
El 2 de març de 2017 va tenir lloc el seminari “La Forma de l'Educació / no una reforma”, coordinat per la professora Agustina Muñoz.
Parlar d'Educació és parlar de nosaltres, de com estem, ens veiem i comprenem; perquè som nosaltres els que eduquem: nosaltres com a docents i com a individus socials.
En el Seminari no s'ha escoltat res nou, perquè no s'ha dit res nou: quan pensem sobre la nostra Condició Humana i la seva Educació sense prejudicis culturals ni paràmetres ideològics, les coincidències atemporals emergeixen avalant i reafirmant el nostre pensament.
La societat ens fastigueja perquè la formem individus fastiguejats de nosaltres mateixos. Proliferen intents personals i col·lectius per a trobar-nos i reconduir-nos de maneres més saludables: però tant l'oferta com la demanda evidencien una falsa intenció: amb freqüència continuem sent els mateixos amb diferent embolcall.
La Reforma Educativa en la qual ens trobem emmalalteix del mateix. Però a l'Educació se li pot donar una Forma d'acord amb les nostres necessitats biològiques, psicològiques i espirituals; habilitant-nos per a ser competents en la nostra gestió personal, familiar i social. I capacitant-nos per a buscar el sentit de la nostra vida i la consecució de la felicitat.
Cada generació en la seva etapa adolescent, evidència els vicis i virtuts de l'anterior: tenim els joves que ens mereixem -són nostres-. Com més ens escandalitzem de com estan, més queda en evidència la nostra hipocresia.
Que per on començar? Qui? Els Sistemes es retroalimenten: tallant la seva producció, es queden sense aliment. Tot és començar.