UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Codi piec_2733030
Curs acadèmic 2023-2024
Grup d'innovació educativa Innovació, Docència i Diversitats
Programa Projectes d'Innovació Docent (PID)
Àrees de coneixement Ciències Socials i Jurídiques
Data d'inici 01/09/23
Data de finalització 31/07/24
Paraules clau Diversitats, docència, recursos, materials, ODS
Línies estratègiques

Disseny, utilització i avaluació de materials, recursos i estratègies per a la docència.

Presentació

El projecte SOM es vol centrar en aquesta ocasió en els ODS 4, 5 i 10, i tractarà de fer un diagnòstic sobre la presència de les diversitats en la formació docent, a través de formularis d’enquesta i de grups de discussió entre estudiantat i professorat. 
A partir de la constatació de les carències percebudes, es proposaran línies de treball basades sobretot en els itineraris lectors, en l’intercanvi d’experiències semblants en diversos nivells educatius i en les propostes concretes d’incorporació de materials i recursos que es posaran a l’abast de docents i estudiants, per tal de facilitar la inclusió en les aules. En definitiva, es tracta de formar els i les futures docents en el tractament de les diversitats per tal de garantir la seua formació integral, que sens dubte repercutirà en l’ensenyament escolar, a través de la incorporació de processos, tècniques i estratègies innovadores que faciliten la participació activa.

Objectius

A partir de l’objectiu general (elaborar un diagnòstic de les necessitats i crear un espai on poder compartir materials i recursos), es pretén estimular l’educació en la diversitat als diferents nivells educatius, tot implicant diverses matèries. La línia estratègica a la qual s’adscriu el projecte és la 2 (Disseny, utilització i avaluació de materials, recursos i estratègies per a la docència). En aquest sentit, incorporem els objectius generals associats a aquesta línia:

1. Fomentar el bon ús dels recursos educatius oberts en la docència i l’aprenentatge.

2. Motivar l’ús de les diferents eines que la Universitat de València posa a la disposició de la docència.

3. Promoure la creació i la difusió de recursos educatius de qualitat i impacte en l’aprenentatge.

En concret, els objectius específics seran:

1. Elaboració, difusió i interpretació de resultats d’un formulari sobre la presència de les diversitats en les aules universitàries.Creació de grups de discussió sobre la presència de les diversitats en la docència i la formació universitària.

2. Convocatòria de les III Jornades d’Educació i Diversitat, un espai obert a l’estudiantat i al professorat on compartir idees i experiències sobre la diversitat en els diversos nivells educatius.

3. Elaboració d’itineraris lectors per a la docència universitària.

4. Posada a l’abast de docents i estudiants de resultats, materials i recursos per a la incorporació de les diversitats a la docència.

Subvenció

600

Graus implicats
Grau en Mestre/a en Educació Infantil
Grau en Mestre/a en Educació Primària
Grau en Filologia Clàssica
Màsters implicats
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària
Estudiantat a qui va dirigit

En total, el nombre d’alumnat implicat en les accions ha estat de 750 persones (10 grups en total, de Magisteri Infantil Magisteri Primària, Filologia i Màster de Secundària, mes els 250 participants en els cursos de sensibilització).

 

 

Esdeveniment on es presenta

Congrés Internacional sobre Estudios de Diversitat Sexual en Iberoamèrica: Desitjos, Espais i Identitats (CIEDSI) que es va celebrar entre el 17 i el 19 de juliol a Girona. Jornada «Innovació docent, expressió oral , escrita i audiovisual en les assignatures de l’àrea de filologia catalana», organitzada pel Grup Consolidat d’Innovació Educativa GESOLCAT (Projecte d’Innovació Educativa Consolidat GCID23_2585499). Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, Universitat de València, 23 de maig de 2024. X Jornada d’Innovació Educativa: “Tecnologies emergents per a la transformació docent”, organitzada pel Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa, Universitat de València, 9 de juliol de 2024.

Resultats

A partir dels resultats obtinguts que assenyalavenla falta de formació del futur professorat (hem de tenir present que no existeix cap assignatura en el pla d’estudis que parle de diversitat sexogenèrica o sexual), hem pogut implementar coneixements en les diferents assignatures en què treballem cosa que ha permés a l’estudiantat, introduir aquesta perspectiva en la creació de situacions d’aprenentatge que podrien treballar en les aules d’Educació Primària

Materials docents creats

Herrero, Ricard & Paula, Jose. Heratic Virtual Keyboard with phonetic symbols [aplicació informàtica]. Es tracta d’un teclat virtual que inclou, a més de les grafies i les funcions habituals dels teclats convencionals, els símbols i diacrítics necessaris per a fer transcripcions fonètiques en català, basc, espanyol i gallec. Proposada per a registre de la propietat intel·lectual en la UV (Vicerectorat d’Innovació i Transferència)

Coordinació
  • OLTRA ALBIACH, MIQUEL ANGEL
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Veure fitxa
Membres
  • OLTRA ALBIACH, MIQUEL ANGEL
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Veure fitxa
  • PARDO COY, ROSA MARIA
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Responsables de Gestio Academica
  • Coordinador/a Practiques Ext Centre
Veure fitxa
  • PARDO COY, ROSA MARIA
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Responsables de Gestio Academica
  • Coordinador/a Practiques Ext Centre
Veure fitxa
  • HERRERO ARAMBUL, RICARD
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Veure fitxa
  • PATERNA CRESPO, SERGIO
  • Doctorand.
Veure fitxa
Participants d'altres entitats

LANDA DIESTRO JON

SANCHEZ TORREJON BEGOÑA

FUENTES MIGUEL JUAN JORGE

Estructures associades
Didàctica de la Llengua i la Literatura
PLAYLIST