Destinataris
PDI
Modalitat d'impartició
En línia síncrona
Llengua
Valencià
Durada total
8
Durada presencial
0
Durada en línia síncrona
8
Durada en línia asíncrona
0
Programa
Oferta pròpia -SFPIE
Modalitat formativa
Curs
Curs acadèmic
2021-2022
Edició
01
Any del pla de formació
2022
Data d'inici del curs
24/03/2022
Data de finalització del curs
25/03/2022
Data d'inici d'inscripció
15/12/2021
Data de finalització d'inscripció
23/11/2021
Sessions
Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 24/03/2022 16:00 | 24/03/2022 20:00 | En línia | |
2 | 25/03/2022 09:30 | 25/03/2022 13:30 | En línia |
Criteris de selecció
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat no UV
Francisco Imbernón Muñoz
Catedràtic d’universitat de didàctica i organització educativa, de la Universitat de Barcelona. Realitza tasques de formació inicial i formació permanent del professorat de tots els nivells educatius.
Ha rebut diferents premis a la innovació i la investigació i ha publicat llibres, unipersonals i col·lectius, i molts articles sobre alternatives pedagògiques i de formació del professorat.
És director de l’Observatori Internacional de la Professió Docent de la Universitat de Barcelona.
Estructura UV organitzadora
Objectius formatius
- Millorar la comunicació amb els alumnes en les sessions expositives.
- Incorporar orientacions i metodologies que tinguen en compte la necessitat d’un aprenentatge actiu dels estudiants que supere la pura transmissió de coneixements en la sessió expositiva o classe magistral.
- Donar eines de treball i estratègies d’acció per a millorar la sessió expositiva centrada en el docent.
- Conèixer i adoptar estratègies de participació que permeten facilitar en les classes universitàries la participació dels alumnes.
Competències que es desenvoluparan
- Capacitat per a adoptar estratègies metodològiques que fomenten la participació dels estudiants.
- Elaboració d’estratègies metodològiques que promoguen la corresponsabilitat dels estudiants en l’aprenentatge i el dels companys.
- Desenvolupament de la coherència entre objectius formatius i estratègies d’ensenyament- aprenentatge.
- Aplicar la retroacció continua que afavorisca l’aprenentatge i l’autoregulació dels estudiants.
- Aplicar el discurs segons les característiques del context, el missatge i els destinataris.
- Capacitat per a facilitar la comprensió dels continguts del discurs didàctic.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.