UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

MILLORAR LA DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA: INNOVACIÓ DE LA SESSIÓ EXPOSITIVA I FOMENT DE LA PARTICIPACIÓ DEL ALUMNAT

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Valencià
Durada total 8
Durada presencial 0
Durada en línia síncrona 8
Durada en línia asíncrona 0
Programa Oferta pròpia -SFPIE
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 24/03/2022
Data de finalització del curs 25/03/2022
Data d'inici d'inscripció 15/12/2021
Data de finalització d'inscripció 23/11/2021
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 24/03/2022 16:00 24/03/2022 20:00 En línia
2 25/03/2022 09:30 25/03/2022 13:30 En línia
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat no UV

Francisco Imbernón Muñoz

Catedràtic d’universitat de didàctica i organització educativa, de la Universitat de Barcelona. Realitza tasques de formació inicial i formació permanent del professorat de tots els nivells educatius.

Ha rebut diferents premis a la innovació i la investigació i ha publicat llibres, unipersonals i col·lectius, i molts articles sobre alternatives pedagògiques i de formació del professorat.

És director de l’Observatori Internacional de la Professió Docent de la Universitat de Barcelona.

Objectius formatius
  • Millorar la comunicació amb els alumnes en les sessions expositives.
  • Incorporar orientacions i metodologies que tinguen en compte la necessitat d’un aprenentatge actiu dels estudiants que supere la pura transmissió de coneixements en la sessió expositiva o classe magistral.
  • Donar eines de treball i estratègies d’acció per a millorar la sessió expositiva centrada en el docent.
  • Conèixer i adoptar estratègies de participació que permeten facilitar en les classes universitàries la participació dels alumnes.
Competències que es desenvoluparan
  • Capacitat per a adoptar estratègies metodològiques que fomenten la participació dels estudiants.
  • Elaboració d’estratègies metodològiques que promoguen la corresponsabilitat dels estudiants en l’aprenentatge i el dels companys.
  • Desenvolupament de la coherència entre objectius formatius i estratègies d’ensenyament- aprenentatge.
  • Aplicar la retroacció continua que afavorisca l’aprenentatge i l’autoregulació dels estudiants.
  • Aplicar el discurs segons les característiques del context, el missatge i els destinataris.
  • Capacitat per a facilitar la comprensió dels continguts del discurs didàctic.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció