Les societats actuals es caracteritzen per una gran diversitat cultural i estan formades per persones amb diferents valors, característiques psicològiques, físiques i socials.
La intolerància a les diferències culturals i individuals, així com no respectar els drets humans ni analitzar la informació rebuda de manera crítica, afavorix la discriminació i l'exclusió. L'objectiu del present treball és realitzar una proposta d'intervenció de promoció de la tolerància a través del pensament crític dirigida a adolescents de 14 a 16 anys de la Comunitat Valenciana. Es realitza una revisió dels conceptes bàsics relacionats amb la tolerància i les principals característiques de l'adolescència, perquè és una etapa clau en esta promoció. En el programa d'intervenció es treballa la sensibilització i l'adquisició de ferramentes d'actuació relatius a la tolerància, l'educació intercultural, l'educació en i per al conflicte, els drets humans i els mitjans de comunicació i noves tecnologies, a través del foment del pensament crític. En el programa s'aplica una metodologia participativa que inclou la intervenció a nivell cognitiu, emocional i conductual; amb una avaluació pre-test i post-test mitjançant grup control i experimental per a la valoració dels resultats.