Logo de la Universitat de València Logo Secció Sindical de SATTUi Logo del portal

25 N Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència Contra les Dones

  • 25 de novembre de 2020
Cartell 25N 2020

MANIFEST 25N
DIA INTERNACIONAL DE L'ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES

 

Ens trobem celebrant el 25N un any més (any rere any), aquest any agreujat exponencialment puix que ha suposat per a les dones la situació provocada per la Pandèmia del COVID19: pèrdua de treball, vulnerabilitat, problemes econòmics, risc d'exclusió social, major exposició a la violència pel confinament… com totes/us sabem.

SATTUi considera que, hem de cridar PROU i hem de fer-ho totes i tots de manera real, unívoca i efectiva. No valen ja les paraules de condolença o d'adhesió solidària quan es produeixen fets luctuosos o es té coneixement d'abusos i violències tant en la societat en general, com en el treball, entre companys/as. No podem continuar tolerant que les dones patisquen les conseqüències d'una tradició patriarcal sostinguda i mantinguda interessadament per part d'unes certes persones, tant homes com dones, que mostren la seua adhesió a una ideologia masclista, històricament patriarcal i que no estan disposades a renunciar als seus privilegis de cap manera.

Hem de prendre consciència que totes i tots tenim una part de responsabilitat en aquesta situació, simplement pel mer fet de no posar-nos en marxa, de no assumir que la nostra inacció, el nostre posicionament ens fa còmplices d'aqueixes ominoses persones.

Podem i hem de denunciar les situacions de violència, i acompanyar les dones que les pateixen, però tenim l'obligació moral d'anar més enllà… Hem d'aconseguir erradicar d'una vegada per sempre aquesta xacra. Com? Mitjançant el treball i la lluita conjunta de tota la societat: dones, homes, organitzacions, sindicats, institucions polítiques i educatives, etc., a través de l'EDUCACIÓ EN VALORS, la sensibilització, la conscienciació i la condemna d'aquests comportaments.

ÉS PER AIXÒ QUE SATTUI PROPOSA I EXIGEIX A les UNIVERSITATS QUE ASSUMISQUEN LA SEUA RESPONSABILITAT SOCIAL I INSTITUCIONAL

Responsabilitat Social, mentre té a les seues mans els plans d'estudi de totes les titulacions que dotaran de coneixements i recursos per a convertir-se en docents amb perspectiva de gènere a TOTS els professionals de l'Educació, des d'Infantil i Primària, passant per Secundària, Batxillerat i l'Educació Superior. Deixem d'un costat els interessos particulars i oferim una educació transversal i general en matèria de gènere que dotaria a totes/us els docents d'una idea real del que és, i del que pretén la perspectiva de gènere per a poder educar en valors de convivència pacífica i respecte a la dona. Només tria assignatures en matèria de gènere l'estudiantat que ja té una sensibilitat, una inclinació cap a aquesta necessitat de formar-se, per a formar en la perspectiva de gènere, però l'educació transversal permetria arribar a la resta d'alumnat que, o no té les idees clares, o part de posicionaments mentals o ideològics clarament masclistes.

NO N'hi ha prou amb la formació que s'ofereix en matèria de gènere en el Màster de Secundària que és massa reduïda i a més només arriba a una mínima part de l'estudiantat.

Responsabilitat Institucional, perquè encara que ens consta dels grans esforços que s'estan realitzant des del *VR d'Igualtat, Minories i Sostenibilitat, així com des de la Unitat d'Igualtat de la nostra Universitat en aquesta lluita sense quarter, hem d'insistir que és necessària i vital una vigilància absoluta i una insistència contínua perquè s'aconseguisca erradicar aquest gravíssim problema social, sensibilitzant als nostres col·lectius de treballadors i treballadores per a col·laborar en aquesta tasca, en primer lloc ja que som un sindicat, però sense oblidar tampoc a l'estudiantat.

TOLERÀNCIA “0” EN LA VIOLÈNCIA CONTRA LA DONA!!!
TOLERAR EL MAL ÉS ALIAR-S'HI!!!

Enllaç al nostre cartell 25N – 2020 

Llista d'enllaços: