2. Analitzar i avaluar accions i programes educatius inspiradors que es desenrotllen per a detectar- identificar, avaluar i/o intervindre de manera eficaç en el context de les altes capacitats.
3. Descobrir i analitzar procediments i tècniques innovadores per a la identificació i atenció de l'alumnat d'altes capacitats, fonamentades des de models d'inclusió i equitat educativa.
4. Dissenyar, crear i implementar processos d'intervenció educativa, des d'un model inclusiu d'atenció a la diversitat, per a potenciar el talent de tot l'alumnat i, específicament, de l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.
El màster de Formació Permanent en Educació de les Altes Capacitats i Desenrotllament del Talent oferix una eixida formativa de postgrau específica als següents perfils professionals: mestres i mestres d'educació infantil i primària; professorat d'educació secundària; professorat de pedagogia terapèutica; professorat d'audició i llenguatge; orientadors i orientadores educatives; pedagogues i pedagogs; professionals de la psicopedagogia, educadors i educadores socials i, professionals de la psicologia, entre altres.
Donat el caràcter especialitzat, i aplicable als múltiples contextos educatius i formatius en els quals poden desenrotllar-se els continguts del màster, esta formació és de gran utilitat per a totes aquelles persones que desitgen conéixer, investigar, innovar, transformar o canviar els processos de detecció- identificació, avaluació i intervenció centrats en el desenrotllament del talent de tot l'alumnat i, de forma molt concreta, en l'educació les persones amb altes capacitats.
Documentació electrònica a adjuntar
- Una fotocòpia del DNI/Passaport
- Una fotocòpia del Títol universitari (o del resguard)
- Una fotocòpia d'altres títols, diplomes, certificats de cursos...
- Currículum abreujat
- Si és el cas, instància per a l'accés de forma condicionada a l'obtenció del títol universitari en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els quede menys d'un 10% per a finalitzar aquests estudis.
Normes generals
- En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
- No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
- La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
- La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
- En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.
És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.
Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.
Nom | Cognoms | Vinculació | + info |
---|---|---|---|
Susana | Arroyo Andreu | Licenciada en Psicología por la Universidad de Barcelona. Psicóloga general sanitaria acreditada (col. Num 13036). Directora y psicóloga del centro Hemisferi-Altas Capacitats de Barcelona. Terapeuta familiar sistémica por la Universidad Autónoma de Barcelona y el Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Integrante del World Council for Gifted and Talented Children (WCGTC). | |
Maria Luz | Bueno Carrasco | Psicóloga (UV). Máster en detección, diagnóstico e intervención educativa en estudiantes de altas capacidades (UV). Experto universitario en diagnóstico y educación de los alumnos con alta capacidad (UNED). Miembro del grupo de investigación GIEDAC de la UV (colaboradora grupo Divforeva). Formadora en Centros de Formación de la CV a través de CEFIRE. Colaboradora activa en la Asociación Valenciana de Apoyo a las Altas Capacidades AVAST. | |
Inmaculada | Chiva Sanchís | Profesora Titular de Universidad. Dpto. de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de Investigación Diversidad y evaluación en la formación a lo largo de la vida DIVFOREVA de la Universitat de València. | + info |
Ada | García Moreno | Directora adjunta Comité Académico de la Fundación Dádoris. Directora de Oficina de atención psicológica y apoyo al estudiantado de la Fundación Dádoris. | |
María | González García | Licenciada en Pedagogía. Universidad de Murcia. Maestra: Educación Musical. Universidad de Murcia. Profesora asociada Dpto.: Psicología Evolutiva y Didáctica. Universitat d'Alacant / Universidad de Alicante | |
María Pilar | Herce Palomares | Profesora Asociada de Universidad. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València. Fundadora y directora de la red de centros para la promoción del talento Despierta (https://despiertatalento.com/) | + info |
María Inmaculada | Lafuente González | Departamento Orientación (Ed. Infantil, Ed. Primaria y Educación Secundaria Obligatoria). Colegio Nuestra Sra. del Socorro (Benetússer) | |
Lidia | Márquez Baldo | Ayudante/a Doctora. Departamento de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Investigación relacionada con las tecnologías educativas y la evaluación educativa | + info |
Paloma | Merello Gimenez | Proyecto "Identificación y promoción del talento universitario" UV.Grupo de Desarrollo del Talento e Innovación Educativa en Contabilidad y Sostenibilidad.Grupo de innovación educativa para el desarrollo del talento y altas capacidades (GIEDAC). | + info |
Anna María | Monzó Martínez | Profesora Asociada de Universidad. Dpto. de Teoria de l'Educació. Universitat de València. Asesora de formación del profesorado en el CEFIRE Específico de Educación Inclusiva (Valencia). Investigación vinculada a la educación inclusiva y sostenibilidad | + info |
Ana María | Moral Mora | Profesora Permanente Laboral PPL. Dpto. de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de Investigación Diversidad y evaluación en la formación a lo largo de la vida DIVFOREVA. | + info |
Arantxa | Morales Sánchez | Maestra Educación Infantil. Máster en Psicología Infanto-Juvenil y Psicopedagogía. Especialista en Altas Capacidades, bienestar emocional y adaptación metodológica en el aula. Asesora/creadora de planes de acompañamiento personalizado a niños y niñas de Altas Capacidades y doble o múltiple excepcionalidad. Una de las fundadoras de la asociación sin ánimo de lucro "La Tribu Neurodivergent" | |
Josefa María | Mulet Salvador | Psicológa - Gerente. SEM Centro de Psicología. Licenciada en Psicología. Universidad de Valencia. Máster en Psicología Forense y pericial judicial. Master en Psicología Clínica Y Salud en ISEP (Universidad de Vic) Psicóloga General Sanitaria. Acreditación Nacional de Psicóloga Experta en Psicología Educativa (CNAP) Consejo General de la Psicología. | |
Yolanda | Nieves de la Vega | Máster en Neuroeducación Avanzada (UB). Postgraduada en Neuroeducación (UB). Miembro agregado de la Cátedra de Neuroeducación UB-Edu1st. Especialista en Trastornos del aprendizaje, de la conducta y de los estados afectivos. Docente del Máster universitario en Formación de Profesores (Universidad de Navarra). Cofundadora y formadora de Innatria Education. | |
Tomás | Ordóñez Rubio | Profesor Asociado. Dpto. Psicologia Evolutiva y didáctica. Universitat d'Alacant. Técnico Centro de Apoyo al Estudiante de la UA. Miembro fundador de la Asociación Española de Servicios Psicológicos y Psicopedagógicos Universitarios. | |
María Isabel | Pérez Alemany | Profesora CEIP Francesc Pons Boigues (Carcaixent). Diplomada en Magisterio. Universidad de Valencia. 26 años de experiencia docente en centros de Primaria, centros de Educación Especial y centros de Acción Educativa Singular. Pertenece al Grupo de Innovación Educativa de Altas Capacidades (GIEDAC) de la Universitat de València. | |
Ester | Rafael Cufí | Doctora en Psicología. Profesora Asociada. Universitat de Girona. Dpto de Psicología. Área Evolutiva y de la Educación. Coordinadora de Servicios Educativos y Formación en el Departamento de Educación en los Servicios Territoriales de Girona. Cataluña. | |
Genoveva | Ramos Santana | Profesor/a Titular de Universidad. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universtiat de València. Coordinadora del Grupo de innovación educativa para el desarrollo del talento y altas capacidades (GIEDAC). | + info |
Verónica | Riquelme Soto | Ayudante Doctora. Dpto. de Teoria de l'Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de investigación: GRIFAIN Grupo de investigación en familias e infancia de la Universitat de València. | + info |
Piedad María | Sahuquillo Mateo | Profesor/a Titular de Universidad. Dpto de Teoria de l'Educació UV. Pertenece al GRIFAIN Grupo de investigación en familias e infancia y al GREAV Grupo de investigación en pedagogía universitaria, educación a lo largo de la vida y desarrollo sostenible | + info |
María | Sánchez Dauder | Profesora Facultad de Filología. Universidad de Barcelona. Licenciada en Lingüística. Máster en Psicopedagogía UOC. Experta Universitaria en Neurociencia e Inteligencias Superiores. Directora del centro en Altas Capacidades Corre Que Vuelas. | |
Raúl | Tárraga Mínguez | Profesor Titular de Universidad. Departament de Didàctica i Organització Escolar. Facultad de Magisterio. Universitat de València. Pertenece al Grupo de investigación: INVTEA Investigación en trastornos del espectro autista de la Universitat de València. | + info |
Núria | Tomàs Garcia | Postgraduada en Neuroeducación por la Universitat de Barcelona. Miembro agregado de la Cátedra de Neuroeducación UB-Edu1st. Catedrática de Lengua y Literatura. Experta en educación emocional y mediación escolar. Cofundadora y formadora de InnAtria Education. |
TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS
El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
Tipus de títols propis | Crèdits | Requisits d'accés |
Màster de formació permanent | 60,90 o 120 ECTS | Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*) |
Diploma d'Especialització | 30-59 ECTS | Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*) |
Expert/a universitari/ària | 15-29 ECTS | Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*) |
(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
Tipus de formació contínua | Crèdits | Requisits d'accés |
Certificat de formació contínua | 15-30 ECTS | No cal acreditar titulació |
Microcredencial universitària | Fins a 15 ECTS | Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*) |
(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.
CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS
En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.
En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ
ADMISSIÓ I MATRÍCULA
- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.
- El dret a l'obtenció del carnet universitari.
- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.
- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.
Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
Paso 1
https://secvirtual.uv.es/
Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual
Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.
Paso 4
Punxar a canviar la fotografia
Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada
Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.
Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
- Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
- Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.
Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.
*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).
*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.
*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.
L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
AUTOMATRÍCULA
Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ
En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
PRÀCTIQUES
Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
AVALUACIÓ
Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.
La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).
En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS
El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.
El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.
Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.
Formació contínua
El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.
I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.
Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.
Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Requisits d'accés:Títol de Màster de formació permanent: té una càrrega de 60 crèdits ECTS.Per a accedir a estos estudis serà necessari tindre un títol universitari oficial espanyol o un altre expedit per una institució d'educació superior que faculte al país d'esta institució per a l'accés a ensenyances de postgrau.En estos estudis serà obligatori fer un treball final de màster de 6 crèdits ECTS.
Aprovar este Màster comportarà l'obtenció del corresponent títol de Màster de formació permanent en Educació de les Altes Capacitats i Desenrotllament del Talent de la Universitat de València.
Este títol no permet accedir als estudis oficials de doctorat.
2. Incorporar els principis bàsics de la neuroeducación en els processos d'ensenyament-aprenentatge per a l'educació de les persones amb altes capacitats.
3. Discriminar la doble excepcionalitat en el context de les altes capacitats i iniciar processos de detecció-identificació i atenció de la doble excepcionalitat.
4. Elaborar un procés d'identificació, detecció i diagnòstic d'una doble excepcionalitat.
5. Valorar de manera crítica les propostes d'innovació educativa vinculades amb la resposta educativa a l'alumnat d'alta capacitat intel·lectual.
6.Traçar mapes d'oportunitats des d'una visió contextual i sistèmica-ecològica per al desenvolupament del talent i de les altes capacitats.
7.Seleccionar, valorar i oferir oportunitats per al desenvolupament del talent en dominis i contextos específics.
8.Planejar i gestionar estratègies i/o propostes per a la identificació del talent en un context educatiu.
9.Elaborar, aplicar i avaluar un programa de detecció, avaluació o intervenció educativa de desenvolupament del talent i /o d'educació de les altes capacitats.
10.Contrastar, dissenyar i aplicar accions d'intervenció familiar centrades en l'orientació i l'assessorament en desenvolupament del talent i educació de les altes capacitats.
11.Dissenyar i validar accions/intervencions formatives dirigides al professorat i centrades en el desenvolupament del talent i/o l'educació de les altes capacitats intel·lectuals.