Logo de la Universitat de València Logo SocInnoLAB. Laboratori d'innovació social Logo del portal

Els alumnes del SocInnoLab de la Universitat de València, protagonistes de l’European Innovation Academy 2017

  • 5 de setembre de 2017
ExperienciaEIA2017

El 4 d’agost es va donar per finalitzada l’edició de 2017 de l’European Innovation Academy, el programa d’accelerament de projectes startup en el qual han participat estudiants i experts de tot el món reunits a Cascais (Portugal). Els alumnes del SocInnoLab de la Universitat de València ens relaten la seua experiència en primera persona.

El final de l’estiu és un bon moment per a fer balanç de totes les experiències viscudes en els últims mesos, i també de carregar les piles per enfrontar-se a tot allò que ens espera en el futur pròxim. En el cas dels alumnes del SocInnoLab -la iniciativa de foment de la innovació i promoció del talent en l’àmbit de la formació per a l’ocupació creada per l’Oficina de Polítiques per a l’Excel·lència de la Universitat de València [OPEX] amb el recolzament de la Càtedra INNOVA SERVEF-UV- aquest balanç passa inevitablement per recordar la seua estança a Cascais, en l’edició de 2017 de l’European Innovation Academy.

Paz Ferrer, Carolina Lacasta, María Lairón, José Vilanova i Israel Zanón són uns dels molts joves espanyols que, juntament amb persones procedents d’arreu del món, han participat en aquestes intenses jornades d’accelerament de projectes startup. I és que l’EIA, co-desenvolupada por la UC Berkeley, la Universitat de Stanford i Google, crea un ecosistema de més de 500 estudiants, ponents, mentors i inversors de més de 65 nacionalitats. “En el nostre cas –expliquen els alumnes de SocInnoLab- havíem participat fa ja un any en l’accelerador celebrat a Niça (França), i no hi havia millor manera de reunir-nos i contar-nos què havia sigut de les nostres carreres professionals que assistint al campus celebrat a Cascais durant la seua segona setmana”.

Els estudiants destaquen també la magnífica rebuda per part de la direcció i la resta de participants, així com l’ambient de treball que es va generar des del primer moment: “Prompte començarem a sentir en l’aire tot l’esforç i les ganes que tendeixen a aparéixer en aquesta classe d’esdeveniments. Durant la setmana vam assistir a classes que versaven entorn de l’anàlisi del consumidor potencial i del model d’ingressos a utilitzar, i també vam estar a disposició de les startups en desenvolupament per tractar de solucionar qualsevol tipus d’inquietud sobre l’exposició dels projectes als inversors”.

Per tant, l’experiència per aquests alumnes no va poder ser més positiva, ja que a més de la vivència formativa i professional van poder també gaudir de temps d’oci, que van invertir en visitar ciutats com Sintra o Lisboa. “Recomanem a tots els estudiants de la Universitat de València unir-se a aquest tipus d’activitats, donat que suposen una experiència irrepetible tant des del punt de vista personal com professional”.