1269, gener, 11: Guillem d'Anglesola dóna la Torre de Vinrabí a Guillem de Besora. Ar.Mun.Torre d'en Besora
1274, abril, 5: Guillem de Besora i na Ròmia, senyors de la Torre de Vinrobí, atorguen carta pobla. Arx.Mun. Torre d’en Besora
1296: març, 8. Ramon de Besora, escuder, és senyor de la Torre d’en Besora, quan actua com testimoni en un plet. ACA, Pergs.Jaume II, n. 620.
1303: març, 27. Guillem d’Anglesola ven a fra Berenguer de Cardona, mestre de l’orde del Temple a Espanya, el castell de Culla amb els castells i llocs situats dins els seus térmens: el castell de Corbó, i Boi, Vistabella, Benafigos, Atzeneta, Molinell, Torre d’en Besora o Torre de Vinrobí i Benassal, així com els drets que té en els llocs de Vilar de Canes i el Castellar. AHN, OOMM, pergamins, carp. 525, 575-P.
1303, maig, 1: El mestre de l’orde del Temple reconeix que en la compra del castell i terme de Culla no estava inclosa la del lloc de la Torre d’en Besora. Ar.Mun. Culla, pergamí.
1303, maig, 7: Ramon de Besora és senyor de la Torre de Vinrobí. AHN, OOMM, pergamins, carp. 525, n. 579-P.
1311, febrer, 26: Ramon de Besora i na Ròmia atorguen carta pobla als veïns de Vinrobí. Ar.Mun.Torre d’en Besora.
1320, setembre, 16: Ramon de Besora, senyor de la Torre de Vinrobí, té plet amb l’orde de Montesa sobre si havia de fer vassallatge al mestre de dit orde. ARV, Clero, Mont., lligall 895, caixa 2357, llibre registre f. 120v-121r.
1321, novembre, 13: Ramon de Besora, senyor de la torre d’en Besora dit lloc de Vinrobí, i la seua muller na Solsina confirmen la carta pobla atorgada als veïns pel seu pare Ramon de Besora i la seua muller na Ròmia. Ar.Mun.Torre d’en Besora.
1345: març, 30. Fra Pere de Tous, mestre de Montesa, estableix en emfiteusi l’herbatge, passatge i fusta de la setena de Culla als seus consells municipals, a més del pes, mesures, lleuda i almodí: viles i llocs de Benassal, Culla, Vistabella, Atzeneta, Benafigos, Boi i Torre de Vinrobí. AHN, OOMM, pergamins, carpeta 540, n. 1027-P.
1750: rox. És senyoria de l’Orde de Montesa i forma part de la comanda de Culla. M. Peset, V.Graullera, “Nobleza y señoríos...”, Estud.Hist.Social, 12-13, 1980, p. 270.
1804: És senyoria del comte d’Alburquerque, dins la Governació de Morella. V.I.Franco, Noticia de..., 1804. Ar.Mun.Val., Fons Serrano Morales, Ms. 6531