El passat 2 d'abril va tindre lloc la sisena sessió del programa Explorer en les instal·lacions del Laboratori d'Innovació Social SocInnoLAB de l'edifici d'Instituts d'Investigació del campus de Tarongers. El roadshow va ser impartit per Francisco Torreblanca i es va centrar en el màrqueting lateral com a eina per a projectes d'emprenedoria.
Un dels objectius principals del programa Explorer, organitzat per la Universitat de València en col·laboració amb Banc Santander, és facilitar als participants les millors eines per a dur a terme els seus projectes empresarials. Entre ells es troben les startups, organitzacions temporals de persones que busquen un model de negoci recurrent i escalable.
En aquest sentit, la metodologia del màrqueting lateral dota d'eines creatives d'aplicació immediata, molt pràctiques i d'alt impacte, destacant el rol de la creativitat com a variable estratègica empresarial i demostrant que el consumidor/client/inversor està famolenc de novetats i que hem de provocar-li per a captar la seua atenció.
L'esdeveniment va ser conduït per Francisco Torreblanca, expert en màrqueting i estratègia conductual, i la seua sessió va consistir en una introducció al pensament lateral: de la deducció a la inducció, ens va mostrar les 6 tècniques del màrqueting lateral: substitució, inversió, combinació, exageració, eliminació i reordenació, va plantejar 60 casos pràctics reals de producte i serveis innovadors generats amb màrqueting lateral i va finalitzar amb la posada en marxa de diversos micro tallers pràctics de treball en grup.
El pròxim roadshow del programa Explorer, el dilluns 8 d'abril, també se centrarà en la metodologia Pitch i serà impartit per Bibiana Villa Per a veure més imatges de la sessió, consultar el següent enllaç.