University of Valencia logo Logo Physical Activity and Health Promotion Group (AFIPS) Logo del portal

Conferences

The following are some of the congresses in which different members of the research group have participated during the last few years:

2024

  • Menescardi, C., Ortega-Benavent, N., Romero-Martínez, J., García-Massó, X., Montalt-García, S., & Estevan, I. (2024). Examining the mediating role of perceived motor competence and physical self-concept on children's motor competence and physical activity participation [Comunicación]. AIESEP 2024 International Conference, Jyväskylä, Finlandia.
  • Montalt-García, S., Ortega-Benavent, N., Menescardi, C., Estevan, I., Romero-Martínez, J., & García-Massó, X. (2024). Evaluation of physical activity initiatives in schools: Findings from the ALPHYL Project [Comunicación]. International Whole-School Physical Activity Conference, Bradford, Inglaterra.
  • Montalt-García, S., Romero-Martínez, J., Ortega-Benavent, N., Menescardi, C., Estevan, I., & García-Massó, X. (2024). Exploring correlates of children's motor development and physical activity [Póster]. International Society of Research and Advocacy for Developmental Coordination Disorder (ISRA-DCD) – 15th Biannual Conference and International Motor Development Research Consortium (I-MDRC) – 6th Assembly, Gante, Bélgica.
  • Ortega-Benavent, N., García-Massó, X., Montalt-García, S., Menescardi, C., Romero-Martínez, J., & Estevan, I. (2024). Design and use of the Full Motion Game to understand the concept of physical literacy in university students. Results of a pilot study [Comunicación]. AIESEP 2024 International Conference, Jyväskylä, Finlandia.
  • Ortega-Benavent, N., Menescardi, C., Montalt-García, S., Romero-Martínez, J., García-Massó, X., & Estevan, I. (2024). The impact of physical literacy survey administration in Spanish children: evidence of internal structural validity [Comunicación]. International Society of Research and Advocacy for Developmental Coordination Disorder (ISRA-DCD) – 15th Biannual Conference and International Motor Development Research Consortium (I-MDRC) – 6th Assembly, Gante, Bélgica.
  • Ortega-Benavent, N., Menescardi, C., Romero-Martínez, J., Barnett, L., & Estevan, I. (2024). The mediating role of motivation in the relationship between motor competence and life skills [Póster]. International Society of Research and Advocacy for Developmental Coordination Disorder (ISRA-DCD) – 15th Biannual Conference and International Motor Development Research Consortium (I-MDRC) – 6th Assembly, Gante, Bélgica.
  • Romero-Martínez, J., Montalt-García, S., Ortega-Benavent, N., Menescardi, C. (2024). Efectos de una intervención basada en el aprendizaje físicamente activo sobre la alfabetización motriz del alumnado de Educación Primaria [Comunicación]. II Jornadas de Innovación e Investigación en el Ámbito Educativo, España.
  • Romero-Martínez, J., Montalt-García, S., Ortega-Benavent, N., Menescardi, C., García-Massó, X., & Estevan, I. (2024). A four-year longitudinal study of relationships among actual and perceived motor competencies and physical activity in Spanish primary school children [Comunicación]. International Society of Research and Advocacy for Developmental Coordination Disorder (ISRA-DCD) – 15th Biannual Conference and International Motor Development Research Consortium (I-MDRC) – 6th Assembly, Gante, Bélgica.
  • Romero-Martínez, J., Montalt-García, S., Ortega-Benavent, N., Menescardi, C., Queralt, A., Molina-García, J., García-Massó, X., & Estevan, I. (2024). Effects of a physically active learning class-based intervention in primary school students' physical literacy. The ALPHYL project [Comunicación]. International Whole-School Physical Activity Conference, Bradford, Inglaterra.
  • Salazar-Cruz, P., Martins, C., Ortega-Benavent, N., Montalt-García, S., Romero-Martínez, J., Menescardi, C., García-Massó, X., & Estevan, I. (2024). Análisis de la alfabetización motriz en escolares de España [Comunicación]. XXX Simposio Internacional en Ciencias del Deporte, el Ejercicio y la Salud, Costa Rica.

2023

  • Estevan, I., Menescardi, C., Ortega-Benavent, N., Romero-Martínez, J., Montalt-García, S., & García-Massó, X. (2023). Role Playing-based Formative Assessment in Physical Education Teachers Training of Motor Competence [Comunicación]. 1st I-MDRC National Conference on Teaching Motor Development, Estados Unidos de América.
  • Menescardi, C., Ortega-Benavent, N., Romero-Martínez, J., Montalt-García, S., & Estevan, I. (2023). The mediational role of motivation in the model of motor development in childhood: A longitudinal study [Comunicación]. AIESEP 2023, Chile.
  • Menescardi, C., Romero-Martínez, J., Montalt-García, S., Ortega-Benavent, N., & Estevan, I. (2023). Valoración del equipo investigador de una intervención escolar basada en el aprendizaje físicamente activo. Hacia el ALPHYL 2.0, propuesta de futuro [Comunicación]. I Congreso Internacional Escola Activa i Salut: Creando identidades activas en la infancia y la adolescencia, España.
  • Montalt-García, S., Estevan, I., Ortega-Benavent, N., Romero-Martínez, J., Menescardi, C., Villarrasa-Sapiña, I., & García-Massó, X. (2023). Diseño y validación de un test de competencia motriz y cognitiva basado en el test CAMSA. Evidencias preliminares [Comunicación]. I Simposio Internacional sobre Promoción de la Actividad Física desde los Centros Educativos, Cáceres, España.
  • Montalt-García, S., Ortega-Benavent, N., Sendra, E., Monfort-Torres, G., & Romero-Martínez, J. (2023). Experiencia docente de una intervención basada en actividades físicamente activas (Proyecto Alphyl) [Comunicación]. I Congreso Internacional Escola Activa i Salut: Creando identidades activas en la infancia y la adolescencia, València, España.
  • Ortega-Benavent, N., Menescardi, C., Romero-Martínez, J., Montalt-García, S., & Estevan, I. (2023). Examining correlates of primary school children's physical activity: A motor competence and physical literacy approach [Comunicación]. 2023 AIESEP International Conference. Emerging Horizons: Bridging the Borders Between Physical Education Research and Practice, Chile.
  • Ortega-Benavent, N., Menescardi, C., Romero-Martínez, J., Montalt-García, S., Monfort-Torres, G., García-Massó, X., & Estevan, I. (2023). El rol mediador de la alfabetización motriz en alumnado de Educación Primaria. Estudio longitudinal [Comunicación]. I Simposio Internacional sobre Promoción de la Actividad Física desde los Centros Educativos, Cáceres, España.
  • Romero-Martínez, J., García-Massó, X., Montalt-García, S., Ortega-Benavent, N., Marco-Ahulló, A., Menescardi, C., & Estevan, I. (2023). Análisis de los componentes principales de la alfabetización motriz [Comunicación]. I Simposio Internacional sobre Promoción de Actividad Física desde los Centros Educativos, Cáceres, España.

2022

  • Estevan, I.; Menescardi, C.; García-Massó, X.; Castillo, I.; Álvarez, O.; Romero-Martínez, J.; Queralt, A.; Molina-García, J. (2022). Aprendizaje activo para fomentar la Alfabetización Motriz desde la Educación Física. Proyecto ALPHYL [Comunicación]. XVII Trobada d'intercanvi d'experiencies en Educació Física.
  • Estevan, I., Menescardi, C., Molina-García, J., Queralt, A., Álvarez, O., Castillo, I., Romero-Martínez, J., Montalt-García, S., Ortega-Benavent, N., & García-Massó, X. (2022). Efecto del aprendizaje activo en la alfabetización motriz e indicadores educativos y de salud social y física. Proyecto ALPHYL (Active Learning for PHYsical Literacy) [Comunicación]. 1er Seminario de Actualización del Centro de Investigación en Alfabetización Motriz, Chile.
  • Estevan, I., Menescardi, C., Romero-Martínez, J., Álvarez, O., Villarrasa-Sapiña, I., Montalt, S., Molina-García, J., Queralt, A., Castillo, I., & García-Massó, X. (2022). Class-based intervention of physically Active Learning for PHYsical Literacy in primary school children. The ALPHYL project [Comunicación]. ACTivate International Congress for Physically Active Learning, Países Bajos.
  • Menescardi, C., Carballo-Fazanes, A., Romero-Martínez, J., Cuenca, R., and Estevan, I. Audio-live vs video assessment reliability of motor competence circuit-based field-test [Poster]. 5th Assembly of the International Motor Development Research Consortium.
  • Montalt-García, S., Villarrasa-Sapiña, I., Romero-Martínez, J., & Menescardi, C. (2022). Análisis de la competencia motriz real y percibida del alumnado de secundaria en función del sexo [Comunicación]. IV Congreso de Investigación en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Madrid, España.
  • Ortega-Benavent, N., Menescardi, C., Montalt, S., & Estevan, I. (2022). Análisis del efecto mediador de la percepción (competencia y alfabetización motriz) [Comunicación]. IV Congreso de Investigación en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, España.
  • Romero-Martínez, J.; Ortega-Benavent, N.; Villarrasa-Sapiña, I.; Estevan, I. (2022). Revisión sistemática sobre los efectos de la actividad física durante las clases en la alfabetización motriz del alumnado [Comunicación]. IV Congreso de Investigación en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, España.
 
Search Engine
New category:





Select All None
By date: (format: dd/mm/yyyy)
 
 

Both fields must be filled