UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Motivació i Aprenentatge. Marc de referència per a una docència gratificant

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 12
Durada en línia síncrona 8
Durada en línia asíncrona 4
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 01/04/2025
Data de finalització del curs 10/04/2025
Data d'inici d'inscripció 14/01/2025
Data de finalització d'inscripció 20/01/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 01/04/2025 16:00 01/04/2025 18:00 En línia
2 03/04/2025 16:00 03/04/2025 18:00 En línia
3 08/04/2025 16:00 08/04/2025 18:00 En línia
4 10/04/2025 16:00 10/04/2025 18:00 En línia
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

Professorat no UV

Ernesto De los Reyes López

Universitat Politècnica de València

Objectius formatius

Res resulta més gratificant per a un professor que observar com els seus alumnes aprenen i es mostren interessats per progressar en l'aprenentatge de la seua matèria, més enllà de la dedicació i l'esforç que requerix. No obstant això, no sempre succeïx així i el professor es troba amb dubtes i desconeixement de les causes, malgrat el seu bon coneixement de la matèria que ensenya i l'esforç per transmetre'l.
L'objectiu principal d'este taller és proporcionar als participants un marc de referència, un conjunt de criteris, que els permeta comprendre com i quan aprenen els seus estudiants, com estimular el seu aprenentatge i com motivar-los per a siguen perseverants. Estos criteris facilitaran l'organització, planificació i realització de la seua labor docent de manera que li resulte gratificant.
 

Continguts

Introducció: Els paradigmes actuals de l'Educació Superior. Formació per competències. El centre d'atenció en l'estudiant i el seu aprenentatge. 
1a Part: “Que els estudiants vulguen aprendre” Teoria de Metes i de l'Autodeterminació. Factors determinants de la motivació per l'aprenentatge. Motivadors extrínsecs i intrínsecs. Metes dels estudiants. Establiment de metes comunes. Alineament constructiu.
2a Part: “Que els estudiants aprenguen” Com aprenem? Teoria de l'Aprenentatge Experiencial i de l'Aprenentatge significatiu. Desenrotllament de competències i rol del professor. Entorns d'aprenentatge.
Bibliografia i recursos.
 

Competències que es desenvoluparan

Interpersonal: Comprendre els factors que determinen l'aprenentatge i la motivació dels estudiants. Desenrotllar la capacitat per a diagnosticar i fomentar la motivació per l'aprenentatge.
Metodològica: Capacitat per a alinear les metes i objectius dels estudiants amb les institucionals, mitjançant el disseny i l'aplicació d'un Programa Docent eficaç, eficient i estimulant. 
Planificació i gestió de la docència: Capacitat de posar en pràctica estratègies d'ensenyança per a un aprenentatge motivador.
 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

 

Inscripció