UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Com comunicar-se de manera efectiva amb IA generatives: Enginyeria de prompt

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 10
Durada presencial 10
Programa Convocatòria 'Docència i investigació'
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 05/06/2024
Data de finalització del curs 06/06/2024
Data d'inici d'inscripció 25/03/2024
Data de finalització d'inscripció 12/04/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 05/06/2024 09:15 05/06/2024 14:15 Aula 1.2 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 06/06/2024 09:15 06/06/2024 14:15 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Professorat UV
  • Soria Olivas, Emilio
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
Ver ficha
  • Salcedo Puche, Adrian
  • PI-Invest No Doctor Uv A1
Ver ficha
  • Bonetti -, Andrea
  • PI-Invest No Doctor Uv A1
Ver ficha
  • Blanco Alvarez, Ivan
  • PI-Invest No Doctor Uv A1
Ver ficha
Objectius formatius

1.    Comprendre els fonaments de la intel·ligència artificial generativa: Els estudiants tindran una comprensió sòlida de com funcionen els models generatius, incloent-hi la seua arquitectura, entrenament i capacitats.
2.    Dissenyar prompts efectius: Ensenyar als estudiants a crear prompts o instruccions que maximitzen la utilitat de la IA generativa per a tasques específiques, com a redacció de textos, resolució de problemes o generació de contingut creatiu.
3.    Avaluar l'eixida de la IA: Ensenyar als estudiants a avaluar críticament les respostes generades per la IA, identificant la rellevància, la coherència i la qualitat del contingut.
4.    Personalitzar la interacció: Ajudar els estudiants a entendre com personalitzar les respostes de la IA generativa segons les seues necessitats o preferències, la qual cosa podria incloure afinar paràmetres i ajustar el to de les respostes.
5.    Ètica i responsabilitat: Discutir qüestions ètiques i responsabilitats en la comunicació amb IA generatives, incloent-hi temes com la desinformació, el biaix i la privacitat.
6.    Implementació en aplicacions pràctiques: Mostrar als estudiants com integrar de manera efectiva la IA generativa en aplicacions i sistemes del món real, com a bots, assistents virtuals o generació de contingut automàtic.
7.    Solució de problemes i depuració: Ensenyar als estudiants a identificar problemes comuns en la comunicació amb la IA generativa i a trobar solucions adequades.
8.    Desenvolupament d'habilitats de comunicació: Ajudar els estudiants a millorar les seues habilitats de comunicació i col·laboració amb sistemes de IA, incloent-hi com interactuar de manera efectiva i comprensible.
9.    Actualitzacions i evolució tecnològica: Mantindre als estudiants al punt dels avanços i canvis en la tecnologia de IA generativa, perquè puguen adaptar-se a mesura que la tecnologia evoluciona.
 

Continguts

1.    Fonaments de la Intel·ligència Artificial Generativa: En esta unitat, els estudiants podrien aprendre els conceptes fonamentals darrere dels models de llenguatge generatius, incloent-hi arquitectura i entrenament. S'explorarien les capacitats i limitacions d'estos models.
2.    Disseny de prompts i tasques específiques: Esta unitat se centraria en com dissenyar prompts i entrades efectives per a obtindre respostes desitjades de la IA generativa. Els estudiants aprendrien a formular preguntes, instruccions i tasques específiques de manera que maximitzen la utilitat de la tecnologia en contextos com a redacció, generació de contingut creatiu o resolució de problemes per posar uns exemples.
3.    Ètica i responsabilitat en la comunicació amb IA generatives: En esta unitat, s'abordarien qüestions ètiques relacionades amb l'ús de IA generatives. Els estudiants explorarien temes com la desinformació, el biaix en les dades i les respostes, així com la privacitat de les dades. També es discutirien les responsabilitats tant dels usuaris com dels desenvolupadors.
4.    Implementació pràctica i casos d'estudi: En esta unitat, els estudiants se submergirien en la implementació pràctica de IA generatives en aplicacions del món real. Es podrien analitzar casos d'estudi i exemples concrets de com s'ha aplicat amb èxit esta tecnologia en bots, assistents virtuals, generació de contingut automàtic, entre altres. 
 

Competències que es desenvoluparan

1.    Habilitat en el disseny d'instruccions específiques: Els estudiants desenvoluparan la capacitat de dissenyar instruccions i prompts específics que siguen efectius per a obtindre resultats desitjats dels models generatius, adaptant-los a diverses tasques i objectius.
2.    Avaluació de respostes generades: Els estudiants adquiriran l'habilitat d'avaluar de manera crítica les respostes generades per la IA, identificant la seua rellevància, coherència i qualitat, i ajustant les instruccions en conseqüència.

3.    Consciència Ètica: Els estudiants desenvoluparan la capacitat d'identificar qüestions ètiques relacionades amb l'ús de la IA generativa i prendre decisions ètiques en la comunicació i col·laboració amb estos sistemes.

4.    Identificació i solució de problemes: Els estudiants aprendran a identificar problemes comuns en la interacció amb models generatius i a desenvolupar solucions pràctiques per a abordar-los.

5.    Habilitat en comunicació efectiva amb la IA. Els estudiants milloraran les seues habilitats de comunicació i col·laboració amb sistemes generatius, permetent-los expressar les seues necessitats de manera clara i obtindre respostes útils.

6.    Competència en mitigació de riscos. Els estudiants adquiriran habilitats per a identificar i mitigar els riscos associats amb l'ús de IA generatives, assegurant una interacció segura i responsable.
 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Se seguirà en tot moment la normativa específica del SFPIE. Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•    Realització de les tasques lliurables així establides per el/la docent.
•    Compliment de la normativa del SFPIE respecte a l'assistència.
 

Inscripció