UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

MILLORA DE LA REDACCIÓ I CORRECCIÓ DE TEXTOS GENERATS PER IA

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 20
Durada presencial 20
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2025-2026
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 04/11/2025
Data de finalització del curs 18/11/2025
Data d'inici d'inscripció 09/09/2025
Data de finalització d'inscripció 18/09/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 04/11/2025 09:00 04/11/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 06/11/2025 09:00 06/11/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 11/11/2025 09:00 11/11/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 13/11/2025 09:00 13/11/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 18/11/2025 09:00 18/11/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Lluch Almenar, David
  • PAS-Ets Linguistica
Ver ficha
Objectius formatius

•    Millorar la competència escrita a partir dels elements ortogràfics que           constituïxen la base dels textos.
•    Aprendre a pensar lingüísticament: conéixer d'un mode conscient la             norma lingüística per a poder aplicar-la de manera adequada segons la       situació comunicativa i el tipus de text que es vulga produir.
•    Aprendre a millorar i corregir textos generats per IA.
•    Aplicar els criteris ortotipogràfics per a millorar la claredat dels textos.
•    Adquirir seguretat i agilitat en l'expressió escrita.
•    Previndre errors ortogràfics i gramaticals.
•    Millorar la imatge que donem a través dels nostres textos: correus               electrònics, documents administratius, articles acadèmics, etc.
•    Conéixer els principals recursos en línia i manuals.
•    Encarnar i transmetre el valor d'alta cultura de la institució a la qual             representen (UV) mitjançant uns textos el més correctes possibles.
 

Continguts

1. Introducció:

  • intel·ligència artificial versus cervell humà en el ring de la *lengu Breu història de l'escriptura.
  • Llenguatge inclusiu: principis i estratègies.

2.Els signes de puntuació: els directors de l'orquestra.

3.

  • Les cites i els usos de la *cursiv
  • Les abreviacions: menys és més.

4.

  • Els noms propis i les majúscules: una qüestió de *etiquet
  • Els números: molt més que numerals.

5. Errors més freqüents.
6. Errors específics de la IA.

Competències que es desenvoluparan

1    Produir textos acadèmics o administratius rigorosos, fluids, coherents i            cohesionats.
2    Consolidar i aprofundir en el coneixement explícit i sistemàtic sobre                  l'estructura de la llengua i els seus usos.
3    Reflexionar de manera autònoma sobre les eleccions lingüístiques i                discursives per a desenrotllar la consciència lingüística, augmentar el              repertori comunicatiu i millorar les destreses de producció escrita.
4    Afavorir un ús eficaç del llenguatge.
 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència mínima del 85%.

Inscripció