Logo de la Universitat de València Logo Grup per a l'educació de la salut de l'esquena - Spine-EDU Logo del portal

Efectes d'una intervenció educativa no aleatòria sobre el coneixement, els hàbits posturals i la resistència dels músculs del tronc relacionats amb la salut de l'esquena: un estudi de seguiment de 6 mesos

  • Manuel Monfort Pañego
  • 26 de gener de 2023
Educación per a la salut de l'esquena a descola
Educación per a la salut de l'esquena a descola

La prevalença del mal d'esquena (LBP) en nens i adolescents és alta durant la seva vida. Les intervencions a l'escola han informat de l'eficàcia sobre la salut de l'esquena. L'estudi pretenia determinar l'efecte d'una intervenció educativa sobre la salut de l'esquena sobre el coneixement, els hàbits posturals i la resistència muscular del tronc pel que fa a la prevenció del dolor lumbar per a un grup d'estudiants de 12 a 13 anys mitjançant un seguiment de 6 mesos.

EUROPEAN JOURNAL OF HUMAN MOVEMENT

Objectiu

La prevalença del mal d'esquena (LBP) en nens i adolescents és alta durant la seva vida. Les intervencions a l'escola han informat de l'eficàcia sobre la salut de l'esquena. L'estudi pretenia determinar l'efecte d'una intervenció educativa sobre la salut de l'esquena sobre el coneixement, els hàbits posturals i la resistència muscular del tronc pel que fa a la prevenció del dolor lumbar per a un grup d'estudiants de 12 a 13 anys mitjançant un seguiment de 6 mesos.

Metodologia

Un disseny experimental no aleatoritzat. Es van seleccionar tres grups d'alumnes de 1r d'ESO. Un grup control (GC) i dos grups experimentals (EG1 i EG2) que van participar en un programa educatiu per a la salut de l'esquena (BHEP); només un dels grups experimentals va rebre un contracte d'aprenentatge de seguiment (EG2). Les avaluacions es van realitzar en tres moments diferents: abans de la intervenció (línia de base), després (post-test) i 6 mesos després (seguiment).

Resultats

El nivell de coneixement general dels grups experimentals va millorar després de la intervenció. El nivell d'hàbits posturals va millorar en EG1 i EG2 en comparació amb el CG després del període de seguiment (p <.001 en tots dos). Només es va observar una millora del nivell de resistència de la musculatura del tronc després de la intervenció en els nois entre EG2 i CG (p < 0,05). Es va observar un percentatge menor de problemes a la zona lumbar a EG2 després del seguiment de 6 mesos.

Conclusió

Ensenyar als estudiants a tenir cura de la seva columna sembla tenir efectes positius pel que fa al coneixement, els hàbits posturals i la salut de l'esquena.