UVemprénUniversitat de València Logo del portal

L'Aula Empresocial publica un llibre sobre habitatges col·laboratius en la Comunitat Valenciana

  • 3 de desembre de 2021
L'Aula Empresocial publica un llibre sobre habitatges col·laboratius en la Comunitat Valenciana

L'Aula d'Emprenedoria en Economia Social i Sostenible (Aula Empresocial) de la Universitat de València i la Diputació de València ha publicat el llibre Viviendas Colaborativas: estado actual en la Comunidad Valenciana.

La present publicació té el seu origen en dues línies de treball de l'Aula Empresocial, confluents en l'àmbit de l'habitatge col·laboratiu. Durant l'any 2020, diversos membres d'aquest Aula van publicar la Guia jurídica i fiscal del cohousing a la Comunitat Valenciana, davant les nombroses peticions d'informació sobre aqueix tema per part del sector.

Vist l'interés suscitat per l'obra, i davant l'incipient desenvolupament d'iniciatives d'habitatges col·laboratius en la Comunitat Valenciana, l'equip es va decidir a realitzar durant aquest any 2021 un treball de recerca sobre el model.

El desenvolupament d'aquest treball va coincidir amb un encàrrec de la Vicepresidència Segona del Govern Valencià per a realitzar un document base de propostes per a facilitar el model, que incloïa un informe previ sobre la situació jurídica dels habitatges col·laboratius en la Comunitat Valenciana, i una recopilació de les mesures jurídiques sobre el model d'habitatge que s'hagueren plantejat en altres territoris.

Els autors del llibre han sigut Mª Pilar Alguacil Marí, catedràtica de Dret Financer i Tributari de la Universitat de València; Antonia Sajardo Moreno, doctora en Economia Social i professora titular del Departament d'Economia Aplicada de la Universitat de València; Manuel Alegre Nueno, doctor en Dret i professor titular de Dret del Treball i la Seguretat Social de la Universitat de València; Cristina R. Grau López, advocada en exercici i membre de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona i Sòcia d'FGC ADVOCATS, SCCL; i Francisco Merino Garrido, director tècnic de la Federació de Cooperatives d'Habitatges i Rehabilitació de la Comunitat Valenciana.

El llibre es troba accessible a través d'aquest enllaç.