, carpeta 419, nº 4; AHN, Clero, Benifassà, Llibre 1126-B, f. 113r-v.
1235, maig, 2: Jaume I dóna com a heretat lliure i franca a Berenguer, abad del monestir d’Escarp, el lloc anomenat Coratxà, situat al terme de Morella. AHN, Clero, Benifassà, pergamins carpeta 419, n. 11-P.
1237, febrer, 7: Blasco d’Alagó, senyor de Morella, Culla i Les Coves de Vinromà, dóna a en Salvador l’heretat dita Coratxar i Penya d’Aranyonal, terme de Castell de Cabres, per a poblar-la. A.H.N., Clero, Benifassà, còdex nº 1126-B, f. 113v-114r.
1246, gener, 12: Na Constança, filla d’en Blasco d’Alagó i de na Margelina, amb l’acord del seu marit don Guillem d’Anglesola, i Blasquiello, fill del difunt Artal d’Alagó i nebot de don Blasco, arriben a un acord sobre el repartiment de l’herència d’aquest darrer. Constança es queda els castells i viles de Culla i Favara i Almedíxer, i l’heretat de don Blasco a Morella i allò que li pertoca al castell de Talas. Blasquiello es queda Calanda, Arcaine, Mora, castell de Cabres, la vila d’Aspier, Pina, Alcanyís d’Olman i altres viles de les muntanyes. Blasquiello els reconeix els béns que foren de don Blasco d’Alcanyís vers València, llevat de Fredes, Boixar i Coratxà. AHN, OOMM, pergamins, carpeta 513, n. 94-P.
1247, setembre, 15: El monestir de Benifassà pacta amb els veïns del lloc de Coratxà el pagament de la primícia. AHN, Clero, Benifassà, pergamins carpeta 421, n. 11-P.
1267, maig, 15: El monestir d’Escarp són senyors de Coratxà. AHN, Clero, Llibres 1126-B, f. 116r.
1283, abril, 1: El monestir de Benifassà guanya el plet judicial per la possessió del lloc de Coratxa davant el monestir d’Escarp. AHN, Clero, Llibre 1126-B, f. 118r-v.
1284: març, 30. Nova sentència judicial que reconeix al monestir de Benifassà la senyoria sobre Coratxar davant el monestir d’Escarp. AHN, Clero, Llibre 1126-B, f. 121r
1291, novembre, 22: El monestir de Benifassà és senyor de Coratxà. ACA, reg. 90, f. 181r
1750: rox. El monestir de Benifassà és senyor de Bellestar, Bel, Benifassà, Boixar, Castell de Cabres, Coratxà i Fredes. M. Peset, V.Graullera, “Nobleza y señoríos...”, Estud.Hist.Social, 12-13, 1980, p. 271.
1804: És un llogaret del terme de Castell de Cabres, senyoria del monestir de Benifassà, dins la Governació de Morella. V.I.Franco, Noticia de..., 1804. Ar.Mun.Val., Fons Serrano Morales, Ms. 6531