Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en Direcció i Gestió de la Sostenibilitat, Responsabilitat Social Corporativa i Aspectes ASG

Dades generals
Objectius
L'objectiu del curs és formar professionals especialitzats en la gestió de la sostenibilitat, la responsabilitat social corporativa i els aspectes ASG. La persona que faci el curs estarà en condicions de liderar, dirigir i gestionar des d'una visió estratègica l'àrea o funció de RSC/SOST/ASG d'una organització i/o adquirir les competències necessàries per desenvolupar accions de consultoria per als seus clients en aquesta àrea de coneixement. Entre algunes de les habilitats que adquirirà hi ha la d'elaboració de plans directors de RSC o l'elaboració de memòries de sostenibilitat i estats d'informació no financera. Aquest objectiu general es pot desglossar en diversos objectius específics:
1. Aprendre a elaborar memòries de sostenibilitat i informes no financers per a les empreses.
2. Aprendre a elaborar plans de sostenibilitat i de responsabilitat social per a les empreses.
3. Aprendre a gestionar amb criteris estratègics una empresa sostenible.
4. Aprendre a introduir criteris ASG (ambientals, socials i de govern corporatiu) a una empresa convencional.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:Semipresencial
Preu matrícula 3.500 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció24/10/2025
Data d'inici curs novembre 2025
Data de finalització curs juny 2026
Edició2 ª
Codi títol25131050
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari Divendres de 16 a 21 hores i dissabte de 9 a 14 hores
Lloc d'imparticióFundación Universidad-Empresa
Eixida professional
En finalitzar el curs, l'alumnat podrà incorporar-se al mercat de treball com a especialista en sostenibilitat i responsabilitat social corporativa. Pot ser consultor/a especialitzat/da en sostenibilitat i RSC o pot exercir com a professional especialista en sostenibilitat i RSC en una empresa
Direcció
OrganitzadorDepartament de Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'
PatrocinadorChovi, S.L. / Coordina Organización de Empresas y Recursos Humanos, S.L. (COORDINA)
Col·laboradorAsociación Valenciana de Empresarios de Plásticos (Avep) / Colegio Oficial de Arquitectura Técnica de Valencia / Cámara Oficial de Comercio, Industria, Servicios y Navegación de Valencia / Federación Empresarial de Agroalimentación de la C.V.- FEDACOVA
DireccióManuel Quílez Pardo
Profesor Asociado de Universidad.Departament de Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras". Socio-Director de Coordina Organización de Empresas y Recursos Humanos, S.L.
Joan Ramón Sanchis Palacio
Departament de Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras". Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció24/10/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Responsabilitat Social, Desenvolupament Sostenible i aspectes ASG
 1. Orígens i evolució de la Responsabilitat Social
2. Enfocaments i dimensions de la Responsabilitat Social
3. El model integrador de la RSC: el model d'Acompliment Social Corporatiu
4. Aspectes ASG: gestió dimpactes i riscos
5. Desenvolupament Sostenible, Agenda 2030 i ODS
 
Gestió de les parts interessades (stakeholders) i cadena de valor sostenible
 1. Relacions empresa i stakeholders
2. La Tª dels stakeholders.
3. La participació o engagement dels Stakeholders
4. Identificació i priorització. El Mapa de STKHs i la matriu d'interès-poder.
5. Els stakeholders a la Cadena de Valor de l'empresa
 
El comportament ètic a les organitzacions
 1. El marc ètic de lempresa.
2. La proposta de lètica aplicada a lempresa
3. Eines ètiques de gestió
4. La cultura ètica de lempresa: definició i característiques
5. El propòsit corporatiu per generar un impacte positiu
6. El Govern Corporatiu i els Codis de Bon Govern
7. Un model de gestió ètica.
8. Un model dempresa ètica.
9. El retorn de l'aposta ètica de l'empresa
 
La Funció de RSC/SOST/ASG: disseny de l'àrea i el perfil del professional de RSC/SOST/ASG
 1. Les competències del directiu/professional de RSC/SOST/ASG.
2. El Disseny estructural de làrea i les seves relacions i interdependències.
3. Eines tecnològiques per a la gestió de la RSC/SOST/ASG
4. Anàlisi del context de la sostenibilitat: la matriu de maduresa i la seva rellevància
5. Formulació de lestratègia de sostenibilitat: la matriu de materialitat
 
La Sostenibilitat Corporativa: enfocaments, mesurament i models
 1. Definició i implementació de la Responsabilitat Social Corporativa.
2. La Creació de Valor Compartit
3. Perquè mesurar la Sostenibilitat: Triple Bottom Line i altres indicadors
4. Procés i tipologies de Sostenibilitat Corporativa
5. El model de l'Economia del Bé Comú
6. La Certificació B Corporation
 
Sostenibilitat dels Recursos Humans
 1. Ètica i sostenibilitat en els recursos humans
2. Sostenibilitat i gestió de talent
3. Competències per a un lideratge responsable
4. Eines per a la gestió sostenible dels RRHH
 
Dimensió ambiental de la sostenibilitat
 1 L'impacte ambiental de les organitzacions: economia circular, canvi climàtic, biodiversitat, etc
2 Gestió de recursos ambientals a l'organització per minimitzar l'impacte de les seves activitats al medi ambient
3 Eines per a la gestió ambiental de l'organització . Avaluació dImpacte Ambiental. Anàlisi de Riscos Ambientals. Anàlisi del Cicle de Vida. Sistemes de gestió ambiental. Altres instruments: etiquetes ecològiques.
 
Dimensió social de la sostenibilitat
 1. Diagnòstic dels impactes socials a l'organització
2. Gestió de recursos socials a l'organització
3. Eines per a la gestió social de l'organització
4. La taxonomia social i els drets humans a l'organització
5. Les empreses socials
 
L'emprenedoria sostenible
 1. Emprenedoria i sostenibilitat corporativa
2. Models de negoci sostenible i triple proposta de valor
3. Model CANVES de triple capa
4. Balanced Scorecard de 5 perspectives
 
Responsabilitat social a banca i Finances sostenibles
 1. Ètica i Responsabilitat Social a Banca
2. Inversions Socialment Responsables
3. Finances ètiques i solidàries
4. Banca Cooperativa
5. Banca Ètica
 
Les Memòries de Sostenibilitat
 1. Els informes no financers a l'organització
2. Estàndards GRI i altres estàndards
3. Desenvolupament de la memòria de sostenibilitat
4. Memòries de sostenibilitat per a micropimes
 
Treball Final de Màster
 1. Anàlisi dels continguts i revisió científica.
2. Realització del Treball Final de Màster
3. Presentació del Treball Final de Màster.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Francesc Alós Alabajos Director de RSC y Relaciones Institucionales. Caixa Popular
Elías José Amor Montiel Responsabilidad Social de las Organizaciones. Consum Cooperativa Valenciana
Enrique Asensi Martín President. Enclau-Red para la Financiación Alternativa
Francisco Balbastre Benavent Profesor/a Titular de Universidad + info
Roberto Ballester Fuillerat Socio fundador. Felidarity
Amparo Bertomeu Borao Directora de Calidad de Grupo Sorolla Educación
Pilar Blaya Hernández Director de RSC y Capital Humano. Fundación Valenciaport
Ana Botella Andreu Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Vanessa Campos Climent Profesor/a Titular de Universidad + info
María Teresa Canet Giner Profesor/a Titular de Universidad + info
Juan Colomer Alcacer Dr. Arquitecto autónomo
Ana Teresa Ejarque Catalá Ayudante/a Doctor/a + info
Carlos Francisco Franco Viñuales Profesor/a Asociado de Universidad + info
Eva Garrell Zulueta Responsable de Impacto en B Lab Spain
Nuria Jiménez Moreno Directora del Área de Personas. Caixa Popular-Caixa Rural Coop. C.V.
Martín López Rabelo Director RSC. Aletex 2008, S.L
Cristina Monge Frontiñán Secretaria General. Asociación Valenciana de Empresarios de Plásticos (Avep)
Juan Enrique Montolio Chueca Experto en Desarrollo de Negocios de CEEI-Valencia
Rafael Mossi Peiró Director Area de Competitividad. Cámara Oficial de Comercio, Industria, Servicios y Navegación de Valencia
Miguel Ángel Moya Torres Socio-Director. Coordina Organización de Empresas y Recursos Humanos S.L.
Francisco Javier Ortega Colomer Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Elena Pemán Daudén Senior Manager Gobierno Corporativo de PriceWaterhouseCoopers
David Pérez Roselló Coordina. Responsable Area Innovación y Proyectos
Manuel Quílez Pardo Profesor Asociado de Universidad.Departament de Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras". Socio-Director de Coordina Organización de Empresas y Recursos Humanos, S.L. + info
Ana Redondo Cano Profesor/a Titular de Universidad + info
Carmen Renovell Giner Técnica de proyectos. CEEI Valencia
Marta Riesgo Suárez Directora de I+D y Sostenibilidad de Grupo Choví
Sergio Rodriguez Perez Profesor/a Asociado de Universidad. Departament de Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras". Universitat de València. Director de Finanzas Sostenibles de Grupo Cajamar + info
Eloy Ruiz Mendibil Director de Calidad, Mejora Continua y Sostenibilidad. Andreu World
Joan Ramón Sanchis Palacio Catedrático/a de Universidad + info
África Valldecabres Ortíz Corporate People Manager Grupo Dacsa
Metodologia
Metodologia
El Màster combina diferents tipus de metodologies docents tenint en compte la doble participació en el mateix professorat acadèmic universitari i professionals/directius del món de l'empresa i les organitzacions vinculades amb els temes de la sostenibilitat i la responsabilitat social corporativa. S'aplica la metodologia del cas com una manera d'aproximar l'estudiantat a la realitat de la sostenibilitat a través de l'estudi de casos d'empreses reals, explicats pels directius propis. S'aplica la metodologia inversa, consistent en el descobriment dels conceptes i els continguts claus de les diferents assignatures a través de la lectura de materials escrits. La participació activa de l'alumnat a les classes presencials també és clau, així com el treball en grup i el treball cooperatiu i el desenvolupament d'habilitats comunicatives.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
El curs va dirigit a graduats universitaris (preferentment en titulacions relacionades amb l'empresa i l'economia), directius/treballadors i professionals i tècnics de les administracions públiques interessats en l'especialització en sostenibilitat i responsabilitat socialamb titulació universitària.
Estudiants als quals els quedi menys del 10% dels crèdits per obtenir el títol de grau, condicionat a l'obtenció del títol el mateix any acadèmic.
Criteris admissió
Per a la seva admissió, es valorarà:
- Afinitat de la titulació universitària amb la temàtica del curs.
- Experiència professional prèvia i/o actual relacionada amb la temàtica del curs.
- Carta de motivació.
Resultats d'aprenentatge
Els resultats daprenentatge que es pretenen que assoleixi lalumnat són els següents:
1. Comprendre els conceptes bàsics de la sostenibilitat corporativa, la responsabilitat social empresarial i els criteris ASG, així com altres conceptes relacionats com l'ètica als negocis. Capacitat per relacionar aquests conceptes i establir punts de connexió entre aquests.
2. Aplicar les eines pròpies per a la gestió de la sostenibilitat per tal de formular i implementar estratègies de sostenibilitat a les empreses. S'ha de ser capaç de gestionar la sostenibilitat des d'un enfocament estratègic avançat, incorporant les accions de sostenibilitat i RSE a l'estratègia global i competitiva de l'empresa.
3. Analitzar i fer memòries de sostenibilitat o informes no financers per a les empreses per tal de mesurar el triple impacte: econòmic, social i mediambiental. Amb això, l'alumnat no només estarà en condicions d'analitzar i realitzar les memòries esmentades, sinó també de poder aplicar el benchmarking i així poder comparar les memòries amb les d'altres empreses i amb la mitjana del sector.
4. Avaluar els nivells de la sostenibilitat per identificar el nivell de sostenibilitat assolit per les empreses. Capacitat per classificar l'empresa dins dels diferents nivells de la sostenibilitat en funció de les seves característiques i fer una comparació amb altres empreses i amb la mitjana del sector.
Contacte