Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 04/06/2025 10:00 | 04/06/2025 14:00 | Sala Seminari Jardi Botànic | Jardí Botànic |
2 | 11/06/2025 10:00 | 11/06/2025 14:00 | Sala Seminari Jardi Botànic | Jardí Botànic |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- De Rivas Verdes-montenegro, Raquel
- PIT-Tecnic/a Sup Uv
- PDI-Substitut/A
- Mayoral Garcia-berlanga, Olga
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Conservador/a del Jardi Botanic
- Subdirector/a del Jardi Botanic
L'objectiu principal d'aquest curs és destacar l'educació a l'aire lliure com a recurs docent i com a element clau per abordar els reptes globals. Els participants exploraran com els entorns d'aprenentatge a l'aire lliure, en particular el Jardí Botànic de la Universitat de València, poden fomentar l'alfabetització, el compromís i el pensament crític sobre el canvi climàtic.
Es posarà un èmfasi significatiu en la conservació de la biodiversitat, en particular la diversitat vegetal, com a aliat fonamental en la mitigació i adaptació del canvi climàtic. Els participants examinaran com les solucions basades en la naturalesa (NBS) poden contribuir a fer front a l'emergència climàtica, alhora que milloren la salut pública i el benestar.
Un altre objectiu important és encoratjar als professors d'educació superior a integrar l'aprenentatge a l'aire lliure en les seves pràctiques docents, un enfocament que hauria de promoure's àmpliament en l'educació infantil, primària i secundària, així com en l'àmbit universitari. La investigació ha demostrat que els entorns exteriors milloren el compromís cognitiu i la motivació que pot millorar significativament les experiències d'aprenentatge.
El curs proporcionarà seqüències d'aprenentatge estructurades i estratègies didàctiques adaptades a l'educació a l'aire lliure a nivell universitari, permetent als participants adaptar i implementar aquests enfocaments en els seus propis contextos acadèmics. A més, s'incorporarà el debat i la discussió per aprofundir en la comprensió i fomentar la reflexió crítica sobre el paper de les NBS de la biodiversitat en l'acció climàtica.
1 Anàlisi crítica
2 Reflexió sistèmica
3 Presa de decisions col·laborativa
4 Sentiment de responsabilitat envers les generacions presents i futures
5 Proporcionar estratègies per treballar les competències científiques
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a