University of Valencia logo Logo Sustainable Finance, Corporate Governance and Economics (EFICO) Logo del portal

Scientific publications
  • Bel, I., y Grau, A. J. (2023). Corporate governance mechanisms' contribution to mitigate the negative impact of the CEO duality on firm performance: An overview of common and civil law. Business Ethics, Environment & Responsibility (en prensa).
  • Bel, I., Grau, A. J. y Rodrigo, A. (2023). Corporate Governance in Startups, en New Frontiers, en: Entrepreneurial Fundraising. Going Beyond the Equity or Debt Dilemma. Ed. SPRINGER. https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-33994-3
  • Pucheta, M. C., Bel, I., y Gallego, I. (2023). Corporate social responsibility commitment of women directors through audit committees: evidence from international firms. Academia-Revista Latinoamericana de Administración, 36(1), 98-118. https://doi.org/10.1108/ARLA-07-2022-0139
  • Segarra, J. R., y Bel, I. (2023). How Does Each ESG Dimension Predict Customer Lifetime Value by Segments? Evidence from U.S. Industrial and Technological Industries. Sustainability, 15(8), 6907. https://doi.org/10.3390/su15086907
  • Grau, A. J., y Bel, I. (2022). Do board subcommittees boost European firm value? The moderating role of gender diversity on boards. Business Ethics, Environment & Responsibility, 31, 1014–1039. https://doi.org/10.1111/beer.12470
  • Grau, A. J., Bel, I., Rodrigo, A. (2022). Curricular integration of the SDGs and the Sustainability in Corporate Finance. International Human Review, 2-17. https://doi.org/10.37467/revhuman.v11.4102
  • Bel, I., y Segarra, J.R. (2022). How Do Remuneration Committees Affect Corporate Social Responsibility Disclosure? Empirical Evidence from an International Perspective. Sustainability, 14(2), 860-873. https://doi.org/10.3390/su14020860
  • Grau, A. J., y Reig, A. (2021). Operating leverage and profitability of SMEs: Agri-food industry in Europe. Small Business Economics, 57(1), 221-242. https://doi.org/10.1007/s11187-019-00294-y
  • Rodrigo, A., Grau, A. J., y Bel, I. (2021). Circular Economy and Value Creation: Sustainable Finance with a Real Options Approach. Sustainability Special Issue 'Sustainable Finance 2030 Agenda Investing Transform World', 13, 7973. https://doi.org/10.3390/su13147973
  • García, A., Rodrigo, A., y Caballer, M. (2021). Effects of inequality on trust and reciprocity: An experiment with real effort. Frontiers In Psychology, 12, 1-18. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.745948
  • Pucheta, M.C., Gallego, I., y Bel, I. (2021). Corporate social and environmental disclosure as a sustainable development tool provided by board sub-committees: Do women directors play a relevant moderating role? Business Strategy And The Environment, 1-17. https://doi.org/10.1002/bse.2815
  • Grau, A. J., y Reig, A. (2020). Operating leverage and the cost of debt in Agri-Food European firms. Spanish Journal of Agricultural Research, 18(3), 1-2 DOI: 10.5424/sjar/2020183-16254
  • Pucheta, M.C., Bel, I., y Lima, L. (2020). Does stakeholder engagement encourage environmental reporting? The mediating role of firm performance. Business Strategy And The Environment, 29(8), 3025-3037. https://doi.org/10.1002/bse.2555
  • Pucheta, M.C., Gallego, I., y Bel, I. (2020). Cultural environments and the appointment of females directors on boards: An analysis from a global perspective. Corporate Social Responsibility And Environmental Management, 28, 555-569. https://doi.org/10.1002/csr.2065
  • Grau, A. J., y Reig, A. (2019). The industry effect and the decision to integrate vertically in a crisis context. European Journal of Finance, 25(16), 1591-1605. https://doi.org/10.1080/1351847X.2019.1628795
  • Rodrigo, A., Caballer, M., y García, A. (2019). Active Learning on Trust and Reciprocity for Undergraduates. Sustainability, 11(16), 4399. https://doi.org/10.3390/su11164399
  • Hernández, P., García, A., y Rodrigo, A. (2019). Efficient coordination in the lab. Journal of Economic Interaction And Coordination, 14(1), 175-201. https://doi.org/10.1007/s11403-017-0214-3
Publications in teaching innovation
  • Grau, A.J., Rodrigo, A., Miralles, M. M., González, R., Segarra, J. R., y Martínez, B. (2023). Integración Curricular de los ODS en las Finanzas Corporativas, en: Áreas de conocimiento científico y objetivos de desarrollo sostenible. Las universidades como motor de cambio Ecosocial. Ed. Tirant Lo Blanch (en prensa).
  • Rodrigo, A., Grau, A.J., y Núñez, J. (2023). Actitud prosocial y ODS Un experimento piloto en el grado de Administración y Dirección de Empresas, en: Equilibrio Social: perspectivas de análisis y mejora para las sociedades del siglo XXI. Ed. Dykinson.
  • Grau, A.J., Rodrigo, A., Bel, I., y Núñez, J. (2023). Efecto de las decisiones de inversión productiva en la creación de valor sostenible, en: Un mundo de aceleración: las ciencias jurídicas, económicas y sociales ante los retos del siglo XXI. Ed. Dykinson.
  • Grau, A.J., Rodrigo, A., y Núñez, J. (2023). Impacto de la sostenibilidad en la cotización para empresas que han adoptado ODS en su estrategia corporativa, en: Un mundo de aceleración: las ciencias jurídicas, económicas y sociales ante los retos del siglo XXI. Ed. Dykinson.
  • Rodrigo, A., Grau, A.J., Bel, I., y Segarra, J.R. (2023). Adaptación del programa de la asignatura de Planificación Financiera de la Empresa al contexto ODS, en: Sostenibilización curricular de las universidades en el marco de la Agenda 2030 de las Naciones Unidas. Ed. Tirant Lo Blanch.
  • Bel, I., Grau, A.J., y Rodrigo, A. (2022). Impacto de la evaluación por pares a través del Test rápido de Riso-Hudson, en: Investigaciones teóricas y experiencias prácticas para la equidad en educación. Ed.
  • Rodrigo, A., Bel, I., y Grau, A.J. (2022). Finanzas aplicadas en entornos virtuales: una experiencia educativa en la asignatura de planificación financiera de la empresa, en: Experiencias innovadoras y desarrollo de competencias docentes en educación ante el horizonte 2030. Ed. Dykinson.
  • Grau, A.J., Rodrigo, A., y Bel, I. (2022). Integración de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) en las Finanzas Sostenibles, en: Experiencias innovadoras y desarrollo de competencias docentes en educación ante el horizonte 2030. Ed. Dykinson.
  • Rodrigo, A., Grau, A.J., y Bel, I. (2021). Cooperative Learning and Transversality through a financial valuation software for investment projects, en: Innovaciones metodológicas con TIC en educación. Ed. Dykinson.