Logo de la Universitat de València Logo Laboratori de Ciències Socials (Social·Lab) Logo del portal

La metodologia de l'Observatori combina enfocaments quantitatius, qualitatius i mixtos per a oferir una visió integral dels consums i pràctiques culturals en la Comunitat Valenciana.

Este disseny metodològic permet analitzar tant els patrons mesurables de comportament cultural com els significats, percepcions i experiències que els acompanyen.

1. Quantitatiu

L'enfocament quantitatiu permetrà mesurar els nivells de participació, freqüència de consum i accés cultural mitjançant instruments estadístics i digitals.

  • Enquestes representatives sobre consum i participació cultural.
  • Anàlisi de Big data i dades digitals vinculades a comportaments culturals en línia.
  • Estudis longitudinals que registren l'evolució de les pràctiques culturals i l'impacte de les polítiques públiques.

2. Qualitatiu

L'enfocament qualitatiu aprofundix en els significats que els ciutadans i agents culturals atribuïxen a les seues pràctiques i experiències.

  • Entrevistes en profunditat amb actors clau (gestors, artistes, responsables institucionals, ciutadans).
  • Grups focals amb segments diversos de la població (jóvens, adults majors, migrants, població rural, urbana).
  • Observació participant en esdeveniments i espais culturals.
  • Anàlisi de narratives i discursos en mitjans de comunicació i xarxes socials.

3. Integració mixta

La integració metodològica assegura que les dades quantitatives i qualitatives es complementen, oferint resultats més sòlids i contextualitzats.

  • Disseny coordinat d'investigació, amb instruments alineats.
  • Anàlisi seqüencial, on les troballes quantitatives orienten les exploracions qualitatives.
  • Triangulació de resultats per a garantir coherència i profunditat interpretativa.