
Les investigacions prèvies ens demostren que la forma en la qual les persones experimentem l'educació científica pot variar enormement segons les nostres circumstàncies vitals.
Per exemple, factors com l'edat, el gènere i la cultura juguen un paper essencial en com ens involucrem amb la ciència fora de les aules. És per això que volem comprendre millor aquestes dinàmiques per a poder identificar iniciatives innovadores i millors pràctiques que promoguen l'aprenentatge científic en tots els sectors de la societat d'una forma inclusiva i igualitària.
Educació científica fora de les aules (Science Education out School, SEOS, en anglés) té com a objectiu explorar com les persones, de totes les edats, aprenen sobre ciència en contextos fora de l'entorn educatiu convencional. Per a aconseguir això, hem llançat una enquesta dirigida a tota la ciutadania. Ens agradaria conéixer les experiències i les opinions sobre com les persones aprenen sobre continguts científics en entorns fora de les aules. Si estàs científicament al dia a través vídeos tutorials en línia, o bé a través de *podcasts, videojocs, magazins, xarxes socials, etc. Totes aquestes activitats formen part de l'enorme univers de l'educació científica no formal i informal, per això la teua perspectiva és molt important per a aquest projecte.
Amb el projecte SEOS pretenem dur a terme una anàlisi detallada de la situació i realitzar un examen comparatiu de les pràctiques educatives fora de l'aula a nivell global. Tot això l'estem realitzant gràcies al suport de la Universitat de Cornell i al finançament del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats del Govern d'Espanya (PRX22/00114).
Et convidem a participar en la nostra enquesta i compartir les teues experiències
Fes clic ací per a participar en l'enquesta.
Gràcies per la teua col·laboració!
Agraïm per endavant la teua participació en l'enquesta. Amb la teua ajuda, millorarem el coneixement sobre com s'aprén ciència fora de l'aula i com podem fer que aquests aprenentatges siguen encara més inclusius i efectius.