Logo de la Universitat de València Logo Fundació General Logo del portal

• Memòria d'Activitats 2018

Presentació del llibre 'Telefónica', d'Ilsa Barea-Kulcsar

Fragment de la portada del llibre 'Telefónica'.

Data: 20 de de desembre de 2019 de 19:00 a 21:00. Divendres.

Lloc de realització: Centre Cultural La Nau. Aula Magna

Descripció:

En el marc de les activitats programades dins del cicle 'Desembre Europeu', tindrà lloc la presentació del llibre 'Telefónica', d'Ilsa Barea-Kulcsar, a càrrec de Georg Pichler amb la direcció d’Alfons Cervera.

'Telefónica' és una novel·la sorprenent pel seu afany de superar les diferències polítiques de la República en un moment en què tots els implicats lluitaven per l'hegemonia del seu propi partit o sindicat. Es nota l'habilitat de la periodista experimentada, a traçar les escenes, manejar els diàlegs, intercalar els diferents nivells. La relació amorosa entre ella i Arturo Barea és el fil conductor, però dista de ser la història més important: tal com indica el títol, l'autora abasta tot el que succeeix en les 15 plantes de l'edifici. Les secretàries, els ordenances, els militars, els corresponsals, els censors, els vigilants, els refugiats dels suburbis acampant en els soterranis. Homes, dones, xiquets. Explora el que porten en si, de valor, de rancor, de dubte, de bondat, de por. Tracta dels conflictes dins del Comité Obrer, entre un comunista i una anarquista –l'única dona que no es doblega al masclisme dominant–, de la desconfiança cap a l'estrangera i com aquesta va guanyant les seues simpaties.

Organitza:

Centre de Documentació Europea de la Universitat de València