UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Incorporació de la perspectiva de gènere en la gestió Universitària

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 21
Durada presencial 12
Durada en línia asíncrona 9
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 24/03/2025
Data de finalització del curs 08/04/2025
Data d'inici d'inscripció 14/01/2025
Data de finalització d'inscripció 20/01/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 24/03/2025 10:00 24/03/2025 12:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 25/03/2025 10:00 25/03/2025 12:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 31/03/2025 10:00 31/03/2025 12:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 01/04/2025 10:00 01/04/2025 12:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 07/04/2025 10:00 07/04/2025 12:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
6 08/04/2025 10:00 08/04/2025 12:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Jabbaz Churba, Marcela Isabel
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Gil Junquero, Monica
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • Soler Julve, Ines
  • PAS-Etm Planificacio, Analisi i Avaluacio
Ver ficha
Objectius formatius


Entendre l'avaluació de l'impacte de gènere que constituïx una ferramenta fonamental del procés d'institucionalització de la igualtat en les universitats perquè la seua finalitat és mostrar que qualsevol normativa, de tot àmbit, pot ser analitzada des del punt de vista del gènere i que això és d'especial transcendència perquè la igualtat és una qüestió d'interés universal, que beneficia a la societat sencera.


 

Continguts

1.    La igualtat entre dones i homes
Conceptes bàsics de sexe i gènere
Socialització diferencial de gènere
Els estereotips i rols de gènere
La transversalitat de la perspectiva de gènere com a marc d'acció
2.    Les polítiques d'igualtat a la Universitat de València
Institucionalització de les polítiques d'igualtat
Els diagnòstics per a véncer el miratge de la igualtat
La cultura de la igualtat en la UV: formació i sensibilització
3.    El camí cap a la igualtat real i efectiva en les universitats
Instruments vinculants i normatives susceptibles d'incorporar perspectiva de gènere
La composició paritària
La conciliació i corresponsabilitat
L'ús d'un llenguatge igualitari
4.    L'estratègia del mainstreaming de gènere
Definició de mainstreaming
Enfocament de gènere en les polítiques públiques
L'aplicació del mainstreaming de gènere
Compromís i implicació
Formació d'agents 
5.    Informes d'impacte de gènere
Desagregació de dades amb la variable sexe, mostres àmplies, indicadors...
Com elaborar informes d'impacte
6.    Pressupostos amb Perspectiva de Gènere

 

Competències que es desenvoluparan
  1. Capacitat per a problematizar patrons dominants de socialització.
  2. Sensibilitat per a identificar les desigualtats de gènere/sexe, dissenyar solucions.
  3. Competència per a avaluar si l'enfocament de gènere s'ha incorporat  a un àmbit concret de la política universitària.
  4. Suficiència per a utilitzar un llenguatge inclusiu que no invisibilitza a les dones.
  5. Capacitat per a identificar el diferent impacte en els homes i dones que poden tindre les diferents normatives i actuacions institucionals.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.
Realització de les activitats proposades i participació en el fòrum de l'aula virtual.

Inscripció