Logo de la Universitat de València Logo Digitalització i Política (DIGIPOL) Logo del portal

Nova publicació: Going digital but what for?

  • 18 d’octubre de 2024
Portada de la Revista

L'article ha estat publicat a Government and Opposition per Marco Guglielmo

La transició digital s'ha convertit en una àrea crucial de contestació ideològica, com ho mostren els debats en curs sobre la vigilància digital i la mercantilització de dades. No obstant això, sabem massa poc sobre com els partits polítics aprofiten aquests enfrontaments. Aquest article elabora un enfocament crític per cartografiar les posicions ideològiques que adopten 25 partits de França, Alemanya, Itàlia i Espanya sobre la transformació digital. L'anàlisi empírica classifica les posicions dels partits per descobrir com les seves opinions sobre l'economia digital i la política digital remodelen les seves ideologies bàsiques. Mentre que els partits es distribueixen en sis posicions ideològiques, la majoria dels casos pobla tres tipus: neoliberalisme de plataforma, liberalisme social 4.0 i socialisme de plataforma. Aquests tipus representen la divisió ideològica tripartita a les societats digitals. En última instància, aquest estudi proporciona una teoria empíricament informada de la política digital comparada i la base per a les agendes d'investigació sobre les opinions dels partits polítics sobre la digitalització i les relacions entre ideologies, polítiques públiques i canvi organitzatiu dels partits a l'era digital.

 

Referència

Guglielmo M. (2024) “Going Digital … But What For? Parties’ Ideological Positions and Divides on Platform Societies in Western Europe” Government and Opposition. Published online 2024:1-26. doi:10.1017/gov.2024.24