Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent de Gestió de Polítiques per al Desenvolupament del Territori (deLOCAL)

Dades generals
Objectius
Que l'alumnat participant siga capaç de tindre una formació comprehensiva sobre conceptes, instruments i habilitats en relació amb desenvolupament local com a via d'intervenció en el territori, per a aconseguir una formació més adequada des d'una perspectiva territorial, integrada i transdisciplinar. Permetent desenvolupar habilitats per al disseny, planificació, gestió i avaluació d'intervencions de desenvolupament local a nivell de polítiques, plans, programes i projectes, amb atenció a les desigualtats econòmiques, socials i de gènere (dones, immigrants, col·lectius desfavorits); així com a les problemàtiques territorials i mediambientals de cada context o espai específic, però amb perspectiva multiescalar (del local al global).
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:Semipresencial
Preu matrícula 1.750 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció30/09/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs juny 2026
Edició6 ª
Codi títol25211020
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari Semipresencial (sesions presencials dijous i divendres de 16 a 20 hores)
Lloc d'imparticióAulas edificio Instituts d'Investigació. Campus dels Tarongers
Eixida professional
Aquesta formació de Màster permet l'exercici professional com a Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local, perquè ofereix la formació habilitant a aquest efecte.
Direcció
Organitzador0
DireccióRicard Calvo Palomares
Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció30/09/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Iniciatives d'Innovació Territorial i Emprenedoria Socioeconòmica
 Mòdul Direcció Estratègica Territorial

Tema 1. Fonaments de Direcció Estratègica.
1.1. Introducció al procés estratègic.
1.2. Anàlisi estratègica de l'empresa.
1.3. Formulació estratègica: tipologia d'estratègies.

Tema 2. L'empresa com a realitat tecnicoeconòmica i sociopolítica.
2.1. L'èxit empresarial: la competitivitat de la PIME.
2.2. Teories de l'empresa.
2.3. Particularitats de la Direcció Estratègica en diferents contextos.
2.4. Teories de la competitivitat centrades en l'entorn.

Mòdul Entrepreneurship

Tema 1: Creació d'Empreses

- El procés emprenedor: Factors d'èxit i fracàs en la creació d'empreses.
- La idea de negoci.
- Models de noves empreses.
- Nous jaciments d'ocupació.

Tema 2: El pla de negoci

- Plantejament del pla de negoci: estructura, aspectes formals i contingut.
- El resum executiu.
- El finançament: principals fonts de finançament en deute o capital.

Mòdul Innovació Territorial

Tema 1 Models d'innovació territorial

- El capital social i les perspectives relacionals.
- Innovació i proximitat: els clústers industrials.
- Les xarxes inter-organitzacionals.

Tema 2 Ecosistema d'innovació

- Els sistemes d'innovació.
- Els instruments, processos i serveis d'innovació.
- Els contextos locals i globals d'innovació. Les activitats d'intermediació (brokerage).
 
Planiicación Estratègica del Desenvolupament del Territori
 Tema 1. Fonaments del Procés Planificació sota l'enfocament Estratègic. Planificació Estratègica. Què és Planificar? Què és la Planificació Estratègica? Per què s'ha de Planificar el Desenvolupament Territorial sota l'enfocament Estratègic?

Tema 2. Planificar el Territori. Problemes del Creixement Espontani que Justifiquen la Necessitat de Planificar el Territori des d'un Enfocament Estratègic Global.

Tema 3. Una Metodologia per a l'Aplicació d'un Procés de Reflexió i Planificació Estratègica del Territori. Instrument PLA, justificació, definició d'objectius, diagnòstic integral i execució.

Tema 4. Seguiment i avaluació de la implementació de polítiques, plans i programes, des de l'òptica estratègica. El procés d'avaluació, disseny d'un sistema d'indicadors.

Tema 5. La Planificació Estratègica i la seua complementarietat amb el planejament normatiu territorial regional (O.T) i local (Urbanisme). Estudis de cas.

Tema 6. La Planificació i la Gestió Intel·ligent del territori i els seus vincles amb la Planificació Estratègica.
 
Estructures per al Desenvolupament Local
 1 ESTRUCTURES PER AL DESENVOLUPAMENT LOCAL

1.1 Visió general de lecosistema dentitats que treballen per a afavorir el desenvolupament socioeconòmic local.
1.2 Principals àmbits dactuació i línies de treball.

2 AEDL. COMPETÈNCIES I FUNCIONS

2.1 Definició de les AEDL. La diversitat de tipologies dagències.
2.2 Principals línies de treball impulsades des de les AEDL.

3 COMPETÈNCIES LEGALS. MARC LEGAL

3.1 Normativa estatal i autònomica definitòria de les competències de les entitats locals en matèria de desenvolupament local.

4 DISCIPLINES RELACIONADES AMB EL DESENVOLUPAMENT LOCAL

4.1 Big data i smart cities. Coaching i habilitats directives.
4.2 Protecció de dades de caràcter personal

5 ELS #ADL COM A COORDINADORS DEL DESENVOLUPAMENT LOCAL DEL TERRITORI

5.1 Participació de les #ADL en projectes de transformació del territori per a promoure el desenvolupament socioeconòmic
5.2 Plans dAcció Comercial, Grups dAcció Local, estratègies EDUSI, plans estratègics de ciutat, processos participatius.
5.3 Bones pràctiques en la matèria.
 
Mercats Locals, Promoció de l'Ocupació i Territori
 MODULE 1. SECTORS I RECURSOS PRODUCTIUS

Tema 1. El territori: de suport a protagonista en els processos de desenvolupament
Tema 2. De l'agricultura tradicional als nous processos agraris
Tema 3. El sector industrial local: deslocalització, interrelació, D.O. i IGP
Tema 4. Els serveis i el turisme realitats oposada en un espai comú?

MODULE 2. ECONOMIA SOCIAL (I SOLIDÀRIA)

Tema 5. Economia Social (i Solidària)
5.1. Economia Social i Tercer Sector
5.2. Tipologies d'empreses d'Economia Social
5.3. Polítiques públiques i Economia Social
5.4. Economia Solidària
5.5. Economia Social (i Solidària) i desenvolupament local
Tema 6. Economia del Bé Comú.
6.1. El concepte d'Economia del Bé Comú
6.2. L'Economia del Bé Comú en l'àmbit local
6.3. Estratègies per a orientar un territori cap al ben comú
Tema 7. Economia Circular
7.1. Sostenibilitat i Economia Circular
7.2. Estratègies locals per a l'Economia Circular
7.3. Crítica a l'Economia Circular.

Tema 8. Altres economies de base local: Economia Col·laborativa; Economia Blava; Economia Verda; Economia de la Cultura.


MODULE 3. POLITICAS PUBLIQUES, MERADOS LOCALS I PROMOCION DE L'OCUPACIÓ EN EL TERRITORI

Tema 9. Introducció a la política pública / política econòmica: objectius, mitjans, finalitats.
Tema 10. La dimensió territorial de l'ocupació: mercats locals de treball, dinàmiques territorials (urbanes, metropolitanes, regionals).
Tema 11. Transformacions i reptes per a l'ocupació en el territori: globalització, automatització, desigualtat (perspectiva de gènere), emergència climàtica i nous models d'organització del treball.
Tema 12. Estratègies per al futur de l'ocupació en el territori: territorialització de les polítiques d'ocupació, models de desenvolupament sostenible, casos pràctics.

MODULE 4. DESENVOLUPAMENT LOCAL EN ÀMBITS RURALS

Tema 13. El Medi rural hui: desafiaments i recursos.
13.1. Territori: caracterització dels espais rurals
13.2. Espais multifuncionals
 
Governança i Participació
 1.- INTRODUCCIÓ

1.1.- Ciència Política i govern local: els enfocaments en l'estudi del local.
1.2.- El govern local des d'una perspectiva comparada: el repartiment territorial
del poder.
1.3.- El govern local a través de la història.

2.- EL CAS ESPAÑOL

2.1.- Història del govern local a Espanya.
2.2.- La Constitució espanyola i les autonomies.
2.3.- L'Estat de les Autonomies: èxit i crisi
2.4.- Els reptes de futur

3.- ESTRUCTURA INSTITUCIONAL I FUNCIONAMENT ADMINISTRATIU DE LES ENTITATS LOCALS

3.1.- Entitats locals: tipologia i associacionisme local.
3.2.- Estructura institucional i competències.
3.3.- Sistemes electorals i eleccions.
3.4.- El personal al servei de l'administració local i la seua gestió.
3.5.- El marc economicoadministratiu local.

4.- LES POLÍTIQUES LOCALS

4.1.- Les polítiques locals i serveis públics.
4.2.- L'Ajuntament gerencial.
4.3.- Polítiques de benestar social.
4.4.- Polítiques de promoció econòmica.
4.5.- Polítiques de desenvolupament i ordenació del territori.
4.6.- Avaluació i control de les polítiques locals.

5.- DEL GOVERN A LA GOVERNANÇA TERRITORIAL

5.1.- Objectiu: el desenvolupament sostenible dels territoris
5.2- La nova governança democràtica
5.3.- De la Governança a la Governança Territorial. Cap a una nova cultura i govern del territori.
5.4.- La Planificació del Desenvolupament Territorial com a millor camp d'aplicació de la Nova Governança

6.- CAS PRÀCTIC, CONCLUSIONS I ELEMENTS PER AL DEBAT

6.1.- Cas pràctic
6.2- Conclusions finals
6.3- Elements per al debat
 
Dimensió Europea del Desenvolupament Local
 1. Introducció.

2. El Desenvolupament territorial en el segle XXI.

3. El territori com a factor clau de diferenciació. Casos d'èxit/fracasse.

4. La Innovació vinculada al territori i + T. Visió aplicada.

5. Finançament del desenvolupament local. La dimensió europea.

6. Disseny i planificació de propostes de desenvolupament local amb perspectiva europea.

7. Projectes innovadors finançats per la Comissió.

8. Finançament del desenvolupament local. La dimensió europea.

9. Disseny i planificació de propostes de desenvolupament local amb perspectiva europea. Casos d'èxit/fracasse.

10. Preparació de proposta d'un projecte d'innovació territorial amb perspectiva de finançament europeu.
 
Tècniques i Mètodes d'Investigació Social aplicades al desenvolupament Local
 Tema 1. Introducció. Perspectives de la investigació. La conflictologia i els processos de negociació i mediació comunnitaria.

Tema 2. Classificació de mètodes: Quantitatius, qualitatius i dialèctics. Tipus de tècniques: Quantitatives (enquesta), Qualitatives (grup de discussió) i Participatives (assemblea).

Tema 3. L'aplicabilitat de la investigació social en la gestió de territori, la investigació acció com a complementarietat o model de multimétodo (IAP).

Tema 4. Importància de l'anàlisi espacial de dades socioeconòmiques. Dimensió espacial en el tractament de dades. Exemples d'aplicacions d'anàlisi espacial. La matriu de pesos. Dependència espacial.

Tema 5. Anàlisi exploratòria de dades espacials (ESDA). Visualització de dades espacials. Tècniques ESDA per a dades univariants i per a dades multivariantes. Anàlisi de patrons de distribució espacial: autocorrelación espacial i clústers espacials.

Tema 6. Anàlisi confirmatòria de dades espacials. Concepte de l'econometria espacial. Models economètrics espacials i la seua aplicació empírica.
 
Seminaris i Jornades
 - Jornades, seminaris, workshops, congressos, seminaris d'investigació i altres activitats relacionades amb el desenvolupament local.

- Bones pràctiques en desenvolupament local.
 
Treball Fi de Màster
 D'una forma general i orientativa, a continuació es detalla l'estructura del TFM, especialment si és de perfil investigador:

Portada: títol, dades de l'autor, dades del tutor acadèmic, resum (màxim 200 paraules), paraules clau (màxim 5) i codis JEL (màxim 3).

Índex

1. Introducció: informació genèrica sobre el tema a tractar, interés del tema, objectius del treball, contribucions del treball i resultats destacables, i estructura del treball.

2. Revisió de la literatura: treballs anteriors que han investigat el tema proposat, línies d'investigació existents, metodologia dades i resultats aconseguits anteriorment. En aquest context, descripció de les aportacions a realitzar.

3. Desenvolupament teòric del treball i plantejament de les hipòtesis a contrastar en la part empírica del treball.

4. Metodologia: descripció del mètode de la investigació.

5. Fuentes i dades. Descripció de les dades emprades en la part empírica. Quadres descriptius de la mostra.

6. Resultats. Comentaris sobre els resultats aconseguits. Es fa referència als quadres i gràfics que apareixen al final del treball. Relació amb l'enfocament teòric, les hipòtesis proposades i la literatura.

7. Conclusions. Principals conclusions aconseguides en el treball. Comparació amb resultats anteriors de la literatura. Possibles aportacions i limitacions del treball. Futures investigacions en aquest àmbit.

8. Bibliografia. Ordenada per ordre alfabètic. L'estil seguirà les recomanacions d'Harvard System of Referencing Guide. La guia estarà disponible a l'Aula Virtual i en aquest link: http://libweb.anglia.ac.uk/referencing/harvard.htm

9. Quadres i gràfics. Presentació dels resultats en quadres i gràfics.

10. Annexos

Incloure una secció d'índex és opcional. Segons l'abast del treball també són opcionals les seccions 3, 4, 5 i 6. En treballs empírics a vegades es poden unir les seccions 1 i 3, o la 3 i 4, o la 3, 4 i 5.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Juli Antoni Aguado Hernández Ayudante/a Doctor/a + info
Luisa Alamá Sabater Profesora Titular Universidad Jaume I de Castellón / Departamento de Economía Fidel García, Jefe de Sección de Desarrollo Rural y Despoblación. Diputació de València
Ricard Calvo Palomares Profesor/a Titular de Universidad + info
José Javier Cuenca Cervera Subdirector General del Instituto Valenciano de Administración Pública (IVAP), de la Generalitat Valenciana.
María Escamilla Faus Presidenta. Colegio Oficial de Secretarios, Interventores y Tesoreros de la Administración Local de Valencia (COSITAL)
María de los Ángeles Ezquer Garín Técnica del Servicio de Transparencia. Diputación de Valencia.
Joaquín Farinós Dasí Catedrático/a de Universidad + info
Vanesa Felip Torrent Colegio Oficial de Secretarios, Interventores y Tesoreros de la Administración Local de Valencia (COSITAL)
Adrián Ferrandis Martínez Contratado/a Doctor/a + info
Juan Ramón Gallego Bono Profesor/a Titular de Universidad + info
Fidel García Meseguer Jefe de Unidad de Coordinación de Desarrollo Territorial Sostenible. Diputación de Valencia
Cristina Herráiz Luján Técnica. Asociación para el Desarrollo Rural Sostenible
Carmen Herrero Pardo Jefa del Servicio de Promoción Económica, Empleo, Comercio y Proyectos Europeos del Ayuntamiento de Alzira (IDEA)
Daniel Marchuet Maríinez Smart Office Connecta València. Diputación de Valencia.
Miguel Ángel Márquez Paniagua Profesor Universidad de Extremadura
Joaquín Martín Cubas Profesor/a Titular de Universidad + info
Luis Martínez Chafer Profesor Titular Jaume I de Castelló. Departament d'Administració d'Empreses i Marketing
María Teresa Martínez Fernández Catedràtica Universitat Jaume I de Castelló Departament d'Administració d'Empreses i Marketing.
José Domingo Martínez Valencia Jefe de Sección de Servicios Innovadores y Sostenibles de Diputación de Valencia. Responsable de Emprendimiento e Innovación Federación ADLYPSE-CV
Francesc Xavier Molina Morales Catedrático Universidad Jaume I de Castellon / Departamento Administración de Empresas y Markéting-Organización dde Empresas
José Antonio Montiel Márquez Profesor/a Asociado de Universidad + info
José Juan Morant Ripoll Jefe del Servicio de Contratación y Patrimonio. Ajuntament de Gandia
José Vicente Pérez Cosín Profesor/a Titular de Universidad + info
Mar Riera Spiegelhalder Licenciatura en Economía
Belén Rodríguez Rubio Jefa de Sección de Proyectos Europeos. Diputación Provincial de Valencia
José Vicente Sánchez Cabrera Profesor/a Asociado de Universidad + info
Joan Sanchís Muñoz Profesor/a Asociado de Universidad + info
Borja Jesús Sanjuán Roca Experto en Administración pública y Gobernanza
Enrique Sigalat Signes Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Miguel Torres Royo Jefe de Sección de Fiscalización del Servicio de Intervención. Diputación Provincial de Valencia.
Emili Tortosa Ausina Catedrático de Universidad Jaume I de Castellón / Departamento de Economía
Néstor Vercher Savall Ayudante/a Doctor/a + info
Juan Manuel Viesca Marqués Director General de Proyectos y Fondos Europeos. Conselleria d'Hisenda i Administració Pública de la Generalitat Valenciana
Metodologia
Metodologia
La metodologia docent per a impartir les assignatures consistirà en classes teòriques, classes pràctiques (anàlisis d'informació empresarial i elaboració d'un projecte) i tutories. Classes teòriques: Als alumnes se'ls proporcionarà una nota tècnica sobre el contingut de cada tema que serà desenvolupada pel professorat de l'assignatura. Aquestes notes tècniques hauran de #treballar amb anterioritat per part de l'alumnat. El contingut teòric del tema serà desenvolupat pel professorat de l'assignatura en les classes presencials. Classes pràctiques: Al costat de les classes teòriques es presentaran casos pràctics que es resoldran en classe. Classes no presencials: Durant el semestre els alumnes elaboraran un treball acadèmicament dirigit, en el qual s'aplicaran els coneixements impartits en l'assignatura. S'utilitzaran les classes pràctiques i les no presencials per a la seua elaboració. Tutories: Les tutories permetran abordar la resolució de dubtes, ben individuals o en grup. Aula virtual: L'aula virtual de l'assignatura serà el canal de comunicació de
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Diplomats/as, Llicenciats/as o Graduats/as. La naturalesa multidisciplinària del desenvolupament local fa que el màster estiga obert a un ampli inventari de disciplines de diferents branques del saber: ciències socials, laborals, humanitats, jurídiques i de l'administració, ambientals, enginyeries, paisatgisme, urbanisme, geografia, economia, política, etc. Especialment aquells que hagen cursat assignatures relacionades amb les teories de la planificació (ambiental, econòmica, sectorial, territorial i paisatgística) i el desenvolupament. I en general professionals amb titulació universitària que busquen noves oportunitats, un perfeccionament i una major especialització en matèria de desenvolupament local.
Criteris admissió
Ordre de preinscripció i en cas d'haver-hi un nombre elevat de preinscrits es valorarà el curriculum vitae.
Resultats d'aprenentatge
- Saber abordar els processos de desenvolupament d'un territori des d'una perspectiva holística i integradora, sent capaç d'articular la complementarietat entre els diferents sabers, considerant les contribucions teòriques i metodològiques de diferents disciplines implicades en el desenvolupament local, incloent factors materials i immaterials com la pròpia cultura, la posició geogràfica i el model territorial existent.
- Sobre aquesta base el/la estudiant podrà elaborar un enteniment propi del desenvolupament territorial local.
- Ser capaç de conceptualitzar, d'acord amb la bibliografia dels últims anys, les idees i teories del desenvolupament econòmic, territorial, l'eficiència empresarial i la política econòmica sobre el desenvolupament social i local; els seus aspectes positius i limitacions.
- Comprendre la necessitat d'un canvi cultural i de valors com a condició de la sostenibilitat del desenvolupament i els beneficis per als resultats d'un enfocament transdisciplinar o integral.
- Saber interpretar, amb conceptes i teoria pertinents recolzats per la bibliografia, el potencial que una adequada gestió territorial i mediambiental de caràcter interdisciplinari ofereix per a millorar les opcions de desenvolupament i d'ocupació en l'àmbit local; especialment en nous camps recognoscibles com l'economia verda i blava, l'economia del bé comú i baixa en carboni, la infraestructura verda o els serveis ecològics.
- Saber identificar, a partir de les fonts i diferents teories recollides en la bibliografia recent, les interrelacions entre els processos de desenvolupament i la innovació; sent capaç d'explicar les relacions d'aquesta innovació soci-institucional, i les noves formes de governança associades, en l'augment de la productivitat com a element garant de benestar.
- Saber identificar l'entramat polític-administratiu (des del nivell internacional al municipal), i les seues competències en matèria de promoció de desenvolupament local, així com els mecanismes de coordinació interinstitucional existents.
- Ser capaç d'enfocar l'anàlisi dels problemes d'acord amb les metes perseguides reconeixent, d'acord amb la bibliografia actualitzada, els efectes de les transformacions recents de l'activitat econòmica associades al procés de globalització, i la seua incidència en el nivell local.
- Plantejar procediments que resolguen determinats problemes a partir de diagnòstics clars i amb una argumentació precisa dels assoliments, a partir del que poder valorar críticament les polítiques, plans, programes i actuacions adoptades per a resoldre els reptes econòmics i laborals d'una localitat, incloent el caràcter de cada territori en les noves teories i enfocaments del desenvolupament econòmic i social.
- Ser capaç de proposar solucions de gestió territorial amb la finalitat d'activar processos de cooperació del capital social existent, per a promoure l'activitat productiva, el finançament d'iniciatives i els mercats locals d'ocupació, i de desenvolupar estratègies específiques per a fomentar aquest capital social en un determinat territori.
- Saber identificar les fonts públiques, privades i mixtes de finançament del desenvolupament local, així com conéixer les tècniques d'avaluació de l'eficiència i equitat dels programes de despesa pública duts a terme per les hisendes locals i autonòmica, contemplades per la literatura, a partir de les bases de dades actualitzades.
- Ser capaç de reconéixer el paper del tècnic en la formació de xarxes i valors, reconeixent la importància dels aspectes ètics o un altre tipus de condicionaments en l'aplicació de les metodologies d'anàlisis i diagnòstic, sent assertiu per a retroalimentar als actors territorials i potenciar la formació de partenariats entre ells, #centrar els seus assoliments i aspectes a millorar, amb claredat i respecte sobre la base d'uns referents comuns que haja identificat prèviament en l'anàlisi del context.
- Ser capaços d'analitzar, ordenar, tabular i presentar de manera pràctica les troballes o resultats de manera clara, coherent i sistemàtica, incloent referències, bibliografia i conclusions per a la resolució de problemes de desenvolupament local concrets.
- Elaborar projectes de desenvolupament local i distingir les tasques a realitzar en cadascuna de les seues fases: posada en marxa, implementació, seguiment i avaluació.
- Ser capaç de distingir diferents models de desenvolupament econòmic i d'assessorar en l'elaboració de projectes d'innovació i canvi institucional.
- Saber realitzar, a partir de les tècniques i instruments recollides per la bibliografia i els casos d'estudi, el diagnòstic dels elements específics del capital territorial que propicien el desenvolupament econòmic, social i ambiental sostenible a nivell local.
Contacte