UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

ESTRATÈGIES D'AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ SUPERIOR

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 12
Durada presencial 12
Programa PAD
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2025-2026
Edició 01
Any del pla de formació 2026
Data d'inici del curs 29/09/2026
Data de finalització del curs 13/10/2026
Data d'inici d'inscripció 04/09/2026
Data de finalització d'inscripció 15/09/2026
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 29/09/2026 09:15 29/09/2026 13:15 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 06/10/2026 09:15 06/10/2026 13:15 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 13/10/2026 09:15 13/10/2026 13:15 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
PDI Professorat de la Universitat de València en actiu durant el desenvolupament dels cursos de la convocatòria.
Criteris de selecció

Criteris de priorització

  1. Comptar amb una recomanació de la Unitat de Qualitat de la UV
  2. No haver rebut formació en els últims 5 anys en el Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
  3. Ordre d'inscripció: en igualtat de condicions es tindrà en compte el ordre de realització de les sol·licituds
Professorat UV
  • Garcia Ros, Rafael
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Objectius formatius

•    Determinar les nostres creences implícites sobre què és i per a què serveix l'avaluació en les nostres matèries
•    Comprendre la relació entre manera d'avaluar i d'aprendre en les nostres matèries.
•    Comprendre que l'avaluació constitueix també una eina per a promoure l'aprenentatge i que necessàriament ha d'integrar-se i vincular-se íntimament amb el procés d'ensenyament-aprenentatge.
•    Identificar la utilitat de les tipologies i models d'avaluació bàsics en funció de la seva ubicació en el procés d'ensenyament i dels nivells d'avaluació que considerem.
•    Determinar les característiques, propòsits i utilitats de l'avaluació sumativa i formativa. Avaluació de l'aprenentatge, avaluació per a l'aprenentatge i avaluació com a aprenentatge. Avaluació i retroalimentació formativa.
•    Dissenyar i analitzar la qualitat de proves d'avaluació tradicionals i innovadores, Requisits que han de complir les mateixes. Analitzant les meves proves d'avaluació i considerant millores. Integrant nous recursos d'avaluació.

Continguts

TEMARI
1.    Analitzant el meu sistema de creences i el perfil de les meves pràctiques d'avaluació
2.    Com influeix la manera d'avaluar sobre la manera d'aprendre? Potenciar l'aprenentatge a través de l'avaluació.
3.    Conceptualització, principis i conceptes clau. Tipologies i models bàsics. Sobre el seu lloc en la planificació i en el desenvolupament de processos formatius. Integrant ensenyament, aprenentatge i avaluació.
4.    Dels propòsits de l'avaluació. 
-    Avaluació sumativa i formativa. Propòsits i diferències. De la confrontació a la complementarietat i la seva integració en el meu pla d'avaluació. El cicle de l'avaluació. Avaluacions d'alta qualitat: requisits i característiques bàsiques.
-    Avaluació sumativa. Avaluació DE L'Aprenentatge. Disseny de proves tradicionals i innovadores. Determinant la validesa i utilitat d'aquestes.
-    Avaluació formativa. Avaluació PER A l'aprenentatge i COM A aprenentatge. Potenciar l'aprenentatge i millorar el procés d'ensenyament. Tècniques/eines i dissenyo/ús efectiu d'aquestes.
-Proporcionant retroalimentació de manera efectiva.
-Promovent l'autoregulació i l'autoeficàcia per a l'aprenentatge
Refinant el meu pla d'avaluació. Alinear en les meves matèries ensenyament, aprenentatge i avaluació: Resultats d'aprenentatge, selecció de modalitats i disseny d'eines, anàlisis de resultats, establir millores en el procés.

Competències que es desenvoluparan

• Alinear i integrar ensenyament, aprenentatge i avaluació en les matèries.
• Seleccionar eines i proves d'avaluació a utilitzar en les matèries. Dissenyar i desenvolupar proves d'avaluació d'alta qualitat, aplicant els principis i eines bàsiques implicades.
• Ús efectiu d'eines per a l'avaluació formativa i sumativa.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

El docent pot establir activitats obligatòries que formen part dels criteris d'avaluació complementant les exigides per la normativa del SFPIE (% assistència punt 2.2) 

Consultar normativa:

normativa del SFPIE

Inscripció