Universitat de ValènciaDepartment of Medieval History and Historiography Sciences and Techniques Logo del portal

Variants del topònim ABANILLA
Tipus de poblament alqueria, lloc
Entitat senyorial Terme general medieval d'Oriola
Municipi actual

1296, maig, 6: L’alcaid de Favanella, senyoria del noble Guillem de Rocafull, promet fidelitat al rei Jaume II, nou rei de Múrcia. ACA, pergamins de Jaume II, n. 642

1331, gener, 14: Favanella, regne de València. Guillem de Rocafull atorga testament i deixa herència i béns a la seua muller na Berenguera Garcia i al seu fill Ramon de Rocafull. Notari Jaume de Rocamora. ARV, Man-Empares, any 1701, llibre 2, mà 14, f. 41, fins mà 15, f. 4.

1364, setembre, 24: Pere IV confirma els seus privilegis a la ciutat d’Oriola i inclou dins els seus termes els llocs de Crivillent o Cotillén, Favanella, Guardamar alias Almodóvar, Albatera, Coix i Rabat, i promet no segregar-los amb motiu de tornar a l’obediència reial després de l’ocupació del rei de Castella. ACA, reg. 911, f. 4v-5r.