
- Recursos TAC/TIC
- Activitats per incorporar la sostenibilitat
- Altres recursos digitals
Metodologies actives per a afavorir l'aprenentatge profund dels estudiants.
El model cognitiu-constructivista de l'aprenentatge implica que el coneixement no es rep de manera passiva, sinó que és processat i
construït activament. Així, apareix el concepte de ludificació, com l'aplicació de metàfores de joc per a tasques de la vida real, que
influïxen en el comportament i milloren la motivació i el compromís de les persones implicades.
Per això, en l'assignatura Fisiologia de l'envelliment del Grau de Medicina, i més recentment en la del Màster de Fisiologia, hem establit un concurs de resolució de qüestions que es realitza després de finalitzar l'exposició de seminaris de l'assignatura. L'objectiu és afavorir l'atenció i participació dels alumnes, així com repassar conceptes ja impartits, per a potenciar i afermar l'aprenentatge d'estos.
Este plantejament sorgix en comprovar que l'alumnat assistix als seminaris perquè l'assistència puntua, però són pocs els que aconseguixen un aprofitament real. Per a estimular la ludificació, els alumnes que obtenen una major puntuació s'enfronten a una
final en la qual els guanyadors obtenen una recompensa d'acord amb la seua posició en el podi. Des del curs 2016-2017 (primer projecte
docent concedit), els alumnes adquirixen competències genèriques com la gestió adequada del temps, l'atenció en classe, l'interés pels seminaris dels seus companys, així com la companyonia, l'empatia, el treball en grup i l'exposició oral. Quant a les aplicacions didàctiques específiques i la seua incidència en els processos acadèmics, els alumnes van passar de ser mers espectadors passius, a participar activament en ells. Com a conclusió cal assenyalar que el concurs ha motivat als alumnes a assistir a tots els seminaris i a participar activament durant estos, millorant el seu aprenentatge. Tant és així, que este concurs s'ha estés des de fa tres
cursos a l'assignatura que s'impartix en el Màster de Fisiologia, i ha tingut també molt bon acolliment.
L'objectiu general és incentivar l'atenció i participació dels alumnes, així com repassar els conceptes ja impartits en l'assignatura de fsisiologia, per a potenciar i afermar l'aprenentatge d'estos.
Els objectius específics són:
Adquisició de competències genèriques com la gestió adequada del temps, l'atenció en classe, l'elaboració de preguntes adequades al contingut exposat, l'interés pels seminaris dels seus companys, així com la companyia, l'empatia, el treball en grup i l'exposició oral.
400
Assignatura Codi: 34501 Fisiologia de l'envelliment, grau de Medicina.
Assignatura Códi: 43092 Fisiologia de l'envelliment, màster de Fosiologia.
Grau de Medicina i Màster en Fisiologia
- BORRAS BLASCO, CONSUELO
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- MAS BARGUES, CRISTINA
- PDI-Ajudant Doctor/A
Jorge Sanz Ros, Hospital la Fe
Nekane Romero García, Hospital Clínic
Hospital la Fé, Hospital Clínic